- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejen já říkám, že by bylo třeba, aby stála obě nádraží.. Největším problémem toho současného je málo kolejí (a další se tam nemají jak přidat), takže částo vlaky půl hodiny stojí před nádražím, než se milostivě nějaká kolej uvolní..
Nejezdím vlakem tak často, ovšem zase na druhou stranu je mi 46 a tak jsem se z Hlavního nádraží už něco najezdila - a půl hodiny vyčkávání před nádražím skutečně nepamatuji. Spíše jednotky minut. Co se týká kolejí, mám informace že ty stávající nejsou vhodné pro provoz rychlovlaků, to by se ovšem dalo řešit výměnou namísto rozkopáním půlky města na několik let (jen proto, že si pár vyvolených spekulativně koupilo pozemky).
Některé porevoluční architektonické aktivity v centru Brna jsou velmi, slušně řečeno, podivné ( např, Velký Špalíček) a vypovídají o necitlivosti, povrchnosti a především honbě za ziskem. Tak je tomu i v případě přesunu nádraží. Doufám, že k tomu nikdy nedojde a stávající objekty budou citlivě opraveny. Brněnské nádraží v sobě nese určitého genia loci, a proto patří tam, kde je.
přesně tak - "genius loci" a co se týče Velkého Špalíčku - tak o něm jsem psal na jiných stránkách - víc nenapovím - podle daných prabvidel
Velikým zastáncem odsunu nadraží byl pan poslanec Onderka A přitom stačí opravit a zmodernizovat stávající nádraží Českou poštu odsunout někam pryč z Malé Ameriky postavit vícepatrové parkoviště.
Roman Onderka byl i velkým zastáncem tzv. Brněnského orloje
Inu, těch aspektů je více a vydalo by to na obšírnější článek. Já jako občan Brna jsem spíše pro zachování stávajícího nádraží (podle vás pod Petrovem).
Pro nádraží "U řeky" hovoří zejména zájmy bývalých brněnských zastupitelů (a jejich známých), kteří tam skoupili pozemky....
já psal tento článek hlavně kvůli tomu abych upozornil na další alternativní návrhy - ono stačí dát do gůglu třeba "nádraží Brno alternativní návrhy" a vyjede Vám přehled i dalších návrhů a stačí je porovnat --- nebo se můžete podívat na moje příspěvky z nedávné doby (doufám, že už nenapovídám příliš)
Praha nemá dobře řešené nádraží a nikdy neměla. Masaryčka jako nerpůjezdná má malou kapacitu i na příměstské, neexistuje přestup na dálkovou. Hlavní zase není napojeno na koleje jako Masaryčka. Celé uspořádání není vhodné a bude se muset hledat (už se asi našla) nová varianta. Kdy prakticky vznikne třetí nádraží, tedy průjezdný model. Opět takový paskvil. Nové spojení sice řeší sever a východ, ale spojení na západ a jih zůstává a zůstane tragické, v Nuslích ani na Smíchově už toho moc nevymslíte.
Brno. Neznám tak do detailu problematiku, ale je nutné předejít těmto problémům, dálkové vs lokální vs. směrové vs vysokorychlostní. A samozřejmě napojení na MHD.
1.míněno tak, že hl.n. je dobře vyřešeno zejména architektonicky
2.neprůjezdá nádraží byla v 19. století stavěna takřka ve všech hlavních městech - buďme rádi, že my máme aspoň takovou Masaryčku
3,ono by úplně stačilo spojit hlavák a Masaryčku podzemním pohyblivým chodníkem...atd