- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Letadlu evidentně včas nezafungoval revers a brzdící klapky. Je to patrné z tohoto videa:
Naštěstí se nikomu nic nestalo, protože na konci dráhy čekala letadlo silná vrstva sněhu, o který se pak po necelých 200 metrech zastavilo. Závada byla podle internetových diskusí nejspíše na podvozkovém čidlu, které nedodalo automatice signál, že je letadlo na zemi - aby bylo možné zapnout revers a brzdící klapky - a objevila se u onoho stroje zřejmě již dříve.
Co je na tomto incidentu zajímavé, je fakt, že NTSB (federální agentura, která vyšetřuje letecké nehody) zcela záhy už 1. ledna vyloučila American Airlines z vyšetřování poté, co vyšlo na jevo, že společnost proti všem předpisům odvezla černé skříňky z místa nehody do Tulsy v Oklahomě a tam si z té, která zaznamenává letové údaje (FDR), ilegálně stáhla data. NTSB sice zároveň vehementně tvrdí, že ke změně dat v černých skříňkách nedošlo. Nicméně to, že vůbec připouští takovou možnost, je značně alarmující, stejně jako že americká mainstreamová média o této skandální věci zarytě mlčí.
Můžeme se totiž nyní už legitimně ptát, kam všude byly odvezeny černé skříňky z letadel z 11. září, co se tam s daty v nich provádělo a zda jsou (z těch, které nezmizely - jako ony všechny čtyři z WTC) autentická - když NTSB nikdy nezveřejnila ani jejich sériová čísla - aby bylo vůbec jasné, z kterého letadla pocházejí - stejně jako dosud, skoro po 10ti letech, nedokončila řádné vyšetřování.
Další články autora |