- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nakonec jsem své plány změnil a vezmu to do Polska přes Jaroměř a Trutnov přes Swiebodzin, kde stojí světový unikát. Nejvyšší socha Krista na světě. Prý je o 3 metry vyšší než ta v brazilském Rio de Janeiro. Tak to jedu změřit...
Dopravní expert ODS a ministr dopravy Martin Kupka slíbil, že za svoje čtyřleté působení ve Fialově vládě nechá v ČR postavit 200 km dálnic. Je nutné si na jeho slib počkat a pokud jej nesplní, pan ministr si tu svoji lež schytá.
Problém je i poměrně hustě zastavené území, obce jsou podél silnic. To činí velké nároky na schvalovací
řízení a proces EIA, kde se kdo může vyjádřit a blokovat, ne každý chce mít vesnici za humny. Je to i byznys.
Pak tu jsou chráněné přírodní rezervace a cenné krajinné území, třeba údolí Libuňky v Českém Ráji, Drahanské údolí v Praze.
Pak tu je i modernizace železnice, páteřní síť, což odčerpává jak zdroje, tak i stavební firmy, pracovníky a chybí důležité pracovní profese, neboť zde je kladen důraz na tituly a vysoké školy.
Dále je to složitá tzv. humanizace dálnic, různé ochrany, vedením krajiny ... .
Pak je tu i propadnutí EIA, u připravovaných dálnic, díky pozastavení v minulosti.
Vliv má i předání výrobního zařízení do Číny a Asie, utlumení výroby stavebního materiálu a jeho nedostatek.
Problém je dnes i vysoutěžit dodavatele prací ... .
Problém je i tzv. divoká zástavba po roce 89., kde se zastavovala území s plánovanou výstavbou důelžité dopravní infrastruktury.
Tak modernizace české železnice to je kapitola sama pro sebe. Jezdil jsem denně vlakem do zaměstnání na hlavní tratí Praha - Kolín potažmo z Kutné Hory skoro 30 let a k žádnému velkému zlepšení nedošlo. V zimě se netopilo a o klimatizaci vlétě jsme si mohli nechat jenom zdát. Došlo sice k vyměně starých vagónů za nové. ale Pendolino jezdí jen do Ostravy. Dříve u starých vagónů se v létě dalo větrat tím, že se otevřely okna, ale to u těch renovovanýc dederónských ani nejde. Nedovedu si tak vůbec představit jak bude vypadat výstavba nové trati pro rychlovaky. Jednak na to nejsou peníze a je otázkou, jestli jsou vůbec tady v Česku potřeba. Já osobně jsem šťastný, když na trati KH-Praha nemá vlak zpoždění víc než čtvrt hodiny ;-)
Za Topolánka a Nečase se výstavba dálnic zastavila.
Tehdejší ministr financí nedal na výstavbu peníze, šetřilo se!
V letech 2011 až 2013 se začalo stavět jen 800 metrů nových dálnic. Nejhorší ovšem je to, že vláda tehdy zastavila i projektování, plánování a výkup pozemků. Stačí vzpomenout na statkářku p. Havránkovou.
A za tuto dobu se podařilo v Polsku postavit 200 km nových dálnic.Polsko také přijalo nový stavební zákon a zákon o výstavbě liniových staveb!
U nás 0!
Marně tehdy pan Švejnar (a nejen on) prosazoval financování výstavby dálnic!
Kalousek šetřil a v reálu neušetřil nic.
Je to žalostný pohled!
Karma.
Kalousek šetřil a v reálu to, co našetřil, prošustroval tvůj Babiš, Juro.
..... taky by to tady mohlo jit!,- teda pokud by sa korupce trestala smrtí a stát se silnou samosprávou by stál nad eko-vyděračskou lobby červenejch mravenců a zelenejch žabiček
Nikam nepudete tady zůstanete si představte že byste odešel Vy pánové Jurčák,Lnenička, Nožička, Větvička a paní Lhotská hned by bylo o sedm blogerů míň
Divíte se?Na zbourání staré barabizny musí být doložen projekt staré barabizny.To hlava nebere.Proč?
Známý staví dálnice. Před Babišem se mi zmínil, že úplatky měly postupně narůst ze tří procent na dvanáct. Také hovořil o bohaté mostní lobby, která si podobným způsobem zajišťuje, aby na trasách bylo co možná nejvíc mostů. Neměl jsem důvod mu nevěřit. U Tábora se kvůli "chybě" jedné úřednice nemůže dostavět asi 300 m úsek na D3. V takovém prostředí se u nás pochopitelně staví draze a pomalu.
Aby nedošlo k mýlce - to před Babišem není myšleno místně, ale časově. Podobně jako před Kristem.
Je fajn, že jste zůstal. A hned dobré téma.