Oscarový trhák podle tabulek

„Je to výtečná látka,“ pochvaloval si šéfproducent jednoho z největších hollywoodských studií, když probíral námět s autorem scénáře. A ne s ledasjakým, s oscarovým, který stál u nejednoho trháku.

Tentokrát přišel s pohádkou, přenesenou do současného prostředí. Byl to vlastně nám dobře známý Dlouhý, Široký a Bystrozraký.

Ještě před časem by s takovým námětem scenárista neuspěl, ale teď je všechno jinak. Pokud studio má ambici získat za film Oscara, musí se nově vejít do přísných tabulek, které stanoví, jak hrdinové mají vypadat. Kolik jich smí být bílých, kolik jich musí být barevných, kolik by jich mělo třeba šišlat, pajdat nebo být nahluchlých. A týká se to nejenom vystupujících, ale i členů štábu.  

„Ten námět má velký potenciál,“ liboval si šéf. „Obsadíme znovu toho herce vysoké postavy, co nám hraje Frankensteiny, ten bude dělat Dlouhého, tím splníme limit nadměrných velikostí. To ale znamená, že ve štábu ho musí vyvážit někdo hodně malý. Režisér by to být neměl, ten musí být všude vidět, ale mohl by to být kameraman, tomu se pod nohy může dát stolička. Nenapadá vás, kolego, někdo takový? No, asi nenapadá…

Margit, pošlete mi sem na zítřejší ráno kameramany, ano, všechny. Potřebuju, aby se mi seřadili vedle sebe podle velkosti…

Tak, kde jsem skončil? U Dlouhého. A teď co se  Širokým? To problém nebude, komických i charakterních tlouštíků máme dost. Ovšem tlustého herce  pak musíme zase vyvážit nějakým extra hubeným člověkem ze štábu.

..Margit, obešlete všechny pracovníky štábů, ať vám do zítřka pošlou svůj index BMI…No to je to číslo, které podle váhy a výšky určuje, zda je člověk tlustý, hubený nebo akorát. Jasné?..

Tak, kde jsem skončil.. Ano, ještě tu je ten Bystrozraký.. to ovšem bude oříšek najít mu ve štábu protipól v někom, kdo špatně vidí, nejlépe, aby   kvůli vyvážení neviděl vůbec. Kameraman to být nemůže, ale zvukař, zvukař by to být mohl. To máme štěstí, že jste tam dal Bystrozrakého, a ne třeba Dalekoslyšícího, protože takového bychom museli vyvážit někým hluchým. A to by byl problém u režiséra, kameramana, a tím spíš u zvukaře, ha, ha.

No, základní výrobní předpoklady jsme probrali, takže se do psaní oscarového filmu pusťte.“

„To jsem moc rád, že jsem se trefil. Za měsíc přinesu scénář a hned pak se rejža trpaslík, ehm, sorry, režisér drobné postavy - vlastně, co to pletu, prcek bude kameraman, že ano?  Takže se režisér  bude moct do příprav pustit“, ujišťoval autor.

„A ještě něco,“ řekl šéfproducent spokojenému muži, když odcházel z místnosti.

„Tím Bystroočkem, nebo jak se jmenuje, bude čer..tedy Afroameričan, Širokého si střihne žena hispánského původu - a připište ještě jednu postavu, potřebujeme tam mít také buď naturalizovaného Číňana, nebo Japonce. Napadá mě, že by se mohl jmenovat třeba Mrštný – a měl by kvůli akčnosti i soubojové scény… Je vám něco?

Ještě jsem vám chtěl doporučit, aby ty čtyři si nenajal zákazník, mužskej, aby mu osvobodili unesenou přítelkyni, ale aby klientem byla žena, které unesli partnerku.. Nechcete vodu… „

 

Autor: Jan Dvořák | sobota 5.12.2020 8:44 | karma článku: 25,47 | přečteno: 597x
  • Další články autora

Jan Dvořák

Chcete mě číst?

11.7.2022 v 13:19 | Karma: 3,09

Jan Dvořák

Hrozby ze vzdušného prostoru

24.1.2022 v 11:51 | Karma: 0