- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No. Neznelo to jako by mluvil o společensky standardních dotacích.
Jo. Dávám. Intimnosti patří ke vztahu, muži nemají co osahávat cizí ženy. Zaráží mě, že se nad tím pozastavujete, když jste křesťan. I kdyby to nedělal a jen žvanil, tak tím takové chování legitimizuje jako něco normálního, což je nebezpečné samo o sobě.
Není to totéž.
Uvnitř skupin lidí, kteří se dlouho a dobře znají, bývá jistá familiérnost běžná, tedy tolerovaná (a dokonce může být i kýžená).
Naproti tomu obdobné chování (zcele jistě nepůjde úplně o totéž, protože všechna gesta mají své nuance) ze strany cizího člověka je běžně považováno za agresi, a to tím spíše, je-li zřejmé, že za ním navíc vězí zcela jiný vtah k ženám, než jaký je v našem kulturním prostředí obvyklý.
divadlo, herci, herečky... trochu se mezi nimi pohybuji. Takže ... Dokážou to přijmout a dokážou si říct, hele dej pokoj. Dokážete Vy se přenést přes to, že na prknech se tito líbají doopravdy, na prsa si v představení sahají, sahají si vzájemně do rozkroku, předstírají milování, znásilnění...milují se na rekvizitách kuchyňských linek, brání se sobě a strhávají si šaty... a pak jdou do šaten a ta dotykovost, velice přátelská a přirozená, s hranicemi, které jsou vstřebatelné, někde zůstává...
Přeneste se do toho, že tohle prostě nelze srovnávat a nařknout někoho, že je ausgerechnet hovado...dovolím si dokonce říct, že tímhle poněkud tupým srovnáním jste si naběhnul na bekend, jen co je pravda.
Co se děje na prknech, se děje na prknech. Nelegitimizuje to chování mimo ně. A i kdyby: Töpfer hlavně tento typ chování legitimizuje obecně. Jsi šéf a jsi ve stresu? Sáhni si na mladou zaměstnankyni! A ty, zaměstnankyně, neprostestuj, jinak budeš zastydlá feministka!
Pletete dohromady rande a jiný typ vztahů. S kolegyněmi si tykám. Na intimní místa jim nesahám.
Někteří lidé jsou kontaktnější, jiní mohou mít až nepřirozeně velkou "bublinu", za jejíž hranice nikoho nepustí.
Pokud se cokoliv děje se souhlasem všech zúčastněných stran, je to v pořádku. Případ Afghánce ale takový není, tam očividně žádný souhlas nebyl.
Ve svém blogu jste dal na jednu roveň Töpfera a vídeňského Afghánce, a to doslova tak, že oba jsou podle Vás "hovada". Myslíte si, že takové hodnocení je přiměřené? Nenapadla Vás třeba možnost, že Töpfer chtěl posluchače rozhlasu pobavit?
Jo. Dávám. Intimnosti patří ke vztahu, muži nemají co osahávat cizí ženy. Zaráží mě, že se nad tím pozastavujete, když jste křesťan. I kdyby to nedělal a jen žvanil, tak tím takové chování legitimizuje jako něco normálního, což je nebezpečné samo o sobě.
Mimochodem: "Svádí-li tě k hříchu tvá ruka, utni ji; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života zmrzačen, než abys šel s oběma rukama do pekla, do ohně neuhasitelného, kde červ jejich neumírá a oheň nehasne." (Mar. 9,43-4)
Správně díte. Já jsem vždy pravil: Ó slečno (případně spanilá slečno), dovolíte, abych Vás uchopil za ruku? A mohu pohladit Vaše spanilé rameno.
Nevíte, proč každá poté buď utekla, nebo vyprskla smíchy?
Ach jo, vy zjevně vůbec nevíte o čem píšete.
To je hrozně jednoduché. Někdo řekne, že takhle to má nebejt - a hned se na ni sesype, že je nějaká škaredá frigidní feministka, která by chtěla, aby ji šéf pořádně oklátil, akorát že si o ni nikdo neopře ani kolo, tak aspoň blbě kecá.
Nebo že to, že někoho osahává přivandrovalý čmoud, je přece dočista jiná situace, než tuhle milý pán, který hrál v telce jiné milé pány, protože přivandrovalý čmoud je a priori špatný, kdežto Pan Herec je a priori dobrý.
Nebo že vlastně o nic nejde, je to jenom takové plkání starého pána (mladická nerozvážnost, první pochybení počestného středostavovského otce od dětí), přece z toho nebudeme dělat nějakou světobornou záležitost.
Mně nevadí, pokud někdo vede řeči v tomto smyslu, ale mají zůstat v hospodě, zpovědnici, psychopracovníkově kanceláři..., nikoli se vyskytovat na veřejnosti. Neberu nikomu právo na názor - ale asi jako nikomu neberu právo na šťourání se v nose. Něco se prostě na veřejnosti nedělá a pokud je to z nějakých důvodů nevyhnutelně nutné, člověk si na tom přidrží kapesník a snaží se co nejrychleji odebrat někam za roh, kde problém dořeší v soukromí.
A takové ty kecy o tom, že něco je strašlivě nevinné a hrozná prča pro všechny zúčastněné, protože nikdo nikomu nos nerozbil? Jistě, i tak to může být. V tom případě stačí ty řeči starého pána formulovat tak, že my s pár kolegyněmi máme takovou všestranně zábavnou hru na jabloně atd. S tím naprosto nemám problém - narozdíl od projevu ve stylu Poďte k nám pracovat, budu vás ošmatávat a trapně se vymlouvat.