Chvilka střípků ze současné české demokracie, aneb co se dělo, děje, či bude dít

Pavel Novotný z Řeporyj ODS je hrdina, který to Rusům nandal. Starosta Prahy 6 Ondřej Kolář TOP 09 nechal maršála Koněva zabalit do plachty s tím, že ho odstraní s podporou politiků demokratického, či tzv. demagogického bloku.

Když k těmto novodobým protiruským hrdinům

připočteme ještě hrdinného Zdeňka Hřiba, Piráta ve funkci primátora Prahy, který vypověděl smlouvu s Pekingem, čímž dal najevo, že Piráti neuznávají jednotnou Čínu, je vymazáno a ministr zahraničí Tomáš Petříček, to může rovnou zabalit a rozpustit neschopné ministerstvo zahraničí, protože zahraniční politiku Česka hrdinně převzali místní politici na nižší úrovni. Jestli tím naštvou Rusko, nebo Čínu je pro ně zcela vedlejší, protože tito hrdinové nic nevyrábí, ani nevyváží a tak si mohou hrát ve své hlouposti na hrdiny s tím, že výsledky jejich jednání dopadnou především na podnikatelskou, tedy produktivní sféru, která má zájem na obchodní spolupráci s Ruskem i Čínou.

Veřejnost má prý zájem

na odtajnění auditní zprávy EK. Tvrdí to Piráti v rámci liberálně demokratického bloku ve sněmovně. Jenže většina veřejnosti jim na jejich šaškárnu kolem dotací EU kašle, protože má zcela jiné starosti. Pokud premiér Andrej Babiš dodržel náš zákon o střetu zájmů, tzv. Lex Babiš, tak je mimo hru. Měli napřed přijít s novou úpravou našeho zákona o střetu zájmů tak, aby vyhovoval novým předpisům stanoveným EK a pak začít kázat. Ostatně lze pochybovat, že auditní zpráva EK prokazuje nějaký přímý zásah premiéra Andreje Babiše do rozdělování dotací EU ve prospěch dotací pro podniky holdingu Agrofert.

O tom, že z premiéra Andreje Babiše

nejsou nadšeni někteří politici EU a EK je zřetelné. Jeho odmítání přerozdělování nelegálních migrantů v rámci V 4 je zásadní. O tom, že Německo s Francií by se s námi rádi rozdělili o muslimské migranty není pochyb. Mají jich na svých územích již miliony a jejich problémy s migranty narůstají. Ostatně rozhodnutí našeho nejvyššího soudu pouze potvrzuje, že Muslimové nehodlají respektovat ani naše zvyklosti.

Pokračování vyšetřování kauzy Čapí hnízdo

nic překvapivého už nepřinese, protože je téměř každému jasné, že jde o politickou kauzu vytaženou k odstranění Andreje Babiše z politiky. Nebyl to žádný podnikatelský svatoušek, ale občany především zajímá, jaké výsledky má jeho aktivní politická činnost na domácí i zahraniční scéně a zda jeho politika přináší zlepšení životních podmínek pro naše občany.

Sociální demokraté

s radostí uvítali, že jejich podpora stoupá. Je vidět, že pokud úspěšně spolupracují v rámci vlády, tak mohou jen získat. To se nelíbí demokratickému bloku, který se neustálou kritikou ČSSD snaží, aby ČSSD dělalo problémy ve vládě a odešlo z vlády. Nejde to, protože ti chytřejší sociální demokraté, jako je nyní Jan Hamáček, či trvale Jaroslav Foldyna, už přemýšlí, co bude po dalších volbách s tím, že pokud ČSSD bude podrážet vládu k radosti liberálně demokratického bloku, bude ztrácet podporu a velmi pravděpodobný vítěz dalších voleb ANO, již nebude chtít ČSSD do další společné vládní koalice. Již dnes se totiž hraje o budoucnost ČSSD.

Liberální demokratický blok se snaží

snížit kvórum pro koalice, přes rozhodnutí Ústavního soudu, aby mohl v příštích volbách proti ANO lépe využít volební výsledky. Přitom cesta je zcela jednoduchá. Stačí snížit kvórum pro vstup do Poslanecké sněmovny na 3 %, což by jistě uvítaly malé politické strany a tak snížit kvórum i pro koalice, násobkem 3 %. Jistě by to prospělo i demokratické diskuzi v Poslanecké sněmovně.

Platy i důchody jdou nahoru,

ale dostáváme se do situace na níž upadá a končí každý režim. Nezastavitelný růst státní, či veřejné byrokracie zpomaluje a likviduje rozvoj společnosti. IT a špatné zákony místo toho, aby snižovaly státní a veřejnou byrokracii, podporují její růst. Zcela nepřijatelný je nižší průměrný výdělek v produktivní sféře. Můžeme platit jen tolik, kolik to dovolí produktivní sféra a to nesmíme zapomínat na potřebné investice, které rovněž platí produktivní sféra. Dotace EU brzy nebudou a další zvyšování našich dluhů je těžko přijatelné.

Průměrné platy v produktivní sféře

by měly být vyšší a rozhodující pro stanovení výše průměrných platů ve státní a veřejné sféře, včetně platů politiků, kteří si svoje platy odsouhlasili sami. Stát má své povinnosti zajišťovat sám, bez různých neziskovek, které stejně platí ze státních a veřejných prostředků prostřednictvím dotací s tím, že se v podstatě jedná rovněž o státní a veřejné zaměstnance, na jejichž počet, ani na jejich hospodaření nemá stát potřebný vliv. Duplikace placených funkcí ve státní a veřejné sféře je nepřijatelná stejně, jako vedlejší podnikání státních a veřejných zaměstnanců ve větším rozsahu. Zákon o střetu zájmů musí platit pro všechny a na všech úrovních státní a veřejné správy. Kladně lze hodnotit stejné navýšení platů pro všechny pracovníky státní správy, což pomůže zejména těm nízkopříjmovým pracovníkům. Proč si, ale politici a poslanci zvyšují platy 10%, nikoliv o stejnou částku o jakou zvyšují platy ve státní správě, je spíše úsměvnou otázkou? Zásadní snížení státní i veřejné byrokracie a snížení státních dotací pro politické subjekty,

je podstatnou podmínkou pro pozitivní rozvoj společnosti.

 

Autor: Jiří Čumpelík | pondělí 9.12.2019 13:09 | karma článku: 37,12 | přečteno: 1017x