- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Premiér Sobotka spolu s ministrem Chovancem dospěli k závěru, že jestliže před volbami je veřejnost zaplavována protichůdnými výsledky průzkumů volebních preferencí, kdy rozdíly mezi agenturami dělají 10, až patnáct procent, přičemž však jedna ze stran je všemi neúměrně preferována na úkor druhé v pořadí, je proto zapotřebí voličům předkládat jednoznačné a nezávislé odhady a naznačení trendů, které vyloučí možné tápání u volebních uren.
Autoritativní, bezchybný a především nezmanipulovaný průzkum však nemůže poskytnout žádná z komerčních agentur závislých na příjmech od klientů a z médií, ale jen výzkumné pracoviště v gesci státu.
Proto od prvního února vznikne na Ministerstvu vnitra nový úřad pro dohled nad veřejným míněním (ÚDVM), jehož součástí bude pracoviště osobních průzkumů a analýz. To bude jednou, až dvakrát měsíčně publikovat výsledky průzkumu volebních preferencí.
Úkolem sesterského pracoviště (odhalování dezinformací) pak m.j. bude s těmito daty porovnávat data ostatních agentur, a budou-li se výrazněji odlišovat od výsledků průzkumu MV, označit je jako dezinformační.
Stejně jako EET má za cíl pročistit podnikatelský prostor a nastolit rovné podmínky, pak zřízení nové agentury při ÚDVM usiluje o skoncování dosavadních hrátek agentur na nezávislost jejich průzkumů.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!