- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nelze se divit,
že změny, které naše společnost nutně potřebuje nejsou prosazovány s odpovídajícím důrazem, ale spíše omezeně a s velkou opatrností. Například návrh ANO na pouhé částečné snížení počtu úředníků o 10 000, samozřejmě odmítá ČSSD spolu s odbory.
Skutečností je,
že naše společnost by potřebovala snížit administrativu ve státní a veřejné správě nejméně o 50% tak, aby uvolnění zaměstnanci posílili produktivní podnikatelský sektor, kde zaměstnanci chybí a kde mohou uvolnění pracovníci sami úspěšně podnikat.
Realitou je,
že ve státní a veřejné správě máme 60 % vysokoškoláků, kteří ve své většině pouze dozorují a rozhodují dle platných zákonů, tedy v podstatě vykonávají dohledovou a správní činnost, kterou mohou bez problémů vykonávat středoškoláci. Od nich se pouze liší tím, že mají vyšší platy a že velmi často působí na místech, mimo svůj vystudovaný obor. Od vysokoškoláků bychom předpokládali schopnost modernizace, inovace a vývoje řízení tak, aby se zásadně zjednodušil výkon státní a veřejné správy. Tedy činnost na úrovni skutečných vysokoškoláků.
Ještě zoufalejší
je skutečnost, že stát, který zaměstnává desítky schopných počítačových expertů, není schopen si sám zajistit zpracování potřebných softwarových systémů pro správu státu a musí za ně platit vysoké částky různým soukromým dodavatelským firmám, často i každoročně platit za jejich údržbu a obnovu, což by mohli vykonávat bez problému státní zaměstnanci.
Vypadá to,
že dost velká část státních a veřejných pracovníků využívá státní plat, jako zajištěnou složku příjmů ke svému skutečnému soukromému podnikání a v podstatě si tím vylepšuje příjem obdobně, jako funkcionáři a politici, kteří si navyšují příjmy zastáváním několika funkcí najednou, jako bychom neměli dost schopných lidí, kteří by mohli tyto funkce zajišťovat na celý úvazek. Zneužívání popularity jména, či volebních výsledků, k těmto účelům, je za hranou slušnosti.
Snaha očernit
premiéra Andreje Babiše z důvodu toho, že jednotlivé firmy koncernu Agrofert usilovaly o EU dotace je nesmyslná, protože premiér Andrej Babiš splnil to, co mu nařizoval náš zákon nazývaný Lex-Babiš, tedy není osobou, která by v současnosti řídila koncern Agrofert a pokud se prokáže, že firmy koncernu Agrofert braly EU dotace neoprávněně, tak je budou muset vrátit, tedy nebude je vracet premiér Andrej Babiš, ani stát.
Je nejvyšší čas,
aby premiér Andrej Babiš přestal být tlačen do defenzivy. Donášení a udávání do EU by už mělo skončit. Demonstrace v Bruselu proti našemu premiérovi Andreji Babišovi je jen zoufalá ukázka, kam až může naše opozice, včetně Pirátů zajít. Ivan Bartoš se zařadil mezi politiky ODS, TOP 09, KDU-ČSL a STAN vyžadujících vyvolání schůze poslanecké sněmovny k naprosto nezajištěnému vyjádření nedůvěry vládě Andreje Babiše. Zařadil se mezi své tam, kam politika Ivana Bartoše včele Pirátů směřuje. Místo, aby sloužili občanům a sněmovna pracovala na potřebných zákonech, dělají vše proto, aby se pouze zviditelnili a pak se diví, že plno zákonů ještě není projednáno a schváleno.
Potřebujeme vyžadovat
na premiérovi Andreji Babišovi řešení vnitřních problémů a to zejména v oblasti státní a veřejné správy, tedy spustit přípravu na zavedení stavu nouzové funkce státu pro případné krize, kdy musí odpadnou všechny nadbytečné i zbytné činnosti, tedy i přebytečné výdaje státu.
Rovněž zavedení EEP-“Elektronické evidence práce,“
ve státním a veřejném sektoru tak, aby státní a veřejní zaměstnanci odesílali státu na konci dne krátkou informaci o své denní činnosti obdobně, jako to musí povinně činit podnikatelé při aplikaci EET tak, aby měl stát přehled o zbytečných a duplicitních činnostech v rámci státní i veřejné správy a mohl skutečně
realizovat podstatné snížení pracovníků v oblasti přebujelé státní a veřejné správy.
Další články autora |
Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...