- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přinesou čistší vzduch, bez mikročástic z výfukových plynů motorů, zejména vznětových. Tím i méně smogu ve městech. Prach z otěru pneumatik zůstane, stejně jako prach zvířený jízdou. Lze očekávat určité nové nečistoty, z otěru elektromotorů a z baterií; to se teprve uvidí. Pokud jde o CO2 bude efekt nevalný. Obyvatelům je jedno, zdali je ve vzduchu o chlup CO2 více či méně, v globálním měřítku je pak příspěvek automobilů malý. Jen doufejme, že nutná vyšší produkce elektřiny nebude zajišťována uhelnými elektrárnami. Zelené zdroje to nevytrhnou protože vítr si fouká, jak chce a slunce v noci, kdy se budou baterie dobíjet, nesvítí.
Avšak bude ticho! Ne absolutní, ale ve městech, kde hluk motorů dominuje nad hlukem aerodynamickým a hlukem pneumatik, úroveň hluku citelně klesne. Budeme muset být ovšem opatrnější, protože blížící se auto neuslyšíme.
Zásadním přínosem ale bude snížení dovozu ropy. Naše závislost na iracionálních režimech, které božím dopuštěním ovládají světové zásoby (Rusko, Ázerbájdžán, Írán, Irák, Saudská Arábie…) pomine a ropy bude tolik, že ji každý rád dodá za pakatel. Kdyby jen kvůli tomu, stojí zato elektromobily podporovat. Tenhle strategický moment vás však nakonec nemusí zajímat. Protože:
Elektromobily jsou zas jen automobily. Když ráno pojedete elektromobilem do práce, budete stejně jako dnes trčet ve frontách a stejně tak i večer, podobně jako při odjezdu na weekend, na dovolenou, atd. I kdyby se stát a obce rozkrájely, silnic bude málo (a v Česku mizerné).
Nenechte se ošálit módní vlnou a podporujte veřejnou dopravu.
Další články autora |
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...