Autem po Polském pobřeží a historických památkách

Po návštěvě Běloruska, Litvy, Lotyšska a Ruska vjíždíme do Polska a přes hrad Malbork do Gdaňska, Sopot, Hellu na Polské kose, Bydgoszcz, Toruň, Wroclaw, Gniezno, Nysa a ČR Javorník

16.7. sobota

Fromburský kemp za 40,- Zlotych za 1 noc opouštíme a jedeme na nejhistoričtější hrad v Polsku Malbork. Je to hrad řádu Německých rytířů. Křižácký hrad. Ohromné parkoviště, ohromné pokladny a administrativní budova a nabídka česky hovořícího průvodce. To bereme. Od Adama Chyče, průvodce, se celé 3 hodiny dovídáme v češtině zajímavosti o dějinách hradu i ostatní zajímavosti.Obědváme v hradní restauraci a po zaplacení 30,- Zlotych za parkování odjíždíme směr Gdaňsk.

Je vedro, jsme unaveni a klimbáme u benzínky. Dojíždíme do Gdaňsku, parkujeme a jdeme na prohlídku. Město se nám moc líbí, lidé také, nádherná atmosféra, mnoho lidí. V přístavu navštěvujeme Westerplate, pomník, kde se vylodila Hitlerova armáda a začala II. světová válka.

V Sopotech nalézáme kemp, plný, drahý, depozit na klíče od toalet. Jdeme promenádou do centra Sopoty, v restouraci na molu si dáváme večeři, na molu po zaplacení vstupného běží letní kino, ohňostroj. Cesta zpět do kempu, nabízely se nám rykši ty odmítáme a potom toho trochu litujeme. Bylo to dost daleko.

17.7. neděle

Ráno nalepujeme poslední vlaječku Polska do naší mise na karoserii auta. Vedle jsou ubytovaní češi a jejich děti nám s lepením vlajky pomáhají. Jedeme na poloostrov , město Hell, místy kolony a mnoho kempů a lidí v nich. Většina Poláci, málo zahraničních turistů. Sem ke studenému Baltu nejezdí.Ale je to tady moc pěkné, jako dole na jihu u moře. Opouštíme Baltické moře a jedeme do Bydgoszcz po nové, placené dálnici. Ubytováváme se v retro kempu, bez wifi a v lese.

18.7. pondělí

Prohlídka města a odjezd do Toruně. Toruň - město perníku. A víte proč? V Toruni žil Koperník a odtud perník a Poláci a Židé z toho učinili značku a všichni dělají a prodávají Toruňský perník. Dobrý ? §  Z Toruně jedeme do Gnieczna. Velká, slavná katedrála, my bloudíme, nemužeme nalést parkoviště s naším autem. Když jsme ho našli, tak Polský řidič na parkovišti nás upozornil, že máme prázdnější zadní kolo. Hledáme servis, lehce nacházíme a anglicky mluvící opravář nám kolo za 10 minut opravil. A tak múžeme jet směr Wroclaw. Protože jsme nenašli kemp, spíme nadivoko na parkovišti.

19.7. úterý

Návštěva Wroclawi. Při zaparkování jsme museli v automatu zadat číslo auta. Místní Polák nám pomohl. Po nové dálnici jedeme směr Opole. Potom Nysa a už vidíme české hraniční hory a přechodem v Javorníku jedeme na Jeseník. V kempu si večer pečeme Polské buřty a pijeme české pivo.

Autor: Jiří Bartoň | úterý 11.10.2016 21:19 | karma článku: 14,41 | přečteno: 648x

Autem z Litvy do Polska přes Rusko - Kaliningradskou oblast

Mise Malý princ pokračovala z Litvy a Lotyšska přes Kaliningrad, současný název středověkého města Královec, založeným Českým králem Přemyslem Otakarem II, do Polska.

3.10.2016 v 17:53 | Karma: 14,82 | Přečteno: 1568x | Diskuse| Cestování

Litva-Lotyšsko-Litva autem 2016

Pokračování mise Malý princ. Z Běloruska do Litevského Vilniusu, Lotyšské Rigy a přes Klaipédu na Kurskou kosu

12.8.2016 v 18:44 | Karma: 17,70 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Cestování

Varšava, Brest a Minsk autem léto 2016

Další cesta v rámci Mise Malý princ, kdy ve státě kde právě jsme kupujeme knížku Malý princ. V jazyce té které země. Nákup knížky je důležitý, ne však jediný důvod návštěvy tentokrát Polska a Běloruska.

4.8.2016 v 0:00 | Karma: 9,82 | Přečteno: 261x | Diskuse| Cestování

Pokračování Mise Malý princ dovolená 2015 2

Je před námi návštěva českých vesnic v rumunském Banátu se střediskem v Timišioaře(Temešváru). Pojedeme dlouho podle Dunaje, tudy, kudy sem čeští osadníci před 200 lety přijeli po Dunaji.

21.7.2015 v 8:59 | Karma: 3,87 | Přečteno: 148x | Diskuse| Ostatní

Pokračování Mise Malý princ dovolená 2015 1

První tři dny předznamenaly rozdíly mezi malými, novými Balkánskými republikami a starými zavedenými Rumunskem a Ukrajinou. 22 milionové Rumunsko s rozlohou 240 000 km čtverečných. Název Rumunsko z latinského výrazu pro Římana.

19.7.2015 v 18:37 | Karma: 7,34 | Přečteno: 137x | Diskuse| Ostatní

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Na D7 před Prahou bourala tři auta, hasiči kvůli dešti řešili desítky událostí

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  16:04

Hasiči kvůli silnému dešti a bouřkám řešili v pondělí a v noci na úterý desítky událostí. Často...

Avarská genetická telenovela. Klíčovou roli u obávaných kočovníků hrály ženy

7. května 2024

Premium Tým vědkyně z Brna zkoumal v Maďarsku DNA obávaných kočovníků původem z Mongolska. O Avarech se...

Slovensko vyděsilo přes tisíc výhrůžek bombovými útoky, cílily na školy i banky

7. května 2024  13:05,  aktualizováno  15:54

Slovenská policie v úterý zaznamenala přes 1 100 hrozeb pumovými útoky. Většina se týkala škol,...

Vláda pomůže ovocnářům, jimž způsobily mrazy milionové škody, částku upřesní

7. května 2024  5:34,  aktualizováno  15:44

Vláda pomůže ovocnářům, kterým zničily úrodu jarní mrazy. „Zaslouží určitou míru podpory,“ řekl po...

Zajímám se o to, jak řídit svůj život.

Od 4.2.2015 v důchodu.

Od 23.10.2014 předseda Klubu přátel Makedonie.