- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na stejně vysoké kulturní úrovni se uskutečnil rozvod jen kratičce trvajícího svazku lidovců se stanaři. Trochu se jen přeli o to, kdo za rozchod může víc, ale to bylo všechno, o náklady na zakoupenou výbavu se rozdělí, a svatební fotky a oznámení dají do stoupy.
Společné logo je zapomenuto.
Každá z partají teď míří hlavním vchodem do sněmovny emancipovaně, a sama, ani jedna žádnou podporu nepotřebuje. Lidovci sní dál o tom, že i bez stanařů budou třetí silou, a stanaři pretendují aspoň na první místo (za hranicí volitelnosti).
Když lidovci aktuálně představili hlavní rysy kampaně s ústředním heslem ZODPOVĚDNĚ, vypálili tím rybník všem dalším partajím, které s týmž heslem teprve chtěly přijít. Teď už je pro ně „volné“ jen slovo NEZODPOVĚDNĚ – a volné asi zůstane.
Přes všechnu křesťanskou lásku k bližním stranám si lidovci při prezentaci tak trochu do stanařů šťouchli, což je patrné z variace plakátu s ústředním heslem na fotografii zcela vlevo.
STAN se ničeho podobného vůči lidovcům (zatím) nedopustil, zato mu nepřejícníci vytýkají neetické chování. STAN prý krade cizí nápady, a hned to udělal dvakrát. Nejprve prý zkopíroval nápad socialistů vyměnit volebního lídra - a předsedu Gazdíka vyměnil za poslance Farského (ovšem bez triumvirátu jako v ČSSD), a pak prý okopíroval logo Microsoftu a pouze v něm trochu zpřeházel barvy, aby je Bill Gates nemohl žalovat.
Farský se pochopitelně nařčením brání, jde o zcela běžnou výměnu lídra nedlouho před volbami, jak to nedávno provedla japonská strana Hara-kiri, a v případě loga je prý otázkou, jestli už sám Gates neokopčil logo podle slavné Rubikovy kostky a jen místo šesti dílků nechal čtyři.
Přitom obě loga zřetelné odlišují textové nápisy – Microsoft, Starostové a nezávislí. Ke vzájemné záměně tudíž dojít nemůže, a o parazitování STANu na logu nejúspěšnější firmy nemůže být řeč.
Analytik Nezávislé agentury pro průzkum volebních preferencí Pythia doc. Zimmermann (Cimrman)říká, že výběr loga byl nesmírně prozíravý. Z různých kombinací čtyř barev – zelené, modré, červené a žluté se dá sestavit přes tisíc odlišných verzí.
„To logo má v sobě obrovský potenciál. Stačí zvolit jinou kombinaci, změnit název partaje a s touž členskou základnou jít do dalších voleb jako nový subjekt – a po nich volič prahne při trvalé krizi tradičních stran“, uzavírá agenturní učenec.
Další články autora |