Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J77a42n 62V32l64k
jen pro doplnění : na rozjezd vozidla není průběh momentu spalovacího motoru zrovna ideální. V mnoha vozidlech se začala používat hydrodynamická spojka a často i hydrodynamický měnič krouticího momentu.
Přenos momentu mezi pumpou a turbínou je pomocí kapaliny přes pasivní lopatkové kolo a díky tomu můžeme krouticí moment zvednout např. na trojnásobek. Uplatnění je u dieselových lokomotiv, stavebních strojů a pod. Tak lze docílit, že s motorem menšího výkonu roztáhneme obrovsky hmotnou soupravu, energii na rozjezd musíme dodat pomocí měniče krout. momentu a následně jen využíváme výkon motoru pro rozjetou soupravu při krytí běžných ztrát pojezdu.

J11a36n 12T46o82m70á44š40e28k
tak díky za upřesnění - řekl bych, že je to doplnění se značnou informační hodnotou, už přesně nevím proč - informace jsem čerpal s více zdrojů - ale přišlo mi názornější "rychlost 1" a "rychlost 2" nějak konkrétněji pojmenovat - možná proto aby se nezaměňoval úhel potočení hřídele psí při výpočtu momentu otáčení a úhel psí při výpočtu výkonu
A47n93t83o34n34í28n 11K88o21u11n79o90v91s39k69ý
Obojí.
S tím, že výkon není přímo měřitelný, je vždy vypočtený.
Výkon je zákazníky ochotně přijímaný vedlejší produkt točivého momentu.
A podstatný je průběh, nikoliv maxima.
Dva motory mohou mít shodný maximální točivý moment i výkon, ale díky rozdílnému průběhu bude jeden z nich příjemně jetelný v širokém rozsahu otáček a druhý bude dole v prostředku použitelných otáček takový dietní.
V15o13k30o16u90n 61V13l73a94d80i50m94i59r
Tom jste mne teda Antonine Kounovsky hodne prekvapil. Vy asi nebudete moc technikou polibeny. Vzorec V x A = W vam asi nic nerika.
V51o72k75o84u33n 61V46l28a66d32i79m96i23r
A co otacky pane Tomasku?
Abyste tu mel aspon jeden diskusni prispevek.

J88a31n 61T52o72m18á96š42e40k
tak dík za poznámku - na otáčky jsem se příliš nezaměřoval - ale řekl bych že otáčky motoru (ve válci motoru) poměrně úzce souvisí s "úhlovou rychlostí" - neboli "omega 1" je úhlová rychlost při rozjezdu - ze které by se měly dát odvodit příslušné otáčky - stejně z tak z úhlové rychlosti "omega 2" - kdy motor optimálně zabírá a má maximální "moment otáčení" - vlastním zdrojem pohybu vozidla je pak už standartní rychlost "vé" (nikoli úhlová) - kde se zohledňují již míry převodu (průměr r) - a to buď rychlost rotačního pohybu nápravy s kolem - nebo už zcela standartní lineární rychlost celého vozidla (takové malé shrnutí příspěvku)
- Počet článků 155
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 736x