- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Reklamáci by se mnou nesouhlasili. Budou Vám tvrdit, že reklama je druh umění, které vyprodukovala naše pěkná mladá demokracie. Reklama je podle nich něco, co úzce souvisí s kýčem, designem, básnictvím atd. No bohužel tomu tak není.
Chápu, že většina lidí z reklamy se do těchto formulek zabalí a bude se jich držet ruby nehty. Ono přiznat si, že jen deformuji pravdu a za peníze bych i fotra pod šibenici přivedl, to ani není nic moc. Hlavně, když v tomhle „uměleckém“ oboru dělám kariéru. V podstatě se živím lhaním. No tak proč raději neříkat, že to je umění?
To, že reklama a umění je opravdu něco jiného nás přesvědčí už sama definice reklamy. Reklama je totiž činnost, která za úplatu motivuje recipienta (zákazníka) k nějaké činnosti (nákup) – tohle je jedna z nejčasnějších definic a popravdě už ani nevím, kdo z velkých marketingových myslitelů ji poprvé použil. Určitě najdeme i jiné definice, ale takhle je jasně nejpřiléhavější. Takže reklama „prodává“ něco, co někomu patří. Důležité je to, že reklama neprodává sama sebe (tedy až na výjimky, když někdo udělá sexistickou reklamu J). Umění ale nic neprodává, má se jen líbit a když už něco prodává, tak samo sebe.
Kreativci na celém světě se rozplývají nad originalitou a vtipem některých reklam. To je tak, když se snaží někdo umění vecpat do reklamy. Taková reklama je krásná, milá, potěší…ale bohužel z 99 % nic neprodá. Prostě je k ničemu. Pokud někdo chce dělat umění, nechť jej dělá, ale v reklamě na to není místo. Haůk
Další články autora |
Praha 10 - Strašnice
2 130 000 Kč