- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Milý autore-komunisto, vaše ideologické montování kapitalistických montoven na korejskou realitu 70tých let je skutečně úplně mimo mísu. Pokud bych měl vámi popisovaný děj ideologicky napasovat na severokorejský kontext 70tých let, pak by výklad postav filmu byl následující:
- zlý tyran působící hladomor = Japonci (do roku 1945 okupovali Japonci Koreu)
- povstalečtí rolníci = chabě vyzbrojená a neschopná severokorejská armáda z počátku korejské války
- Pulgusari = čínská armáda, která vstoupila to korejské války jako "bratrská pomoc" komunistické internacionály (po uzavření příměří se KLDR musela čínské armády zbavit, jinak by japonskou okupaci vyměnila za čínskou)
Vaše interpretace je možná, ale opravdu netuším, jak to myslíte s těmi 70. lety. Film je z roku 1985 a já, pokud mluvím o těch montovnách, hovořím o současnosti. Interpretuji film jako obecnou metaforu, nikoli jako výpověď nutně zasazenou do nějakého konkrétního období.
Děkuji, pane Poláku. Každý z nás je proti koloběhu dějin téměř (nebo zcela?) bezmocný. Občas se vyskytne někdo stotisící, kdo jen zapadne do předem připraveného důlku . Žádný režim není spravedlivý, vždy jsou některé skupiny zvýhodňovány na úkor jiných, ale s posledním článkem pana Závladského, kde se prý volební právo musí stát privilegiem těch "inteligentnějších", aby společnost byla lepší a nesměřovala do otroctví, nesouhlasím.
Díky za komentář. A ano, také nesouhlasím s "IQ nácky".
Takže i babovřesky můžete popsat jako dílo hodné Oskara!
Já snad tento film popisuji jako "hodný Oscara"? Kde?
"Odpustíme-li mu technickou nedokonalost a průměrné herecké výkony, rozhodně stojí za shlédnutí"
Proč bych měl koukat na mizerný film???
Z důvodů v recenzi explicitně uvedených.
To se opravdu nemáte čím chlubit.
proboha, to s tím Marxem myslíte fakt vážně??
Pokud jde o Marxe, dějiny ukazují, že je třeba brát jej zcela vážně.