Lžeme jen trošku

Člověk by občas až nabyl dojmu, že svět je plný růžových podnikatelských úspěchů, pozitivních obchodních příkladů a ve skrze geniálních obchodně-marketingových nápadů. Alespoň takhle bych si připadal, kdybych bez zamyšlení přijal informace, které se vyskytují v soudobých odborných médiích. Překrucování a mnohdy i vymýšlení čísel, uzávěrek, statistických údajů a dalších ukazatelů se stává standardem, který Vás dokáže spolehlivě dostat do pozornosti médií. Stačí si včas a s potřebnou drzostí něco vymyslet…a je to. V mém oboru - věrnostních programech, se s tímto poslední dobou roztrhl pytel.

Dle amerického vzoru, kdy gigant Groupon s obdivuhodnou pravidelností nezapočítává do ročních nákladů výdaje na marketing a akvizici firem, se podobných řízených mystifikací dopouštějí tuzemské věrnostní programy. V poslední době jsem zaregistroval třeba tento:

V pondělí jsem četl v týdeníku MarketingSalesMedia článek, napsaný dle vyjádření šéfa programu iBOD. Ten v něm přiznává, že program, nyní registrující pouhých 700 tisíc uživatelů (nechme stranou kolik je jak se říká pasivních) a zaměstnávající mimo jíné 80 členné call centrum si na svůj provoz vydělá sám. Už tato informace je více méně dost na hraně. K  tomu přidejme, že vstupní marketingová kampaň stála více než 40 milionů korun. V matematice moc silný nejsem, ale jen na kampaň by musel program z každého registrovaného uživatele získat cca 57 korun - no nevím :)

A to jsem do nákladů na chod programu dal pouze launchovací kampaň - k tomu přidejme IT, obchodničinu, zázemí, výrobu materiálů a také doprovodný marketing. O všudypřítomné nespokojenosti zapojených partnerů, kteří si stěžují na totálně nefunkčnost programu, se zde více rozepisovat nechci.

Téma věrnostních programů je mi blízké a proto jsem tento nesmysl při čtení odhalil relativně snadno. Ale jsem si jistý, že v dalších oblastech - ekonomice, politice atd. bysme našli podobné bláboly. Jen škoda, že je musíme aktivně hledat a že se nenajdou a  neoznačí jako informační spam samovolně.

Pěkný den a pozor na to, co čtete. I čtení totiž vyžaduje přemýšlení J

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Brych | pátek 15.8.2014 9:38 | karma článku: 6,94 | přečteno: 400x
  • Další články autora

Jiří Brych

#IceBucketChallenge po islámsku

29.8.2014 v 9:03 | Karma: 7,58

Jiří Brych

Pořád dokola to samé...

28.8.2014 v 14:40 | Karma: 11,18

Jiří Brych

Zamávej bance

25.2.2014 v 15:28 | Karma: 8,41

Jiří Brych

Je reklama umění?

25.2.2014 v 9:22 | Karma: 6,77