- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dle amerického vzoru, kdy gigant Groupon s obdivuhodnou pravidelností nezapočítává do ročních nákladů výdaje na marketing a akvizici firem, se podobných řízených mystifikací dopouštějí tuzemské věrnostní programy. V poslední době jsem zaregistroval třeba tento:
V pondělí jsem četl v týdeníku MarketingSalesMedia článek, napsaný dle vyjádření šéfa programu iBOD. Ten v něm přiznává, že program, nyní registrující pouhých 700 tisíc uživatelů (nechme stranou kolik je jak se říká pasivních) a zaměstnávající mimo jíné 80 členné call centrum si na svůj provoz vydělá sám. Už tato informace je více méně dost na hraně. K tomu přidejme, že vstupní marketingová kampaň stála více než 40 milionů korun. V matematice moc silný nejsem, ale jen na kampaň by musel program z každého registrovaného uživatele získat cca 57 korun - no nevím :)
A to jsem do nákladů na chod programu dal pouze launchovací kampaň - k tomu přidejme IT, obchodničinu, zázemí, výrobu materiálů a také doprovodný marketing. O všudypřítomné nespokojenosti zapojených partnerů, kteří si stěžují na totálně nefunkčnost programu, se zde více rozepisovat nechci.
Téma věrnostních programů je mi blízké a proto jsem tento nesmysl při čtení odhalil relativně snadno. Ale jsem si jistý, že v dalších oblastech - ekonomice, politice atd. bysme našli podobné bláboly. Jen škoda, že je musíme aktivně hledat a že se nenajdou a neoznačí jako informační spam samovolně.
Pěkný den a pozor na to, co čtete. I čtení totiž vyžaduje přemýšlení J
Další články autora |
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...