Záchranná služba, dobrý den - jakou máte diagnózu, že k nám voláte?

Autor se omlouvá všem zdravotníkům, kteří mají dostatek trpělivosti a zachovají si chladnou hlavu i v případech, kdy se může zdát, že klient chce Záchrannou službu evidentně zneužít jako taxi, a měl by za příjezd proto zaplatit.

Omluva rovněž patří pacientům, kteří naléhavou pomoc opravdu potřebují a jsou schopni to dispečinku dostatečně vyargumentovat.

Rozsuďte sami, podle přepisu telefonického rozhovoru, kdo jednal správně.

 

-Záchranná služba, dobrý den, čím vám můžu pomoci.

-Mně tedy ne, ale manželovi, udělalo se mu moc zle, tak přijeďte, co nejrychlejc, kdy u nás budete?

-Moment, paní, a už jste něco s manželem dělala?

-Jak to..myslíte?

-No jestli jste mu poskytla nějakou pomoc?

-Pomoc? Copak jsem doktor? To snad vy..

-Ale já taky nejsem doktor, já jsem dispečerka. Tak se vás tedy budu ptát, když podezření na žádnou diagnózu nemáte, a přitom je příznaků chorob plný internet..

-My ho nemáme, manžel ho nechtěl kvůli reklamám.

-Ale pak se nedivte, že nemáte ani páru, co mužovi je!

Dýchá?

-To jo, ale strašně kašle.

-A zkoušela jste ho několikrát pořádně bouchnout do zad? Třeba mu něco zaskočilo v krku.

-Nezkoušela, ale on nic nejedl, říkal, že mu je blivno. Ale měřila jsem mu tlak, tlakoměr máme, po tchýni.

-A kolik manžel měl?

- 60/50/ tep 130.

-To je strašně málo. Máte doma rum?

-Mám, na pečení.

-Tak rychle manželovi dejte panáka, i když nebude chtít, prostě mu ho vnuťte, znáte to jistě z akčních filmů, jak se to dělá. Tím se mu tlak zvedne.

Tak co, vypil ho?

-Vypil, ale nějak zrudnul. Já ho změřím znovu. Teď to má ..220 / 140/ tep 170.

-Ale to je moc. Kolik toho vypil?

-Zbytek flašky. Ale pomohlo to, už se mu ruce třesou míň.

-Tak vidíte, paninko, ani nás nepotřebujete, nakonec.

-Teď ale začíná mluvit nějak z cesty, radši přijeďte.

-To jste uhodla! Evidentně přebral, dejte mu mokrej hadr na hlavu, my na záchytku nevozíme.

-Mně se zdá, jakoby najednou bylo po něm. To víte, celý život byl trop na srdce. Už nevydá hlásku.

- No jo, a co my s tím? Tak upřímnou soustrast.

Chápejte, že teď už to není případ pro nás, rychlá pomoc už není zapotřebí, zavolejte si obvoďáka, aby sepsal úmrtní list.

Ale můžu vám dát telefon na solidní pohřební ústav s kulantní cenou, kdyby šlo o dva obřady najednou. Haló, jste tam? To jsou dneska lidi, co zneužívají záchranku, přitom na drátě určitě čekal někdo skutečně potřebnej.  A ještě mi s tím praštila!

Nebo to praštilo s ní?

 

Autor: Jan Dvořák | neděle 27.5.2018 9:01 | karma článku: 24,41 | přečteno: 1008x
  • Další články autora

Jan Dvořák

Chcete mě číst?

11.7.2022 v 13:19 | Karma: 3,09

Jan Dvořák

Hrozby ze vzdušného prostoru

24.1.2022 v 11:51 | Karma: 0