Sněhový pluh KSP 411
Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S
Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S
Zařízení na odklízení sněhu
se dělí na
- sněhové kombajny
- sněhový pluh lopatkový (sníh do 1m)
- sněhové pluhy rotorové (sníh1.5m)
- sněhové pluhy radlicové(sníh nad 1,5m)
(mezi které patří právě zde zmíněný sněhový pluh 411S).
Konstrukce železničního vozidla a technické údaje
Pluh byl zkonstruován a posléze i sériově vyráběn na základě rámu uhelného vozu 401WD. V Polsku opravnou kolejových vozidel Stargard v letech 1972 až 1989. Na PKP pluh při zařazení do řady XUa obdržel označení .označenní LPO 411 S. Na československých drahách pak označen 411S
Pluh je bez vlastního pohonu – tlačen lokomotivou – výjimečně jsou zapojovány i pluhy dva – ze předu a zezadu lokomotivy. To ovšem neznamená, že by pluh neměl motor – pohon mají vlastní radlice pluhu.
Řídicí kabiny skříně byly upraveny z lokomotivy EU07. Byly použity dva dvounápravové podvozky typu 1XTa/B, které byly poté během výroby a provozu nahrazeny novějším 25TNa; vzdálenost mezi čepy je 8500 mm.
Pohon pluhu – předního i bočního je hydraulický.
Hydraulika je poháněna elektricky.
Elektrický agregát - generátor výkonu 16 kW zase pohání vznětový motorem S322.
Maximální tloušťka sněhu je 1,5 m. Pluhy: přední a boční, jsou nastaveny hydraulicky. Přední lopatku lze nastavit pro oboustranné odklízení sněhu (šířka odklízení sněhu 3,12 m) nebo jednostranné, levé nebo pravé (šířka odklízení sněhu 2,99 m). Sklopná boční křídla umožňují zvětšit šířku odklízení sněhu na 6,16 m[1]. Pluh má službu 3 osob. K pohybu potřebujete lokomotivu s tažnou silou 77 až 180 kN (v závislosti na tloušťce sněhu)[..
Tažná síla lokomotivy pro tažení pluhu
180 kN při rychlosti 10km/h
77 kN při rychlosti 50 km/h
Posádka
Vlakvedoucí se přepravuje v kokomotivě (pokud je pluh tlačen) nebo v kabině sněhového pluhu – pokud je pluh tažen.
Dává signály pokud je posádka pluhu
a defacto i vedoucí sněhového družstva (posádky sněhového pluhu
Strojvůdce lokomotivy kontroluje činnost radiokomunikačních a spojovacích prostředků v lokomotivě, a udržuje rychlost vlaku s ohledem na žádost provozovatele sněhového pluhu.
Kam je železniční pluh vlastně zařazen ve stanici
Depo pro zařízení kolejových vozidel nebo vozové depo.
Nebo Traťová silniční servisní jednotka.
Železniční oddělení která mají co do činění s vozidlem
Oddělení sněhových týmů
- školení posádek
- technický stav vozidel
- vybavení nářadím a komunikačními prostředky
připravenost vozidel ve všední den do 30 min, jindy do 60 minut
Radioautomatizační, automatizační a telekomunikační sekce
Silniční úsek
Doprava a dopravní proces
Doprava je určitý technologický proces, při kterém dochází k pohybu dopravních prostředků po dopravní trase. Představuje souhrn činností, kterými se uskutečňuje pohyb dopravních prostředků po dopravních cestách a přemísťování osob nebo věcí dopravními prostředky nebo zařízeními. Doprava určuje jak rychle a spolehlivě se přepravovaný předmět přemísťuje z jednoho místa do jiného. K realizaci dopravy jsou potřebné:
dopravní prostředky,
dopravní cesta,
předmět přemístění,
lidský činitel.
Jan Tomášek
Dálniční most přes Křešické údolí 3 - kinematika stavebních strojů a stavba mostů
Příspěvek by se měl zabývat především oborem zvaný kinematika - což je poměrně důležitý předmět ve stavebnictví a strojírenství - i když na rozdíl od statiky nebo dynamiky - nepřináší výsledky v cifrách - ale spíše jenom analyzuje
Jan Tomášek
Kamna na piliny - "piliňák"
Kamna na piliny mohou být součástí stolařských dílen, nebo provozoven kde se hodně brousí, hobluje - vznikají piliny a hobliny a mohou sloužit třeba k běžnému topení.
Jan Tomášek
Cesty energie 2E - jak platit za elektřinu QR kódem, elektřina, plyn a ekonomika, HE Most
Příspěvek by měl pojednávat především o administrativě a ekonomice - především z hlediska spotřebitele - jak se za elektřinu vlastně platí. Ekonomika by měla být pojednána rovněž z hlediska výroby a distribuce.
Jan Tomášek
Mechanika KFD 1 DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola
Dva obory mechaniky pohybu - kinematika a dynamika - dá se říci odlišuje právě frekvence a rychlost - tedy od zvuků periody, přes frekvenci a pootočení - dále přes rychlost úhlovou, rotační až po lineární rychlost, atlas Škoda.
Jan Tomášek
Matematická mechanika A0/ KFD 0 jak měří siloměr přes rychlost sílu / výpočty přes stopky
základními veličinami v mechanice pohybu je síla a rychlost - ovšem síla jakoby více zastupovala zdroj pohybu - rychlost zase vlastní mechanismus - z tohoto důvodu zde bude tendence převádět většinu veličin na rychlost
Další články autora |
Barbaři na hranicích. Fotky od Hamásu zahanbily západní média
Seriál Pokud vás už válka na Blízkém východě unavuje, podívejte se na fotky ze 7. října loňského roku. Ty...
K romskému chlapci po konfliktu s učitelem jela záchranka. Zasáhla policie
Policie řeší incident, při kterém se v Koryčanech na Kroměřížsku fyzicky střetl učitel s žákem....
Pavel ve volební kampani porušil pravidla, zjistila kontrola. Trestu unikne
Premium Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí (ÚDHPSH) nedávno zveřejnil...
Matka žáka přišla do školy na schůzku, na chodbě vlepila učitelce facku
Napadení učitelky základní školy ve Zlíně matkou jednoho z žáků řešili městští policisté. Žena,...
Zemřel český raper Pavel Protiva. Bylo mu sedmadvacet let
V sedmadvaceti letech zemřel raper Pavel Protiva, informovalo hudební vydavatelství Blakkwood, pro...
Izraelci k nám vtrhli, hlásí mise OSN v Libanonu. Odejděte, vyzval Netanjahu
Sledujeme online Mírová mise OSN v Libanonu hlásí další konflikty s izraelskou armádou. Izraelské tanky podle OSN...
Poslední případ nedobrovolné sterilizace může být i tři roky starý, říká právnička
Nedobrovolná sterilizace žen není jen záležitostí, která se odehrávala v době totality. Případů po...
„Noste si po povodni příbor.“ Opravy poničených škol mohou trvat měsíce
Ještě v létě ve škole vlastnoručně vyměňoval podlahy. Dnes ředitel Základní školy Česká Ves Filip...
Mýtné podle ujeté vzdálenosti? Nevyhnutelné, tvrdí šéf britské infrastruktury
Klesající výnosy ze spotřební daně za paliva – vedlejší efekt rozvoje elektromobility – vedou k...
- Počet článků 154
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 711x