Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

RvRvRv"Typické činění z komára velblouda."

Obšírné články jsou od Vás zcela zbytečné; toto je jasné vyjádření k tomu brněnskému hnusu, který mnozí jiní chápou jinak.

Když na to půjdeme po časové ose, pan Glaser a i pan Vokřál dopředu věděli, co je Frljič zač a jakou hru nabízí. Tedy zcela vědomě toto porno, zařadili do programu festivalu. Jsou to především oni a ne provokatér autor, kdo by měli být na pranýři.

Frljičovo systematické útočení na křesťany účelově přehlíží daleko větší zvěrstva muslimů; v rozhorech lže o počtech mrtvých muslimů z viny Evropy; započítává totiž i ty, kteří byli zabiti při vzájemných válkách muslimů mezi sebou a těch byla většina.

0 0
možnosti
JK

Co vás opravňuje kohokoli soudit? Projevil jste se jednoznačně. Je skoro až zrůdné stavět se do role toho, kdo jiného dává na pranýř. Mně je celkem jedno, co je Frljič zač, ale teď už vím, co jste zač vy a je mi z vás na blití.

0 1
možnosti
Foto

řekla bych že máte pravdu-nedostatek vkusu a jinak posazené hranice vnímání-já tu hru z toho mála co vím neschvaluji ale ani ty protesty se mi nelíbí-obě strany přestřelilyR^

1 0
možnosti
JK

Svým způsobem bouře ve sklenici vody. Jak tady někdo napsal, za pár týdnů nebude pomalu nikdo vědět, že něco takového bylo. Mnozí lidé, kteří se k tomu vyjadřují, podle mého ve skutečnosti divadlo a jeho trendy nijak nesledují.

0 0
možnosti
VF

"Anebo si každý určí hranice sám v sobě........"

Naprosto souhlasím. Jenže "odpůrci" tuto hru zneužili ke zviditelnění. Byla to zbožnost, nebo láska k vlasti, či mravnost, kvůli čemu byl ten tyátr?

2 0
možnosti
JK

To je právě ono, že si nemyslím, že odpůrcům hry šlo o zbožnost, vlastenectví či etiku. Typické činění z komára velblouda.

1 0
možnosti
AM

Přesně tak --- zaléváme krajinu betonem a tu kterou ne osadíme monokulturami, chemicky hnojíme i když tím stále více klesá kvalita půdy, internet je plný porna ke kterému se prokliká každé dítě, politici lžou a kradou úplně běžně, lesy nám rozežral kůrovec a Morava se z té kalamity jen tak nevzpamatuje, tisíce lidí žijí na ulici, desetitisíce pracují za mizerné platy, nemáme děti a ty co máme nemají úplné rodiny atd. atp. etc.

Ale civilizaci složí jedna pitomá divadelní hra...

4 0
možnosti
JK

Ano, je to zástupný problém, aby se nemusely řešit problémy skutečné. Co víc, vyvolávaní stavu ohrožení.

1 0
možnosti
AR

Jak obhajovatelé té stupidní hry by hodnotili to, že kdyby místo Ježíše tu roli hrál třeba T.G.Masaryk. Škoda, že zakladatelé státu tehdy nevěděli, jaké "umění" dovedou čeští činovníci v kultuře za sto let u nás prosazovat. Vždyť nelze obhajovat něco, co znehodnocuje mravnost a morálku. V takovém případě mluvit o svobodě může jen úchyl.;-D;-DRvRv

1 0
možnosti
JK

To s tím Masarykem je naprosto lichý argument. Nešlo o osobu Ježíše, jako by nešlo o osobu Masaryka. Ježíš byl zhanoben však coby symbol, coby modla. A symbol zhanobit lze. Nelze však zhanobit to, co Ježíš představoval a představuje, stejně jako nelze zhanobit, co vykonal Masaryk. Předpokládám, že se považujete za mravného člověka (mimochodem, mravnost a morálka jsou synonyma). Cítíte se po té hře znehodnocen? Pokud ano, pak se musím zeptat, na jakých základech vaše mravnost spočívá?

0 0
možnosti
JO

Píšete: "Nějak mi ale nejde na rozum, jak může jakási pornografická prasárna zhanobit základy naší civilizace a kultury."

Podle mě by se nemělo zasahovat do svobody slova ani umění. Takže herci hráli hru a diváci měli právo jí vypískat, když byla tak výrazně za hranicí veškerého vkusu. Herci měli právo ale hru dohrát, takže když byli aktivisté za asistence policie odvedeni, hra se dohrála. Za čarou nebylo vypískání hry, ale aktivisté měli zůstat sedět na svých místech a nechodit na jeviště. Není to nic, co by se při divadelních představeních nedělo i v minulosti. Většinou šlo o takový škvár, že to diváci prostě nevydrželi.

Problém vidím hlavně v tom, že kultura na hranici porna by neměla být financováno z peněz daňových poplatníků. Ať tu hru (porno)umělci hrají, omezovat umění (ani rádoby umění) by se nemělo, ale laskavě za své.

Druhá věc je dvojí metr, který vidím u lidí, kteří hru obhajují, či se jim dokonce líbí. Obhajovali by bojovníci za tuto hru i jinou hru, kde by znásilňoval naopak Mohamed? Obávám se, že ani náhodou.

2 0
možnosti
JK

V zásadě s vámi souhlasím, až na dvě věci. Provozovat prasárny za své - jistě, ale ta dotace města nešla přímo na hru, nýbrž na celý festival, a zařazení té hry bylo výsledkem sporů o dramaturgii a skladbu festivalu. Za druhé nemám rád spekulace, zda by obhájci té hry obhajovali i jinou hru, kde by znásilňoval místo Ježíše Mohamed... Kdyby prostě neplatí.

3 0
možnosti
MV

ten samy pocit o panu Osolsobe mam take - urazena jesitnost

0 0
možnosti
JK

Asi bych nepoužil slovo ješitnost. Udělal gesto, protože v té divadelní hře bylo pro něj zřejmě popřeno všechno, čemu věřil a o co usiloval.

3 0
možnosti
PZ

Respektuji Váš názor a líbí se mi forma, jakou jste blog napsal, pane Kvapile. Dovolím si trochu polemizovat ze své subjektivní pozice s Vaším názorem na motivaci profesora Osolsobě v této kauze. Já odstoupení pana profesora nevnímám jako gesto, které udělal, protože neprosadil svou. A tak se podle Vás prostě urazil. Četla jsme a vnímám jeho dopis jinak - jako vzkaz člověka, který byl hluboce zasažen a má hlubokou niternou potřebu nastalou situaci řešit. I za cenu toho, čemu říkáte gesto. A i kdyby, jsou všechna gesta špatná? Jak vnímat činy Jana Palacha nebo Milady Horákové? Můžeme polemizovat o svobodě umění a projevu, zákazy a cenzury, které známe z dob minulých, jsou jistě špatné. Na druhou stranu nelze mlčet, pokud mám pocit, že se děje něco zlého, že je páchána nepravost. A tento pocit dle mého pan profesor měl. A například profesor Vladimír Just ve svém blogu na Aktualne.cz to vidí trošku jinak. A já osobně vnímám oba postoje jako dobré - protože vytváří dialog a dialog ke svobodě a demokracii vůbec má patřit. Pluralita názorů, která pak vede dál a tomu se pak tak nějak dá říkat pokrok. Tak to nějak vidím já

5 0
možnosti
JK

Uražen a dotčen byl profesor Osolsobě nepochybně, to z tónu jeho dopisu vyplývá jednoznačně. Všechna gesta zcela určitě nejsou špatná. Jsou však tím, čím jsou, a sice symbolickými akty. Rozdíl je jistě v tom, kvůli čemu kdo jaké gesto učiní. Jsou gesta silná a slabá, planá a zoufalá atd. Můžete si vybrat, o jaké gesto šlo v případě pana profesora. Každopádně se ve svém abdikačním dopisu staví do role, že on ví, co je umění a co není. Nehodnotím, jestli má pravdu. Podle mého spíš ano, protože ta hra se mi jeví jako odporná, neboť nejsem příznivcem podobných projevů. Nicméně někdejší koryfejové malířství i veřejnost byli také upřímně přesvědčeni o tom, že tvorba fauvistů je odporná, a prokletí básníci byli svého času rovněž považováni za nechutné. Nebo velký duch naší literatury František Ladislav Čelakovský příkře odsoudil Karla Hynka Máchu za jeho Máj, než se ukázalo, že šlo o jeden z největších počinů české poezie. Nesrovnávám, jen říkám, že tvorba, kterou současnici odsoudili jako překračující hranice morálky a vkusu, se nejednou dočkala pozdějšího uznání a dnes ani nechápeme, co proti ní tehdy lidé měli.

O Palachovu gestu jsem se napřemýšlel hodně. Napsal jsem o něm několik fejetonů. Tenkrát šlo o něco naprosto mimořádného, šokujícího, vyvolávajícího zděšení pro vrcholnou oběť a krutý způsob smrti, který zvolil. Dnes na to někteří nahlížejí tak, že se zcela neadekvátně obětoval v zájmu reformního komunismu. Samozřejmě, že šlo o vznešenou věc svobody jako takové... Ať to však dnes vezmete z které chcete stránky, bylo to zoufalé gesto a nemělo naději na úspěch. Posloužilo však jako symbol, o nějž se mohli opřít odpůrci hnusného bolševického režimu. S Miladou Horákovou bych to nesrovnával. Tu chtěl režim prostě zlikvidovat, ona si nezvolila smrt dobrovolně, zachovala si však tváří v tvář zlu a smrti důstojnost. Děkuji vám za příspěvek.

2 0
možnosti

Járo, myslím si, že každé konání v životě lidském by mělo respektovat etiku, estetiku.

A stejně jako to přeťápli v Charlie Hebdo, stalo se uvedením této hry.

Navíc je třeba respektovat neklidnou dobu, ve které se nacházíme, tedy náboženskou otázku, která hýbe celou Evropou.

2 0
možnosti
JK

Víš, Majko, co by se mělo, je jedna věc, a co se skutečně děje, je zase věc jiná. Navíc si nemyslím že v Charlie Hebdo něco přeťápli, určitě ne natolik, aby je zato někdo pozabíjel.

2 1
možnosti
JL

Kdyby z toho nebylo vytvořeno politikum, tak by to téměř nikdo nezaregistroval.

3 1
možnosti
  • Počet článků 653
  • Celková karma 12,82
  • Průměrná čtenost 989x
Neidentifikuji se s žádnými politickými, profesními, náboženskými, myšlenkovými či jinými směry a skupinami. Pokud se některý můj text nebo části textů shodují s názory takových směrů a skupin, je to buď náhodné, nebo způsobené prostupností myšlenek různě zaměřených lidí. Píšu si, co chci a co mám potřebu napsat. Naopak nepíšu ve jménu ani z pověření nikoho jiného. 

https://kvaj.blogspot.com

Seznam rubrik