- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Avšak lhostejný nejsem!
Protože ono železniční selhání se - jako skvrna - projevilo právě v končícím roce významného jubilea zlomu, kdy jsme si v devětaosmdesátém svorně slíbili vyhrnout rukávy a utáhnout opasky k budování nového, spravedlivého a prosperujícího svobodného systému.
Ono totiž nejde jen o to, že pár set tisíc lidí se ocitá v nekomfortní situaci málem podobné železničnímu chaosu v porevoluční době v Rusku, ale zásadní je politický dopad vzniklé situace. Lidé jsou rozhořeni a svádějí to na režim. Ale vysvětlujte jim, že v něm to není, že ani o sabotáž se nejedná. Naopak, naplno se otevřela brána liberalizace. Už jí nikdo nebrzdí z „modrého“ paláce od Vltavy, jak se často od opozice ozývalo.
O to politováníhodnější pak je, že zrovna ti dopravci, kteří nejhlasitěji volali: „Pusťte nás na víc tratí“, teď selhávají, nestačí. A ještě k tomu si skutečný rozsah svých nedostatků hraničících s fiaskem nepřipouštějí.
V omluvě cestujícím se jedna z nejvíc kritizovaných společností zmiňuje o tom, že na 100 procent sice nezvládá, ale.. Kdyby napsala, že zvládá na dvacet, byla by to realita.
Většina cestujících, zhýčkaná dlouhodobým fungováním jiných služeb a systémů u nás, není totiž ochotna onen bezprecedentní „maglajz“ tolerovat s pochopením, že jde jen o počáteční „potíže růstu“, jak se dříve říkalo ekonomickým nezdarům. To jen někteří, ti nejuvědomělejší, věří v brzký obrat odražením ode dna. Čím dříve k němu dojde, tím lépe.
Bylo by politicky neúnosné, kdyby, obdobně jako ještě před dvaceti lety nostalgici vzdychali: Zlatý komunisti!, teď lidé volali: Zlatý Český dráhy!
Copak tohle jsme chtěli?
To by byla opravdová prohra.
* * * * * * * * *
Potěšitelné je, že kritizované společnosti i teď, o svátcích, horečně hledají cestu k nápravě, třeba k bezodkladnému rozšíření nedostatečného počtu vagonů.
Další články autora |
Počepice, okres Příbram
2 750 000 Kč