Sněhový pluh KSP 411
Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S
Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S
Zařízení na odklízení sněhu
se dělí na
- sněhové kombajny
- sněhový pluh lopatkový (sníh do 1m)
- sněhové pluhy rotorové (sníh1.5m)
- sněhové pluhy radlicové(sníh nad 1,5m)
(mezi které patří právě zde zmíněný sněhový pluh 411S).
Konstrukce železničního vozidla a technické údaje
Pluh byl zkonstruován a posléze i sériově vyráběn na základě rámu uhelného vozu 401WD. V Polsku opravnou kolejových vozidel Stargard v letech 1972 až 1989. Na PKP pluh při zařazení do řady XUa obdržel označení .označenní LPO 411 S. Na československých drahách pak označen 411S
Pluh je bez vlastního pohonu – tlačen lokomotivou – výjimečně jsou zapojovány i pluhy dva – ze předu a zezadu lokomotivy. To ovšem neznamená, že by pluh neměl motor – pohon mají vlastní radlice pluhu.
Řídicí kabiny skříně byly upraveny z lokomotivy EU07. Byly použity dva dvounápravové podvozky typu 1XTa/B, které byly poté během výroby a provozu nahrazeny novějším 25TNa; vzdálenost mezi čepy je 8500 mm.
Pohon pluhu – předního i bočního je hydraulický.
Hydraulika je poháněna elektricky.
Elektrický agregát - generátor výkonu 16 kW zase pohání vznětový motorem S322.
Maximální tloušťka sněhu je 1,5 m. Pluhy: přední a boční, jsou nastaveny hydraulicky. Přední lopatku lze nastavit pro oboustranné odklízení sněhu (šířka odklízení sněhu 3,12 m) nebo jednostranné, levé nebo pravé (šířka odklízení sněhu 2,99 m). Sklopná boční křídla umožňují zvětšit šířku odklízení sněhu na 6,16 m[1]. Pluh má službu 3 osob. K pohybu potřebujete lokomotivu s tažnou silou 77 až 180 kN (v závislosti na tloušťce sněhu)[..
Tažná síla lokomotivy pro tažení pluhu
180 kN při rychlosti 10km/h
77 kN při rychlosti 50 km/h
Posádka
Vlakvedoucí se přepravuje v kokomotivě (pokud je pluh tlačen) nebo v kabině sněhového pluhu – pokud je pluh tažen.
Dává signály pokud je posádka pluhu
a defacto i vedoucí sněhového družstva (posádky sněhového pluhu
Strojvůdce lokomotivy kontroluje činnost radiokomunikačních a spojovacích prostředků v lokomotivě, a udržuje rychlost vlaku s ohledem na žádost provozovatele sněhového pluhu.
Kam je železniční pluh vlastně zařazen ve stanici
Depo pro zařízení kolejových vozidel nebo vozové depo.
Nebo Traťová silniční servisní jednotka.
Železniční oddělení která mají co do činění s vozidlem
Oddělení sněhových týmů
- školení posádek
- technický stav vozidel
- vybavení nářadím a komunikačními prostředky
připravenost vozidel ve všední den do 30 min, jindy do 60 minut
Radioautomatizační, automatizační a telekomunikační sekce
Silniční úsek
Doprava a dopravní proces
Doprava je určitý technologický proces, při kterém dochází k pohybu dopravních prostředků po dopravní trase. Představuje souhrn činností, kterými se uskutečňuje pohyb dopravních prostředků po dopravních cestách a přemísťování osob nebo věcí dopravními prostředky nebo zařízeními. Doprava určuje jak rychle a spolehlivě se přepravovaný předmět přemísťuje z jednoho místa do jiného. K realizaci dopravy jsou potřebné:
dopravní prostředky,
dopravní cesta,
předmět přemístění,
lidský činitel.
Jan Tomášek
Mikroregion Balkán a geologické toulky kolem Berounky

Toulky mikroregionem Balkán a zejména údolím Berounky s četnými nalezišti zkamenělin. A také geologická mapa Českých zemí.
Jan Tomášek
Dálniční most přes Křešické údolí 3 - kinematika stavebních strojů a stavba mostů

Příspěvek by se měl zabývat především oborem zvaný kinematika - což je poměrně důležitý předmět ve stavebnictví a strojírenství - i když na rozdíl od statiky nebo dynamiky - nepřináší výsledky v cifrách - ale spíše jenom analyzuje
Jan Tomášek
Kamna na piliny - "piliňák"

Kamna na piliny mohou být součástí stolařských dílen, nebo provozoven kde se hodně brousí, hobluje - vznikají piliny a hobliny a mohou sloužit třeba k běžnému topení.
Jan Tomášek
Cesty energie 2E - jak platit za elektřinu QR kódem, elektřina, plyn a ekonomika, HE Most

Příspěvek by měl pojednávat především o administrativě a ekonomice - především z hlediska spotřebitele - jak se za elektřinu vlastně platí. Ekonomika by měla být pojednána rovněž z hlediska výroby a distribuce.
Jan Tomášek
Mechanika KFD 1 DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola

Dva obory mechaniky pohybu - kinematika a dynamika - dá se říci odlišuje právě frekvence a rychlost - tedy od zvuků periody, přes frekvenci a pootočení - dále přes rychlost úhlovou, rotační až po lineární rychlost, atlas Škoda.
Další články autora |
Kolik stojí Oneplay, na čem se dá sledovat a jaký je přechod z Voyo a O2 TV
Televize O2 TV se sloučila s internetovou streamovací platformou televize Nova Voyo a vznikla nová...
Zemřel Karel Freund. Zahrál si v Andělu Páně 2, většinou ale ztvárňoval oběti
Ve věku 58 let náhle zemřel herec Karel Freund. Jeho úmrtí potvrdila agentura, která ho...
Rusko předložilo USA seznam požadavků pro ukončení války na Ukrajině
Sledujeme online Rusko předložilo Spojeným státům seznam požadavků, jimiž podmiňuje dohodu o ukončení války na...
Buď zticha, mrňousi! okřikl Musk polského ministra kvůli Starlinku. Přidal se i Rubio
Miliardář Elon Musk se ostře pustil do polského ministra zahraničí Radoslawa Sikorského kvůli jeho...
Rodina zmizela, když si jela pro vánoční stromek. Po 66 letech se našlo její auto
To zmizení policii vrtalo hlavou od prosince 1958, nyní by se však jeden z nejzáhadnějších případů...
Znám přesnou polohu zmizelého letu MH370, tvrdí australský vědec
Autoři nové studie tvrdí, že zjistili přesnou polohu záhadně zmizelého letadla Boeing 777 letu...
Strýčku Vovo, díky! Rusko poslalo na Ukrajinu influencery, velebí „rozkvět“
Moskva na okupovaných územích na Ukrajině investuje do mocných propagandistických nástrojů:...
Orbán nazval své kritiky štěnicemi a vyhlásil velký velikonoční úklid
Maďarský premiér Viktor Orbán označil své odpůrce za štěnice, uvedla agentura DPA. V projevu u...
Podle Cavea už Redhoti nejsou srágora. Za urážku se omluvil a chystá spolupráci
„Pustím si rádio, slyším hudbu a říkám si: proboha, co je tohle za srágoru? Odpověď je vždycky...
- Počet článků 155
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 727x