Jak se v Ústeckém kraji investuje do dopravní infrastruktury
Jsme si plně vědomi důležitosti investic do zvyšování kvality dopravní infrastruktury a v posledních letech vynakládáme značné finanční prostředky na opravy, rekonstrukce i výstavbu krajských komunikací, a to jak ze svého rozpočtu, tak s využitím dalších zdrojů. Za poslední dva roky tak šly do krajských silnic bezmála dvě miliardy korun. Díky tomu se daří průměrný stav silnic mírně zlepšovat.
Z vlastního rozpočtu to byly např. akce:
- Rekonstrukce mostu přes Labe ve Štětí ve výši 189 mil. Kč
- Rekonstrukce mostů v Pístech a v Chodovlicích ve výši 18 mil. Kč
- Rekonstrukce křižovatky ulic Tovární x Hrbovická x Majakovského v Ústí nad Labem v ceně 40 mil. Kč.
Za přispění evropských dotací byly realizovány akce „Rekonstrukce silnice II/227, II/225 - hranice Středočeského kraje, Žatec, křižovatka s komunikací II/224“ v hodnotě 138 mil. Kč a v roce 2019 akce „Rekonstrukce silnice II/266 Šluknov – Lobendava“ v hodnotě 117 mil. Kč. A nadále probíhají další:
- Nová komunikace u města Chomutova ve výši 600 mil. Kč
- Nová komunikace u města Roudnice nad Labem ve výši 314 mil. Kč
- „Rekonstrukce silnice II/262 Starý Šachov – Děčín“ ve výši 435 mil. Kč a
- „Rekonstrukce silnice II/265 Krásná Lípa - Velký Šenov“ ve výši 211 mil. Kč.
Kromě mostu přes Labe ve Štětí čeká kraj v blízké budoucnosti nutnost zajištění dalších dvou velkých mostů přes Labe, které jsou v havarijním stavu, a to v Ústí nad Labem a v Roudnici. Tyto mosty jsou stěžejní pro dopravní napojení obou stran řeky.
K dosažení optimálního stavu silnic však stále chybí několik miliard Kč, což je v podstatě číslo vnitřní zadluženosti silnic, se kterým kraj převzal síť od státu. Řada již opravených komunikací je soustavně ničena zvyšující se kamionovou dopravou, a to jak narůstající intenzitou dopravy, tak i snahou vyhnout se placení mýta. Bez pomoci cizích zdrojů Ústecký kraj nebude schopen zajistit finančně náročnější akce v potřebném rozsahu. Nemalé finanční prostředky vyžadují také potřebné rekonstrukce mostů, které stárnou a doplácejí na technologické postupy a nedostatečnou kvalitu prováděných prací v čase výstavby. Přestože kraje opakovaně požadovaly po vládě systémové řešení této problematiky, zatím se vždy o financích pro kraje rozhodovalo až 1. pololetí daného roku. Tento postup krajům nedává žádnou jistotu, ale způsobuje také mnohé problémy s včasným zajištěním přípravy staveb v daném roce včetně nutnosti zajištění veškeré administrativy.
Co se týká výše příspěvku z rozpočtu SFDI, ten má bohužel od roku 2018 výrazně sestupnou tendenci, v roce obdržel Ústecký kraj 287 mil. Kč, v roce 2019 to bylo 174 mil. Kč a v roce 2020 je připravena smlouva na 83,5 mil. Kč. Když přičteme současné problémy s epidemií koronaviru, které budou mít určitě výrazné dopady do ekonomiky, jeví se jako jedna možnost následného rozhýbání ekonomiky i zvýšení financí do investic včetně dopravních. Ústecký kraj by v rámci navyšování financí do dopravní infrastruktury rozhodně přivítal navýšení podílu státu na opravách a rekonstrukcích silnic II. a III. třídy včetně dořešení této problematiky v rámci rozpočtu SFDI.
Jaroslav Komínek
Je šance, že se u nás někdy budou stavět silnice bez komplikací?

Našel se další podivný spolek z Dolní Horní, který se rozhodl otravovat život lidem z půlky republiky.
Jaroslav Komínek
Vládo, je nejvyšší čas něco začít dělat!

Nakupte autobusy na plyn, říkali. Prý jsou ekologické a výhodné a plynu je dost, říkali. Skvělé! Jenom nám ho nikdo nechce teď prodat, a to jsme nabízeli už DVANÁCTKRÁT víc, než dneska stojí. Nikdo se nechce zavázat.
Jaroslav Komínek
Výlet vlakem na Kokořínsko? Zapomeňte!

Jsme svědky další nehorázné prasárny, již tradičně pod taktovkou středočeského krajského radního Petra Boreckého (STAN).
Jaroslav Komínek
Sláva, po kolejích v ČR jel nejrychlejší vlak světa TGV

Má to ovšem několik ALE. Tento vlak se vyráběl kolem roku 1980 a jeho rychlost byla kolem 300 km/h. Dokázal tedy jet i rychleji, ale ne až tak v běžném provozu.
Jaroslav Komínek
Mezikrajské vlaky stále v ohrožení!

Zastupitelstvo Ústeckého kraje bude 1. listopadu schvalovat nový plán dopravní obslužnosti, který bude platit v období 2022 – 2026.
Další články autora |
Turek jel rychlostí přes 200 km/h a fotil se u toho. Policie věc prošetřuje
Europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě) se na svém účtu na Instagramu pochlubil fotkou, ze které...
Bílá rakev, věnec od Gottové. Na rozloučení se Slováčkovou dorazil i prezident
Rodina a přátelé se v kostele v centru Prahy rozloučili Annou Julií Slováčkovou. Zpěvačka a...
Po rychlé jízdě zemřel řidič v hořícím autě. Turek spekuluje o krvi na rukou médií
Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po...
Trump si hraje s vojáčky. Stažení by Evropu bolelo, na výběr jsou jen špatné varianty
Premium Je to jen pár dní, co Donald Trump vyslal směrem k Evropě poněkud nepříjemnou zprávu. USA mohou ze...
Dan Bárta si traumaticky poškodil sluch, J.A.R. přesouvají vyprodané koncerty v Lucerně
Populární kapela J.A.R. musela přesunout na jiný termín dva vyprodané koncerty v Lucerna Music Baru...
Turek ustupuje. Zanechte hranaté výzvy, napsal po kritice fanouškům
Europoslanec Filip Turek po silné kritice vyzval své fanoušky, aby zanechali „hranaté výzvy“ a...
Místo vězení má být víc finančních trestů, pěstovat konopí nebude trestné
Přímý přenos Poslanci projednávají reformu trestního práva. Od změny si ministr spravedlnosti Pavel Blažek z ODS...
Obchvat Kerčského mostu je hotov, Rusové poslali přes Donbas první vlak na Krym
Premium Rusům se splnil sen, železniční koridor vedoucí na Krym přes okupovaná území jihovýchodní Ukrajiny...
RECENZE: Pach střelného prachu. Dialog mezi Cobainem a Viciousem dojímá i baví
Inscenace Kurt a Sid, kterou v pražských prostorách Galerie Malostranská beseda nastudoval režisér...

BRUSIČ KOVŮ (32-42.000 Kč) - POUZE RANNÍ SMĚNA
Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
32 000 - 42 000 Kč
- Počet článků 25
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 389x
Radní a zastupitel města Chomutova