Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Bez letounů 5. generace se naše letectvo ocitne v podstatě mimo NATO. Rozhodnutí jednat s USA o pořízení F-35 vychází z analýzy, kterou vypracovala armáda a která říká, že jen stroje 5. generace mohou obstát na bojišti budoucnosti. Pokud tedy chceme taktické letectvo, jehož stroje nebude nutné za pár let obnovovat a které bude schopné plnit stanovené úkoly, tak je nutné koupit F-35.C o se týče využití schopností, tak v tuto chvíli skutečně tyto schopnosti AČR z většiny nevyužije, protože modernizace AČR je proces na řadu let. Ale v době, kdy sem první F-35 přiletí, dokážeme schopnosti tohoto stroje plně integrovat do AČR a využít tak maximální možný potenciál tohoto stroje. Je naprosto zásadní, aby spolu jednotlivé druhy techniky dokázaly komunikovat. Není to jen jeden z cílů modernizace AČR, ale také cíl NATO. S touto schopností se samozřejmě počítá u všech modernizačních projektů.Potřebujeme, aby například dělostřelectvo dokázalo využít data z dronů. A ne aby souřadnice zadával operátor, ale aby si systém řízení palby přímo bral data z malého dronu nad bojištěm. Stejně tak spolu musí komunikovat i všechny ostatní zbraňové systémy.F-35 je v tomhle systému jeden ze zásadních prvků: nejde jen o letadlo, ale také o prvek PVO a extrémně schopný senzor, který se díky minimální viditelnosti pro radary dostane s velmi malým rizikem nad území nepřítele a může tam nejen zaútočit, ale hlavně sesbírat data o nepřátelských pozicích, počtech jeho jednotek, druzích techniky atd. A všechna tato data umí propojit s daty z jiných systémů, vyhodnotit je a poskytnout dalším systémům v AČR nebo v NATO.Bez F-35 tyto schopnosti mít nebudeme. S žádným jiným strojem se tak daleko nedostaneme, nebudeme schopni útočit na takovou vzdálenost a nesesbíráme tolik dat. Pramen" Ministerstvo obrany

3 0
možnosti

Lide mají někdy nerealistické představy. Pokud se v letadle vypnul nebo poškodil odpovídač tak u stealth letadla nízko nad zemí nebylo ani přibližně vidět kam se zřítilo. A jak uz rychlosti mnoho set kilometrů za hodinu narazilo do země, bylo z něho pole trosek které se dá najít už jen vizuálně. Na tom příběhu ve skutečnosti není nic divného, snad jedině porucha, kvůli které se pilot katapultoval z letadla co aktuálně ještě bylo schopné letu a ta je tajná.

2 0
možnosti
Foto

Dobrý den, pane Červenko, opravte prosím datum, 17. října teprve bude.

1 0
možnosti
JV

Hezký blog. Nejdřív nám tu nabulíkujete, že letadlu nic nebylo, jen byl pilot vystřelen a plameny trysek poničily transpordér, takže nikdo nemohl vědět, kam spadlo. Jak jste zrovna na tohle přišel, ví bůh ale problematika vás baví, tak víte vše určitě nejlépe. (Nejvíce jsem se pobavil , k čemu jste došel : Letadlo spadlo, takže "V každém případě se nejedná o nic, co by naznačovalo, že F-35 jsou poruchové." Opravdu nic , v žádném případě.) . No a pak nám tu předvedete, že padl názor na náročnost vzletové plochy, protože někde ve Finsku se podařilo vzlétnout z dálnice, abyste vzápětí podotkl, že normálně se používat obyčejný asfalt samozřejmě nedá. Že je to špičkové letadlo nikdo nikdy nezpochybňoval, víte? Tady se zpochybňuje to, jestli schopnosti letadla budeme moci alespoň z poloviny využít. Ano, přirovnání s auty - jako byste si koupil na ježdění po okreskách ferrari. Faktem je, že nevyužijeme. A neexistuje ani žádná armádní koncepce rozvoje vzdušných sil. A bonbónek - celkové náklady se podle střízlivých odhadů blíží 400 mld. , Gripeny lze systémem stealth dovybavit.

2 1
možnosti

Tak stealthem nic nedovybavíte na to se musí letadlo stavět od začátku. Určitě lze u stíhače 4. gen hodně zlepšit ale skutečný stealth se z něho udělat nedá

0 0
možnosti
Foto

Díky za informace. Faktem je, že pokud jde o pořízení letadla, které bude ve službě několik desítek let, není co řešit. Navíc F35 bude podle všeho v NATO převažovat.

Otázka, zdali si to budeme moci dovolit je spojena s otázkou, zdali dosáhneme úrovně zemí méně početných, než jsme my, a které si to dovolit mohou např. Dánsko.

2 0
možnosti
RW

MH370 se nenašlo ani se zapnutým "transpordérem" - B777 má tedy výrazně lepší stealth vlastnosti než F-35...

vojenská letadla samozřejmě používají pro identifikaci a sledování jiné technologie, než "transpordér" - ten mají jen proto aby je v případě potřeby rozpoznalo civilní letectví...

Samozřejmě je to obrovský průšvih a ukazje na zásadní technické a operační nedostatky. Stačí si představit, že by se podobná věc stala F-53 v pobaltí nebo v Čínském moři - Rusko či Čína by pak dostali veškeré technologie F-35 na stříbrném podnosu...

A už jen kontrolní otázka - kolik F-16 bylo zničeno technickou závadou po stejné době od nasazení jako F-35 (v poměru na nasazený počet)????

0 0
možnosti
Foto

Civilní a vojenský let jsou dvě rozdílné věci z hlediska monitoringu. A navíc mluvím o sledování za letu, ne o tom když už letadlo leží na zemi. Stalo se to ve Středozemním moři, letadlo bylo vyzvednuto. Spadnout může každé a kdekoli. Kontrolní otázka je zcela zbytečná, to je to totéž, jako bych se zeptal, o kolika haváriích F-16 se neví. To letadlo prostě zřejmě letělo v úplném operačním tichu, bez komunikace.

0 0
možnosti
Foto

Inu, jsou to paradoxy. Je také otázkou, zda pilotované stroje s posádkou (PILOTEM) budou ještě za x let použitelné, či zcela autonomní

1 0
možnosti
TB

To, že F-35 je nejmodernější a nejlepší letoun, asi nikdo nerozporuje...jde jen o to, jestli opravdu potřebujeme tyto nejdražší letadla, jestli to není zbytečný luxus

1 0
možnosti
Foto

Česká média neřeší spoustu podstatných věcí. Třeba SAAB jde z hlediska avioniky Gripeny modernizovat, zjevně chce více konkurovat Lockheed Martin. Jsem osobně hodně na vážkách s názorem, ale myslím, že za dvacet let bude letadlo bez stealth technologie na moderním bojišti nepoužitelné. Už teď je to viditelné na Ukrajině, a to je vysoce sporné, zda Ukrajinu lze označit za moderní válčiště.

0 0
možnosti
  • Počet článků 294
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2224x
Věčný tulák, který se zajímá o vše zajímavé 

https://www.soudobahistorie.cz/

Seznam rubrik