- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Železniční dopravu by měli financovat platící zákazníci a pokud jich je tolik a je tak obrovský zájem, pak to jistě nebude problém. A kraje nejlépe zrušit.
Železnice je třeba omezit a v konečném důsledku zrušit!!!
Železniční doprava je drahá a železniční přejezdy jsou nebezpečné.
Po kolejích nejezdí ani jedno auto.
Výrobci automobilů osobních i nákladních tratí na zisku.
Montovny automobilů v ČR i jinde ve světě nemají odbyt na své plechovky.
Proto volám autům zdar, vlakům zmar!!!
Financovat jakoukoliv službu by měli dobrovolně platící zákazníci. Rozhodně ne stát!
Trať 064 Mšeno - Mladá Boleslav - Lomnice n.Pop. =76 km:
Nejhůře na tom byla a je trať 064, která po celé století vedla z Ml. Boleslavi do Staré Paky = pouhých 60 km. Přesto po zřízení 14 krajů se ocitla ve třech krajích, z toho v jednom z nich 2x (tj. vyjela z HK kraje do LB kraje a vrátila se do HK kraje). Je zřejmé, že naši předkové stavěli tratě logicky, dle terénu, spádovosti cestujících a především nákladu. Takže HRANICE KRAJŮ byly v oblasti St. Paky stanoveny "blbě". V celém státě bylo donedávna pět tratí, které "vyjedou" z nějakého kraje do jiného, aby se do prvního z nich vrátily:
- Přímá trať Brno - Přerov: žst. Chropyně leží v "chropyňském výběžku" Zlínského kraje do OL kraje.
- trať 230 se kroutí za Golčovým Jeníkovem z Polabské nížiny na Vysočinu.
- VŠECHNY TŘI TRATĚ vedoucí přes/do Starou Paku: 030, 040 a 064.
Před několika lety tvůrci JŘ 1 z 5 případů "odstranili" tak, že trať 076 spojující logicky 2 okresní města StČ kraje MB - Mělník rozdělili na dvě a jednu část ze Mšena připojili k trati 064. O pár let později od ní oddělili úsek Lomnice - St.Paka = POUHÝCH 9 km - naštěstí aspoň číslo určili šikovně: 046 (přesmyčka k 064). Takže trať 064 již neleží v jednom HK kraji 2x, ale stále je ve 3 krajích.
9 km-trať 046 je ve dvou krajích. Podle toho doprava na obou vypadá.
Po šest měsíců v roce (listopad až duben vč.) nejede mezi Mladějoví v Čechách a Lomnicí n. Pop. v sobotu a v neděli ani jeden vlak, ač by ve žst. Libuň byly přípoje směr Jičín-HK a Turnov. Nejede ani vlak z Lomnice n.Pop. do Libuně v neděli, kde je hned pohodlný přestup na rychlík do Prahy. Ten jezdíval po asi 70 let z Prahy přes Jičín a Libuň bez přestupu do Lomnice n.Pop. a St. Paky a zpět. Až ho ČD nelogicky z Libuně nasměrovaly do Turnova, kam je z Prahy spojení přes MB kratší a tedy i levnější a rychlejší. Naopak z Lomnice do Prahy to je přes St. Paku a Chlumec n.Cidl. o 32 (TŘICET DVA!!) km delší, dražší a trvá to déle se 2 přestupy místo jednoho (kdysi žádného...).
Je smutnou pravdou, že ve veřejné dopravě mezi kraji vznikají méně propustné hranice, než mezi ČR a zahraničím. Např.:
z Chebu lze jet denně do Německa po třech různých tratích (směr Marktredwitz, Hof a Plauen). Kdežto mezi jihočeským krajem a Vysočinou na hlavní elektrif. trati ČB - Jihlava jedou rychlíky objednávané státem, ale ani jediný osobní vlak (úsek Počátky - H. Cerekev).
V ČR není ani jedna trať dle číslování JŘ osobní dopravy, která by ležela ve 4 a více krajích. Bohužel i dvě regionální tratě leží ve třech krajích=regionech:
161 Rakovník - Bečov n.Teplou = 88 tarifních km a
064 Mšeno - Mladá Boleslav - Lomnice n.Pop. =76 km.
Výborný článek. Oceňuji kompletní seznam tratí na Slovensku se zastavenou dopravou. Železniční doprava je nejekologičtější ze všech hromadných doprav a spolu s leteckou též nejbezpečnější (samozřejmě na osobokilometry), (a veřejná hromadná je mnóóhem ekologičtější a bezpečnější než motorová individuální).
Je skvělé, že Ústecký kraj obnovuje dopravu na tratích, kde byla za předchozích vedení kraje zastavena (Most - Lovosice aj.).
Je skvělé, že na mnoha dalších provozuje turistickou dopravu cca od dubna do října o víkendech a svátcích. A to za integrovaný tarif DÚK, nikoliv za zvláštní (přelož = vyyysokýýý) tarif, jako je tomu jinde v ČR i v zahra...
Ty vaše spoje by si hlavně měly umět na sebe vydělat. Dost mi vadí, když celá země musí ze svých daní platit dopravu tomu, kdo má to štěstí, že má v dosahu nějaké koleje.
Na kolik přijde všechny lidi to vaše točení volantem a vožení hýždí, to nespočítáš.