„Porošenko“ vyhrál Eurovizi

Až doposud jsem netušil, že Eurovize je festivalem politické písně, jako byl kdysi u nás Sokolov. Inu, člověk se stále učí.  

Cituji: „Skladba 1944 je věnována krymským Tatarům deportovaným sovětským režimem během druhé světové války. Píseň se o tom nezmiňuje, některými je ale chápána i jako protest proti ruské anexi Krymu. Že je píseň s politickým podtextem, což pravidla soutěže zakazují, však její interpretka a zároveň autorka odmítá a organizátoři soutěže jí schválením vystoupení dali za pravdu. Při tvorbě čerpala Jamala ze vzpomínek své prababičky, které se deportace rovněž týkala.“

http://www.novinky.cz/kultura/403514-eurovizi-vyhrala-zpevacka-z-ukrajiny.html

Nevím, nejsem žádným hudebním odborníkem a Eurovizi jsem sledoval způsobem, že jsem na ni občas přepnul program, protože podobné pořady nemusím a viděl jsem jen malou část této soutěže. Proto dám raději prostor příspěvkům z diskuse, které získaly nejvíc souhlasných hlasů:

Miroslav Novák, Praha 9

Neděle, 15. května 2016, 00:50:43: „Podle mého názoru nejhorší píseň soutěže. Text nemohu hodnotit.“

Jiří Obrusník, Mladá Boleslav

Neděle, 15. května 2016, 01:03:15: Radim Havlík, Stod
„bohužel ani tady nešlo o zpěv ale jen o propagandu... a jestli mi nevěříte tak si vemte na pomoc někoho hudbou znalého... toto nemohlo zvítězit....“

Ivana Peterková, Blansko

Neděle, 15. května 2016, 01:11:00: „Strašná písnička a ještě horší zpěvačka.Byli tam mnohem lepší,ale tohle vítězství je o politice a ne o hudbě.“

Znovu zdůrazňuji, že jsou to příspěvky s nejvyšším počtem kladných hodnocení, takže asi nejem sám, kdo to vnímá tak, že nešlo o píseň, ale o politiku. Jak jsem již napsal, nejsem hudebním odborníkem a tudíž nemohu tuto píseň posoudit po stránce pěvecké.

Že je však tato píseň v souvislosti s Krymskými Tatary namířena proti Rusku je po prohlášení zpěvačky jasné. Nevadilo by mi to, pokud by se skutečně jednalo o festival politické písně, ale, že zde došlo k "ohnutí" pravidel je zřejmé.

Ale jak víme z politiky, tak někomu je dovoleno nejen ohýbat, ale porušovat zákony i mezinárodní právo a naopak oběť bývá označena za agresora.

Případy Srbska a Ukrajiny to potvrzují.

Ze Srbů, kteří byli obětí v Kosovu jsme udělali agresory a z Porošenkova režimu, který je nad slunce jasným agresorem, když poslal vojska k vyvraždění svých spoluobčanů, kteří jej odmítli uznat za svého vládce, jsme udělali oběť. Aby toho nebylo málo, tak jeho totalitní režim, kde vládne cenzura a jsou likvidováni jeho odpůrci, podpoříme i v Eurovizi: http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/367196-na-ukrajine-byl-zavrazden-prorusky-novinar.html 

http://www.literarky.cz/tema/87-tema-na-tento-tyden/19801-ukrajina-kulka-jako-politicky-argument

Podotýkám, že pokud by zpěvačka zpívala píseň nijak se netýkající politiky, potom bych neměl právo napsat podobný blog. Bohužel se tak stalo a z Eurovize se stal program politické písně a navíc ještě dle not Washingtonu a jeho satelitu Bruselu.

Zajímalo by mne, jak by dopadl ruský zpěvák, kdyby zpíval nějakou protiukrajinskou píseň, například o Banderovcích.

Autor: Jaromír Petřík | neděle 15.5.2016 12:51 | karma článku: 39,85 | přečteno: 1648x