- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Můžete mě prosím sdělit, proč musím znát studenta, abych posoudil, že je absolutní průšvih, když neumí stanovit jednu třetinu z výrazu 3 na (3x + 3)? /excelový zápis 3^(3x+3)/ Možná, že to také neumíte. Je to průšvih. Mně to přišlo jako neuvěřitelně jednoduchý příklad. 55 let po maturitě!
Souhlasím, že státní maturity jsou pitomost. A souvisí to i s vysokými školami - kdyby to bylo jako v USA, tak by člověk na universitu žádnou maturitu nepotřeboval - universita přece umí rozpoznat, kdo jí bude dělat jméno jako budoucí absolvent. To naše školství je stále pod vlivem centralistických mozků. Centralismus je produktem touhy po moci a myšlenky, že nějaký sociální inženýr ví lépe než trh, jak to bude dobře fungovat.
Pro přežití potřebuje VŠ nabrat studenty, to je zásadní problém.
Kdo bude dělat škole jaké jméno někdy ve vzdálené budoucnosti je druhořadý problém ve srovnání s fakturami, které je tento měsíc třeba zaplatit.
Mi spíše vadí, že se u maturity chtějí stejné znalosti po studentovi Matfisu a např po studentovi zemědělky. Zatímco pro studenta matematického gymnázia je zkouška příliš lehká pro zemědělce je to problém. Jinak řečeno , pakliže nejsou shodné osnovy nemohou být shodné maturity.
Kdo má maturitu má i nárok se hlásit na vysokou školu. Tak proč, jeden student matematického gymnazia má být znevýhodněn se studentem, který studuje střední zemědělskou školu, kde podle vás by měla být maturita lehčí. V důsledku by to vedlo k tomu, že by všichni studovali tu školu, kde je maturita lehčí. Maturita má být pro všechny typy škol stejná. Proto je to státní maturita. Je pravda, že by školy měly mít stejné osnovy, ale pokud je nemají, tak mají studentům poskytnout znalosti nutné k maturitě.
Stejně bych tak zpřísnil zkoušky na vysoké školy.Když jsem viděl, jak spolupracovník, s titulem inženýr ze soukromé školy,při psaném projevy naseká v úředním záznamu hrubek jak máku, tak mějímala hrůza. Vzpomenul jsem si na mého učitele češtiny pana Rozporku, tak tenby jej zabil.
Jo to máte pravdu. Občas lituji, že není možno na PC text opravit červeně a šoupnout zpátky A nejvíc se mi líbí, že podle těch výmluv je polovina republiky disgrafiky Jo za nás se říkalo jsi blbý, dnes je to disgrafik
co jste to napsal za nesmysl...tak mě připadá ...že Vaše robě neudělalo maturitu a ejhle...je tu problém s názvem Státní maturita...Státní maturity zde byly po desetiletí a naše školství patřilo mezi nejlepší na světě...jak se začalo školsrtví po roce 89 měnit a vznikaly školy soukromé...kterým nezáleželo co vyprodukují ...ale kolik dostanou za studenta... tak jsme tam kde jsme...viděl jsem maturitní písemnou zkoušku z ČJ...diktát/již toto pro mne nepochopilné/...kde na jedné podnikatelské škole byl předložen dopředu natištěný text s chybějícími "i a y"....a to prosím i při "ž š č ř ž " atd...takhle si asi pan bloger představuje maturity...no potěš noha...je mi smutno z toho...že místo toho ...aby se spíše přihlíželo přísněji na výsledky studia...tak spousta rodičů a jiných se snaží to spíše okecat ...očernit a zvrátit...já osobně jsem pro Státní maturiy a nejen ...klidně i přísnější podmínky dotací veškerých škol ...hlavně soukromých...protože jedině selekce a tvrdá...povede ke skvalitnění středo a vysokoškolského vzdělání,,,jsou známy případy a není jich málo...že student...který nestačí učivu na státní škole...okamžitě přestoupí na soukromnou a chválí se ...jak mu stačí polovina znalostí oproti státní...ano Státní maturity ano... možná ještě přísnější...v životě není nic zadarmo a to by neměla být ani maturita....hezký den všem ZD...
Váš syn to udělal ? Ptám se na to, že máte takový naivní názor. Státní maturity jak, název napovídá jsou dané státem a stát a stát určí, co v nich bude. Já když dělal maturitu, tak se vyhlašovala pro všechny školy jednotná a to rozhlasem. U ústních zkoušek seděl nezávislý, státní úředník, který dohlížel, na to zda zkoušky probíhají regulérně. Mám kamaráda, který vyučoval na gymnázui matiku a nechal toho. Jak řekl, poslední ročník, který něco uměl byl ročník 1987 a pak šla úroveň dolu. Na gymnazium se dostvalí studenti, jejíž znalosti byli mizerné a škola je brala proto, že za každého studenta brala peníze. Čím víc studentů, tím víc peněz poro školu. I maturita se musela uzpůsobit tak, aby je udělali všichni.
Školy by měly mít zákaz sponzoringu od podnikatelů. Finanční podpora by měla být v každém případě z jiných zdrojů. Méně škol=vyšší kvalita+ méně finančních nároků pro ministerstvo školství. Takže zrušením velké části škol by tyto měly více peněz a vzdělání by bylo kvalitnější.
Je snad jedno, kdo zhodnotí správnost vyřešení rovnice. Ale: k maturitě přijde synek bohatého sponzora školy. Dovolí si ho učitel nechat rupnout? To by dostal hned padáka!
Můj závěr: Ať maturity hodnotí nezávislý orgán, třeba státní úředník!
Státní maturity rozhodně ano, ale méně maturantů. Není přeci nutné, aby kdekdo měl maturitu.
Plně souhlasím. Čím víc studujících, tím horší kvalita.