Diskuse

Doba lithiová

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

4. "Zajímavé je, že automobilka Tesla dodnes neprodala jediné auto za cenu vyšší, než jsou jeho výrobní náklady."

To je tedy neobyčejně zajímavé, protože posledních 7 kvartálů je Tesla v zisku. Jak to dělají, když podle Vás prodávají auta pod cenou? Že by

5. "Tesla je největším příjemce státních dotací v USA"

Ne, to opravdu není. O federální dotace přišla Tesla už před více než rokem a navíc to nebyly nějaké speciální dotace pro Teslu, ale pro elektromobily obecně a snižují se s počtem prodaných vozů. Některé americké státy elektromobily dotují také, ale opět nejen Tesly. Největší příjem má Tesla z prodeje "odpustků" výrobcům klasických spalováků, ale to opět není nic, co by nemohl dělat jakýkoli výrobce elektromobilů.

6. "...pokud dnes v ČR jezdíte Teslou, tak nejbližší servis máte v Drážďanech."

Tak to snad jedině pokud bydlíte v Ústeckém kraji, jinak má Tesla servis v Praze v Čestlicích.

7. "Pravda je, že Tesla nemá šanci! ... Toyota, která je skutečným světovým leaderem v elektromobilitě,..."

Jojo, to slýcháme každý rok. A Toyota zatím nevyrábí jediný čistý elektromobil, pokud nepočítáte Lexus UX 300e, kterého se prodalo v roce 2020 asi 16 tisíc kusů. Aneb to je ta masovka, která má Teslu odsunout do luxusního segmentu? Nebo snad zoufalá Mirai, které se prodalo asi 20 tisíc kusů celkem?

8. "Více než vhodné je už dnes investovat do akcií těžařů lithia a těžařů kobaltu. Druhá jmenovaná surovina je totiž nesmírně důležitá pro životnost lithiových baterií."

A druhá jmenovaná surovina je trvale z baterií vytlačována a její podíl snižován a už se dokonce objevují i první zcela bezkobaltové baterie. Ale jo, rychle kupujte akcie těžařů kobaltu - nebudou. Jinak ve výčtu investic, na kterých jste nezbohatnul, jste úplně zapomněl na akcie Tesly :-)

0 0
možnosti
Foto

ad4) Zisku dosahuje Tesla přeprodáváním kreditů. Má přidělený limit emisí, který ale nevyčerpává díky tomu, že produkuje čisté automobily(je to sice blbost, ale budiž). Tím pádem může prodávat automobilkám, které limity zatím překračují a ty díky tomu nemusí platit drakonické pokuty EU, které by je přišly mnohem dráže.

0 0
možnosti

Takže si zkusíme rozebrat některá Vaše tvrzení:

1. "...řešení automobilových emisí je po dlouhá léta známo a užívání ferrocenů, látek zlepšujících spalování a radikálně snižujících emise i opotřebení motorů zůstávají mimo pozornost nejen ropného a automobilového průmyslu /logicky/..."

Ehm, logicky - pokud jste už slyšel o takové "novince" - bezolovnatém benzínu, tak v něm se nachází právě ferrocen (místo dříve používaného tetraethylolova). Takže stranou pozornosti se nachází už několik desetiletí, protože se zcela běžně používá a umožnil nám zbavit se toxického olova, což je samozřejmě super. Ale s ostatními splodinami ferrocen nic nesvedou.

2. "...Tesla znamená prestiž srovnatelnou s vlastnictvím automobilu jako je Bentley, Maserati či Ferrari. Konečně, cena je obdobná."

Nová Tesla M3 začíná na 40 tisících USD. Nejlevnější Bentley stojí 160 tisíc (4násobek), Maserati začíná na 75 tisících (2násobek) a Ferrari začíná na 215 tisících (5násobek). Takže cena je "obdobná" leda pro někoho, kdo si nemůže dovolit ani tu Teslu, jinak jste vyjmenoval násobně dražší značky.

3. "Teslou si dojedete do kanceláře, na nákup, do posilovny a na squash, ale běžná cesta Praha-Brno a zpět je problém ... na jedno nabití to nezvládnete a přidat 40 minut na nabití baterie zřejmě nebudete ochotni."

Píšete zřejmě o nejlevnější Tesle M3 standard range, ta má dojezd 448 km WLTP, což je pro cestu Praha - Brno a zpět opravdu hraniční. Rychlostí 90 km/h za kamionem by to snad šlo i s ní. Už M3 LR má dojezd 614 km, takže tam to při ploužení do 120 km/h dáte v pohodě a při 130 km/h to bude hraniční. Buď jak buď, nikdo soudný nebude nabíjet 40 minut, protože stačí baterii doplnit na dojezd do cíle, nikoli nabít za každou cenu do 100 %. Takže konkrétně v Brně nebo v polovině cesty zpět v Humpolci máte 150kW Supercharger, kde do vybité baterie doplníte za 10 minut nějakých 20 kWh, což Vám přidá 100 km dojezdu dálniční rychlostí, což je vše, co při takové cestě potřebujete.

0 0
možnosti

J54a90n 26M71a40r18e28k

11. 7. 2021 18:11

Dnes je spíš doba globálního blbnutí.

2 0
možnosti
Foto

Číňané mají 60procentní podíl na globální produkci a zpracování lithia, i když se surovina nejvíce těží v Austrálii a Chile.

1 0
možnosti
Foto

Ano, hezky se tím ukazuje, jak nečisté lithium ve skutečnosti je. Vytěží se na jednom konci světa, ale protože zpracování je ekologická čuňárna, odveze se do Číny. Pak se rozveze do výrobních závodů baterií a pak do automobilek. Při tom všem se spotřebuje tolik energie a pohonných hmot, že kdyby politici nechali automobily být tak, jak jsou, bylo by to v konečném důsledku čistší, než přechod na "čistá auta"( a to už vůbec nepíšu o potřebě staveb nových zdrojů elektřiny, aby byly vůbec čím nabíjet)

0 0
možnosti
  • Počet článků 63
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 576x
Nejsem znalcem, ale milovníkem a studentem vína. Pilně chodím do tekuté knihovny a poznávám klasiky i začínající autory a rád se podělím o dojmy a informace s Vámi.

Seznam rubrik