Motoristé jsou štvaná zvěř. Už mě to nebaví. Zakládám Cyklo*Mat
Bez nadsázky jsem nabyl přesvědčení, že kdyby se začali řidiči chovat stejně bezohledně, jako se chovají cyklisté, chodci a cestující hromadnou dopravou, silnice by se proměnily v jatka! Cyklista objíždí kolonu po tramvajovém pásu, když před ním zastaví tramvaj, předjede ji v protisměru, aby se z něj o chvíli později stal "chodec" (ač stále v plné rychlosti a v sedle svého bicyklu) a těsně před kapotami vozidel střihl myšku na přechod a hurá na chodník mezi pěší.
Barvy na semaforu repsektuje málokdo. O pravidlech etikety se odmítám bavit. Při nástupu do dopravního prostředku nedbá takřka nikdo zavedeného pravidla, že vystupující má přednost. Roli nehraje věk ani pohlaví. Je to boj o místo. A tento způsob cestování má člověk vyměnit za osobní vůz?
Říkám, proč ne. Když to někoho baví, nebo finanční situace nedovoluje využívat každodenně svůj vůz nebo taxi. Ale proč se nám sdružení (jako například Auto*Mat) snaží namluvit, že ohleduplní lidé nechávají své plechové miláčky doma? Z jakého principu odpůrci individuální dopravy sedm let lobbovali na pražském magistrátě v čele nějaké komise? Vznikají jakási "Oživení" a tváří se, že jakmile přestane magistrát svorně přikyvovat na jejich požadavky, jdou politici proti běžným lidem.
Jakým lidem? Běžným lidem z Auto*Matu? Mě (a soudě podle názorů mého okolí) ani nikoho dalšího žádný Auto*Mat nezastupuje. Vyřvali si svůj vliv a nyní terorizují běžné občany pod vylhanou žástitou běžných občanů. Jedním ze způsobů, jak lidem znepříjemnit život, je pravidelné blokování magistrály pod patronátem Magistrátu hlavního města Prahy a za tichého přihlížení policistů.
V žádném případě nechci Auto*Matu brát právo na jejich názor. Razím voltairovské heslo: "Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale až do smrti budu hájit Vaše právo to říkat." Proto vidím jako jediné východisko vykřičet svůj názor ještě hlasitěji. Společnost má právo slyšet i opačný názor. A věřím, že nás, motoristů, je minimálně stejné množství jako našich odpůrců.
Vlastně bych proti Auto*Matu nic neměl, kdyby vystupovali slušně a nekonfliktně. Ale jejich rétorika nestojí jen na zlepšování podmínek pro cyklisty, ale především na vytváření třídního nepřítele. Je proto potřeba se ohradit a vyrazit do protiútoku. Extrémním příkladem může být spanilá jízda osobních automobilů po cyklostezkách. Samozřejmě pod vykřičenou záštitou radnice.
V první řadě si ale kladu za cíl ukázat politikům, médiím a veřejnosti, že existujeme. Že je nás většina a že budeme slyšet. Svět se pod rouškou ocharny menšin k většinám otáčí zády. Je na čase, aby byl hlas většiny konečně slyšet. Pro začátek bych rád založil občanské sdružení Cyklo*Mat, které bude bojovat za město přátelštější. Bude se bít za práva motoristů.
Pokud jste na stejné vlně, můžete se na mě obrátit jakoukoliv cestou. Třeba se přidejte na Facebooku k nové stránce:
https://www.facebook.com/pages/Cyklo-mat/157594287769909?fref=ts
Nebojujeme proti cyklistům, jen jsme použili rétoriku Auto*Matu, abychom bojovali za práva motoristů. A to je legitimní, ne?
Ocením jakékoliv návrhy, postřehy a nápady.
Jindřich Husička
Jindřich Husička
Musíme začít znovu žít a to hned!
Nemůžeme odkládat vlastní život na neurčito. Ten čas nám nikdo nevrátí. Žádnými penězi nám nikdo nemůže vykompenzovat týdny nebo měsíce nekvalitního života. Musíme znovu začít žít
Jindřich Husička
Naše zdraví patří nám, ne státu
Jsem strašpytel. Viru se bojím. Opravdu se ho bojím a dělám všechno proto, abych jím nenakazil sebe nebo svou rodinu. A díky tomu mi došlo, jak nesmyslné snahy všech vlád světa jsou.
Jindřich Husička
Hlavu vzhůru
Občas zaslechnu přirovnání současného stavu s válkou. Ne, ne, ne! Tohle se s válkou vůbec nedá srovnat, proboha
Jindřich Husička
Svět musí zůstat stejný. Pozor na změny!
Mám strach. V první řadě o zdraví, méně pak o ekonomiku, ale o to více o naše svobody. Žijeme v době bezprecedentních zákazů a omezení. Teď dávají smysl a přijímám je bez výhrad. Co když se ale tento stav politikům zalíbí?
Jindřich Husička
Vyloučit Klause? Geniální tah!
Nad sporem Klaus versus Fiala si lámu hlavu už docela dlouho. Je to střet odlišných světů. Pro českého voliče je těžko pochopitelné, že se jedná o rivaly z jedné a té samé strany.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky
Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...
Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu
Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....
Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 106
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1636x