Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P22a14v58e24l 76P88í94p95a
úplně to vidím, paneláky ověšené prodluzkami vedoucími na parkoviště. To bude krása!
J69a88n 70V20e81s20e42l30ý
V Berlíně už přidělávají zásuvky ke kandelábrům, nabíjíte za drobné měsíční paušál.
Taky existuje ověřená možnost indukčního nabíjení bez kabelů.

K46a60r85e59l 67W38á68g91n74e26r
Jak ve své zprávě NASA uvádí, hlavní automobilové společnosti již zkoumají využití LENR v dopravě. Honda, Toyota a Mitsubishi financují vývoj LENR pro pohon automobilů, které jen zřídka potřebují tankovat. LENR tak získává na síle výzkumu.

J13a66r65o52s68l83a47v 44C38h28u24d89á15č90e94k
Vynikající článek. Nemám, co dodat. Také elektromobilům a moderním technologiím fandím.
Elekromobily z počátku 20. století viz zde

J76a90n 49H47a42v46e82l44k65a
Hezky napsáno, ty úvahy dávají smysl, autor sympaticky respektuje platné přírodní zákony :-). Zajímavá vize. Takhle jsem někdy před deseti lety předjímal vytvoření jednoho celoplanetárního úložiště hudby, perfektně vybaveného archivu úplně všeho, on-line dostupného všem, které by nahradilo ty miliony dílčích soukromých archivů - a dnes máme Spotify, Google Play a TIDAL. A já už skoro nic jiného neposlouchám.
G49e60o84r37g40e 27F29o86x
S tou účinností spalovacího motoru 20% jste to nějak podcenil...

V71á47c81l24a16v 55C54h94u64c18h53m31a
A šejkové nebudou mít co žrát.
No, čte se to hezky, ale realita je trochu jiná. Kolik jaderných elektráren budeme muset postavit? Co na to různí Bursíci, kteří na jednu stranu absolvují volební kampaň v tavýchto vozítkách a na druhou stranu jsou proti jaderné energetice. Myslím, že větrníky a soláry nám ta auta nedobijou. Ty nezvládnou ani rozsvítit a pohánět domácí spotřebiče. A pokud ano, tak mnohonásobně dráž.
J32a89n 67V92e29s88e60l29ý
No, asi žádnou. Podle výpočtů, které jsem viděl, by většinu pokryla jen ta, co se dnes spotřebuje na těžbu, rafinaci, transport a čerpání ropy a ropných produktů. Takové rafinérky, to jsou velcí žrouti.
A myslete na to, že trend spotřeby elektřiny v USA, zemích EU, Japonsku, Austrálii, apod. je pokles. Jen mezi 2013 a 2014 klesla spotřeba v ČR o 1 TWh, tj. o čtvrtinu dukovanského reaktoru :-)
J45a14r96a 54R82a57n50k
mela jsem 3 roky Pius hybrid, uzasne na spotrebu, ale nedalo se s tim na hory a obcas jsem zachytla predkem o "rantl" - predek je hrozne nizky. Vymenila jsem to za Toyotu RAW a jsem trochu klidnejsi s levnym benzinem 1l = 1,13 $Ca. Ted budu asi menit bud za Teslu nebo VW, davaji grant 5.000.--, takze to nebude tak bolet
J53a16n 66V28e66s27e81l21ý
Blahopřeju, mě nechali v Tesle S jednou svézt a od té doby po ní toužím a šetřím na model III.

K20a38r32e69l 44W93á52g77n38e38r
Je docela dobře možné, že při rychlém rozvoji úplně nových technologií, využívajících například nízkoenergetické nukleární reakceLENR (Low Energy Nuclear Reaction), se nakonec pod kapotou auta namísto současného motoru ocitne malý kvantový reaktor, který bude produkovat dostatek elektrické energie potřebné k pohonu automobilu. Viz třeba současné úvahy NASA:
J23a42n 58V91e91s17e51l65ý
Todle ještě neexistuje ani jako funkční prototyp. E-mobilů se loni reálně prodalo přes 250 000. To je velký rozdíl. Ale já to nezavrhuju, třeba jednou za 20,30,40,50 let.
P98e50t66r 49M36u40n57z15a10r
S těmi Li-ion bateriemi opatrně. Nějak jste opomněl se zmínit o jejich nevýhodách - hlavně degradace v čase (ztrácí postupně kapacitu) což znamená nutnost dokoupit to nejdražší v elektromobilu dřív než bude definitivně ojeté. Dále je tu možnost výbuchu a požáru. V případě masivního nasazení je tu otázka dostatku surovin na výrobu baterií.
Další obecné nevýhody elektromobilů - v případě masivního nasazení nebude současná elektrorozvodna síť patrně stačit. V jízda v elektromobilu v zimě znamená vybrat si mezi zimou nebo kratším dojezdem.
J87a96n 89V85e14s49e77l56ý
Tady je spousta lidí ovlivněno zkušeností ze spotřební elektroniky, kde ty baterky opravdu mají mizernou životnost. Asi je to tak schválně. Co jsem se informoval u reálných uživatelů elektromobilů, tak oni s degradací baterií nemají. Celá finta je v battery management systemu, který drží baterie v co nejoptimálnějších podmínkách (hlavně teplota, vadí jim přehřívání).
Nedávno proběhla internetem zpráva od Nissanu, která tvrdila, že odcházejí o dost míň než spalovací motory.
M64i95c28h25a35l 91K36a68n26d69a
Baterie jsou slepou uličkou. Elektromobily se masově rozšíří až ve chvíli, kdy bude zvládnutá technologie přenosu elektrické energie formou mikrovln. Tipnul bych si, že se bude jednat o vedlejší produkt vývoje vojenské techniky v příštím globálním konfliktu. A nevěřím tomu, že bude jaderný.

R24a91d61e24k 58P76o11l27i40c54k69ý
Pane Kando to je zcela nerealné. Pokud by to někdy bylo technicky možné bude to mít vliv na zdraví.
- Počet článků 23
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1523x