Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

J96a14n 49P20a14l26l33a50s

20. 3. 2016 21:16

Dobrý večer, výstižné, děkuji a karma.

Mě nejvíc vytáčejí módní superlativy nejideálnější a nejoptimálnější. Třetí stupeň třetího stupně, to je napřesdržku.

0 0
možnosti
JK

To máte naprostou pravdu. Vydefinovat je také skvělé slovo.

0 0
možnosti
Foto

JaroslaveR^:-)

včera jsem v Hornbachu namoduši slyšela z ,,podnikového,, rádia reklamu: Zjistili jste že u konkurence mají cenu nižší než u nás? Přijďte nám to říct a my Vám ji uděláme také, nebo pro vás vytvoříme cenu nejlepší.

chystám se tam... říct, že vedle v MATu měli stejnou tapetu , ale opravdu tři koruny za metr, nikoliv jako u nich za 459, - káčé ... vidím to nakonec tak na koruny dvě.;-D

2 0
možnosti
JK

Záleží na tom, kolik tapety kupujete. Jestli třeba šest kilometrů, tak už to stojí za to. ;-);-D

2 0
možnosti
LN

...chybí tam...mega...giga....ultra....a asi by se našly další...o nichž uživatelé asi nemají ani páru co to vůbec znamená....

0 0
možnosti
JK

No, nechtěl jsem je jmenovat všechny. ;-D Jinak si také myslím, že ta slova nebo předpony užívají jen podle toho, že se jim líbí, nebo jak na ně působí.

1 0
možnosti
MS

Mne vždycky dojme až k slzám (vzteku), když se na TV Nova objeví bombastický titulek přes celou obrazovku "Megafilm na Nově" a pak se objeví upoutávka na Babovřesky. :-)

1 0
možnosti
JK

To nevíte, že Nova jiné než megafilmy nevysílá? A když není vysloveně mega, tak je určitě super a neuvěřitelně skvělý. ;-)

2 0
možnosti

Koukám, že máte stejného koníčka, Jaroslave:-) Reklamu! - a co to je? To je to jak když se to někde cpe, to jednoznačně bojkotuji, stejně jako v tv. Pravda, patřím k reklamním negramotům. Když mě někdo osloví s tím, že: vidělas tu reklamu, ta je super! Tak neviděla...:-) Co se těch superlativů týká, beru to jako "módní výstřelek" v mluvě, a omlouvám to tím, že každá doba má své....(víc mi vadí amerikanismy).

Tý jó, ale jinak je Váš blog, Jaroslave, naprosto senzační, super, boží až neuvěřitelný! ;-DR^

2 0
možnosti
JK

Já reklamu sleduji, i když ne metodicky, protože mě zajímá i profesionálně. Mám státnici z reklamy a public relations, ale tenkrát se tomu říkalo propagace (nezaměňovat s propagandou, neboť to je propagace politických a ideologických obsahů). Jinak každá doba měla své módní superlativy.

Děkuji za vaše hyper hodnocení. ;-);-D

1 0
možnosti

Nadužívání superlativů vede k celkové pocitové otupělosti a nezájmu.Média, ale i obchodníci, výrobci, apod. se tímto způsobem snaží zaujmout nějakou cílovou skupinu.To je ale v éře globalizace a každodenní záplavě miliónů informací velmi obtížné.Mě třeba irituje výraz "šokující" - co by se asi muselo stát, aby to dneska někoho doopravdy šokovalo ? Člověka nejvíce přitahují negativní zprávy, jenže z nehod, neštěstí, katastrof, válek aj. se postupem času stala bohužel rutinní "normálka".

A v reakci na Vás a p.Turnera ohledně čipování - on ten orwellovský svět může už být docela blízko.Lidstvo dělá v oblasti vědy a technologií neustále velké pokroky, ale morálně se příliš nevyvíjí.Naprosto všechno je potenciálně zneužitelné, a daň za pohodlí se může stát neúnosnou.

0 0
možnosti
JK

Šokující je také výraz, za který bych jeho uživatele fackoval. Nadužívání čehokoliv vede, jak píšete, k otupělosti a nezájmu a ty pojmy se navíc obsahově vyprazdňují. Zaměřit reklamu na správnou cílovou skupinu je velké umění. A také pro tu cílovou skupinu zvolit správný typ reklamy. Televizní reklama je pro nejširší a nepříliš rozlišené obecenstvo, a tak se mnohé reklamy v televizi míjejí účinkem a lze se jen dohadovat, zda si to tvůrci reklamy uvědomují. Asi ano, ale je jim to jedno, protože rozhodující je zadavatel reklamy.

V tom druhém odstavci máte jistě pravdu. A tak se může stát, že se pohodlí změní v nepohodlí a buzeraci až ovládání.

0 0
možnosti
Foto

Hezké zamyšlení. Plýtvání superlativy pomocí absurdních předpon mi přijde také směšné, podobně jako neuvážené a nevhodné používání cizích slov (rád na to reaguji: "tyhle cizí termity"). Nevím jestli to s tím souvisí, ale podobně vnímám používání transparentních barev.

Mimochodem očipování už z velké části jsme prostřednictvím mobilních telefonů. Moc se v tom nevyznám, ale někdo mi říkal , že v případě chytrých telefonů jsme lokalizovatelní kdykoli i zpětně na metr přesně. To mi přijde docela hypernahovno.

2 0
možnosti
JK

To je vlastně pravda s těmi mobily. Teď jde o to, jestli údaje o nás někdo cíleně eviduje? ;-) Myslíte transparentních barev jako takových nebo to sousloví? Pokud jde o různá klišé, tak to je také mor. Jeden čas bylo všechno "o něčem", tedy "je to o tom", také "smysluplné", rovněž "implicitně" a "sofistikovaný" se hodně používalo, ať to mělo význam nebo ne.

0 0
možnosti
  • Počet článků 653
  • Celková karma 13,26
  • Průměrná čtenost 989x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik