Jindřich Felcman
- Počet článků 15
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2041x
Seznam rubrik
Jindřich Felcman
Kolik by stála léčba české krajiny?
Vedro a sucho posledních týdnů nám připomínají, že naše krajina není v úplně nejlepší formě. Možná by ale leckoho překvapilo, jak málo peněz by její radikální léčba mohla stát.
Jindřich Felcman
Nová silnice Liberec – Jablonec je fajn, ale co dál…?
1. června se otevře nově přeložená silnice spojující Liberec a Jablonec nad Nisou. Tranzit na trase Liberec – Tanvald se tak přenese na ní a je třeba se ptát, jaké to bude mít důsledky pro dopravu v samotném Jablonci.
Jindřich Felcman
Liberecká rada architektů v roli užitečných idiotů
Investor obřího bytového domu na Papírovém náměstí se snaží svůj projekt protlačit přes primátora. A ten k tomu pohotově využívá radu architektů.
Jindřich Felcman
Teroristé v Česku: policejní agenti a bláznivý dědek
Před pár dny byli osvobozeni anarchisté, kteří dle obžaloby měli plánovat teroristický útok na vlak s vojenskou technikou. K přípravě útoku je přitom vyprovokovali policejní agenti. Kolik nás všechny tahle legrace vlastně stála?
Jindřich Felcman
Kolaps úřadů, aneb nejzelenější novela stavebního zákona
Minulý rok jsem psal o tom, že novela stavebního zákona nejenže povolovací procesy nezrychlí, ale naopak dále zkomplikuje. Po necelých 3 měsících je jasno – povolovací procesy po novele kolabují.
Jindřich Felcman
Čubka v Pražské ulici je budíček pro památkáře
Aktuální kauza výměny nápisu obchodního domu Brouk a Babka v liberecké Pražské ulici ukazuje na úpadek památkové péče. Památkáři jsou vnímáni jako otravný hmyz akorát k zašlápnutí. To se ovšem podaří jen vybraným investorům.
Jindřich Felcman
Lithium a chaotické lhaní ČSSD
Problematice horního zákona ani není třeba rozumět a jen podle podivuhodných veletočů ve výmluvách ČSSD musí být každému jasné, že tady něco nehraje.
Jindřich Felcman
Milujeme vlaky. Všichni a povinně!
Že se před volbami slibuje a že je to třeba brát s nadhledem, to je každému jasné. Co se teď ale v kampani na Liberecku děje kolem podpory železnice, to už je na zamyšlenou. Opravdu chceme, aby kampaň bylo jen takto tupé divadlo?
Jindřich Felcman
Kanál Dunaj – Odra – Labe se vrací ze země zapomnění. Připravme si peněženky.
Ministerstvo dopravy vážně prověřuje možnost výstavby megalomanského projektu kanálu tří moří. Už nyní je dobré mít na paměti, že předpokládané náklady je třeba u takovýchto projektů násobit, přínosy naopak krátit.
Jindřich Felcman
Nová Jabloň vzbuzuje rozpaky, aneb jak se staví škaredý obchodní dům
V Jablonci nad Nisou byl dostaven nový obchodní dům Central, na místě bývalé Jabloně. Uprostřed památkové zóny se usadila stavba, která působí spíše dojmem průmyslové haly. Jak vlastně může taková stavba v centru města vzniknout?
Jindřich Felcman
Nic neřešící novela stavebního zákona a sterilní opozice
Ministryně Šlechtová z ANO se chlubí do médií, jak její novela stavebního zákona zjednodušuje povolovací procesy. Opozice k jejímu schválení přispěla. Zbývá otázka – četl tu novelu vůbec někdo?
Jindřich Felcman
Znamenají profesionálové v politice soumrak demokracie?
Počty členů politických stran klesají, do politiky se tak dostávají zcela jiné systémy rozhodování. Prosazují se praktiky vyzkoušené v soukromém sektoru, strany začínají být spíše firmami než zástupci lidu. Mohou strany přežít?
Jindřich Felcman
Starostové a jejich malý svět
Obhajoba partikulárních zájmů, neschopnost chápat širší souvislost. K tomu ledabylý přístup k legislativní čistotě, přístup rutinérů z terénu zvyklých prosadit si vždy, co je potřeba. Hlavně ať je rozvoj, hlavně ať se buduje!
Jindřich Felcman
Podivná hra primátora Batthyányho s územním plánem Liberce
Primátor Liberce odvolal svojí náměstkyni údajně proto, že nechce připustit další zdržování prací na novém územním plánu. Při bližším zkoumání situace je jasné, že tento důvod je naprosto falešný.
Jindřich Felcman
Česko jako živitel národů?
Řešíme obchodní vztahy s Čínou, ale možná by to chtělo občas se zeptat, s čím má smysl skutečně přes půl planety obchodovat. Chceme mít z poloviny naší země rozorané lány, abychom pak vozili vypěstované potraviny až do Asie?