- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přitom všem, jenom ne vysílací radě a Radě ČT je jasné, že jde jen o moc špatně skrytou reklamu, protože ta neskrytá s označením se na ČT1 vysílat nesmí.
Ale budiž.
Televize z věčného vzkazování, že tento pořad nám přináší ten a ten a ten a ještě tenhle podnikatelský subjekt, má docela slušný příjem a o to víc pak pro nás může pořídit kvalitnějších programů. A proč by sponzory měla ČT odmítat, když sponzorů je pořádná fronta.
Takový argument snad ještě někdo spolkne.
Co však ke strávení není, to je aktuální informace, že se Česká televize nevědomky stala záminkou pro finanční machinace agentur, které sponzoring firmám u ČT objednávaly.
Sponzorům totiž po vzájemné dohodě některé agentury dlouhodobě vystavovaly faktury třeba na dvojnásobek částky, za jakou pro ně sponzorský vzkaz u ČT skutečně pořídily. Firmy pak „navýšenou“ cenu agentuře zaplatily, a ta jim pak část rozdílu mezi cenou skutečnou a fakturovanou hezky tiše vrátila. Firmám zůstaly nikde neevidované peníze a hlavně si mohly vykázat vysoký dańový základ a okrást na dani stát - což je i ten televizní divák, jehož podívanou sponzorovaly. Dobrý trik. Ovšem až do doby, než někoho napadlo, že ta hiodněprocentní, slušně řečeno přirážka za zprostředkování, se jaksi vymyká z normálu.
Moc by mě zajímalo, jestli povedené agentury dělaly svým způsobem užitečné idiotky i z komerčních televizí.
Jak se zdá, milé logo, byli jsme docela užiteční idioti pro ty firmy.
A já měl přitom takovou radost, že děláme natolik kvalitní pořady, že se o sponzoring zadavatelé perou. A on ten důvod byl v něčem úplně jiném.
Další články autora |
Na kolonii, Rumburk - Rumburk 1, okres Děčín
3 321 000 Kč