- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Váhal jsem, zda dát karmu za takovýto samostatný přístup a nakonec ji nedám. Zatímco první část ještě sleduje myšlenku originálu ( ona ta diagnostika lidských špatností vůbec není těžká ), postupně se více a více odchylujete.
Uvedu Český studijní překlad ( velmi podobný Ekumenickému ) 23.-26. verš "23všichni zhřešili a postrádají Boží slávu, 24ale jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí skrze vykoupení, které je v Kristu Ježíši. 25Jeho Bůh ustanovil za prostředek smíření skrze víru v jeho krev, aby ukázal svou spravedlnost s ohledem na prominutí prohřešení, jež byla spáchána již dříve 26v čase Boží shovívavosti, a aby ukázal svou spravedlnost v nynějším čase, takže sám je spravedlivý a ospravedlňuje toho, kdo žije z víry Ježíšovy. "
Zde je vidět, co jste zamlčel. To, že Pánbůh nabízí každému svou milost, ho stálo to nejcennější : krev Jediného Syna. Nic jiného nás nemůže vykoupit než Ježíšova smrt a nic jiného nás nemůže změnit než Ježíšův život.
Promýšlet biblické texty je hezké. ale nesmíme si nechat zakrýt jejich původní smysl našimi představami.
Řekl bych, že jste to napsal pěkně a zajímavě.
Království Boží není za odměnu, nikdo z lidí si ho nemůže zasloužit. Je to dar, který buď můžeme přijmout nebo odmítnout. To, že Bůh dává tuto svou milost zdarma, samozřejmě neznamená, že si díky tomu můžeme v klidu libovat v hříchu. Když ten dar přijmeme, vstupujeme do vztahu s tím, kdo nás obdarovává. Nemůžeme dělat všechno, co nás napadne, "protože my máme Boha a jsou nám odpuštěny hříchy".
Nejvíc se mně v této souvislosti líbí podobenství o vinaři a vinici. Hospodář (Bůh) zve na svou vinici dělníky, aby přišli pracovat a nabízí jim mzdu. Stejnou mzdu nabízí ráno, v poledne, i večer. Ti, co pracovali od rána si stěžují, že dostali stejnou mzdu, jako ti, kteří pracovali jenom večer. Jenže to je podstata Božího království. Bůh neřeší kdy přijdeme, hlavně že přijdeme: "Nebo snad tvé oko závidí, že jsem dobrý?" Mzda, kterou nabízí Bůh, má absolutní hodnotu – nic lepšího není. Je to tedy přesně tak jak píšete: "Jediné, co musíme udělat, je říci ano".
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
Tezko se k Bohu jednoznacne vyjadrovat, kdyz ma 7.5 miliardy podob. Obcas se jeho podoba i vydari. A pak je to parada.
Ne pro všechny, jen pro věřící. Já se bez něj obejdu a on beze mne taky.
Ani pro věřící kdyby se zhmotnily představy boha dvou fanaticky věřících ze stejné církve. tak by byli tak diametrálně odlišný že by se na místě bohové poprali.
Dobrý den,
dlouho jsem na Vás nenarazil.... ale k věci.
O tom, že Pán Bůh je tu pro každého asi netřeba diskutovat... ale, víra v něj se na člověku přeci zákonitě podepisuje ve smyslu být lepším člověkem. Jinak je to spíš paskvil než víra. Možná je to z Vašeho pohledu úzkoprsé, ale přesně takhle to cítím.
Není mi úplně jasné, o čem argumentujete.Víra by se tak podepisovat měla, ne vždy se tak děje. Asi možná ani tak zákonitě, i když by to bylo fajn. Pavel ve svých listech hovoří o spáse z víry v tom smyslu, že samotné skutky nikoho nezachrání, že nezachraňují skutky, ale Bůh. Ale samozřejmě hovoří i o tom, že bychom ve víře měli usilovat být lepšími lidmi. Měl by to být jaksi vůbec logický důsledek přijetí té milosti.
Víte, každá diskuse o Bohu je ve své podstatě pohádkou a svědectvím o naší lidské domýšlivosti. Snažíme se sami sebe, a co hůře, i druhé přesvědčit kdo, nebo co Bůh je, či dokonce co si myslí a co chce a přitom zapomínáme na to, že je to jen On, tedy Bůh, kdo má právo to říct. Zatím to neudělal ale to nám nebrání v tom, vymýšlet si pohádky o Ježíšovi, o Božím zástupci na zemi ve Vatikánu a další a další pohádky.
Ve svém příspěvku tvrdíte, že jen Bůh má právo o sobě říci, "kdo, nebo co Bůh je, či dokonce co si myslí a co chce" a také říkáte, že "jen On, tedy Bůh, má právo to říci". S tím sice souhlasím, ale zároveň z toho plyne, že i Vy sám Boha nějak vymezujete, něčím ho definujete. Zároveň totiž dodáváte, cituji: "zatím to neudělal." A jak to víte? To už je totiž Váš ryze osobní názor. Jste si opravdu jist, že Bůh to zatím neudělal?
Stačí si položit velice jednoduchou otázku: Má smysl věřit v Boha, který nikomu nikdy nesdělil, kým nebo čím je? Má smysl věřit v takového netečného Boha, který se nijak neprojevuje a nikomu o sobě nic neříká? Pouze víra v milujícího a tvořivého Boha má smysl.
Mně samozřejmě věřit nemusíte, ani papežovi nemusíte věřit, ale určitě má smysl zvážit, jestli věřit někomu, kdo se pro lásku k lidem stal člověkem, pro lásku k lidem se nechal zbičovat a umučit na kříži a i na tom kříži se modlil za své katy. Takovou odvahu, lásku a motivaci nemá jen tak někdo.
K nadpisu bych řekl, že Babiš není Pán Bůh!
K textu bych řekl, že jste hodně povrchní a svérázný vůči Bohu.