Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S27t59a25n19i76s43l20a74v 35J69e47l19e15n
POkud mohu autorovi doporučit:
Než se pustíte do dalších článků o fyzice, zkuste si vyzkoušte na nějakých příkladech, jestli máte znalosti, odpovídající základní, střední nebo vysoké škole. Ke znalostem fyziky je třeba se propočítat a pokud možno i "propokusovat". Vlastním řešením více příkladů a porovnáním svých řešení s výsledky ale celkem dobře zjistíte, jestli jste fyzikální problematiku pochopil.
Příklady najdete třeba:
sbirkaprikladu.gym-karvina.cz/sbirka_prikladu/mechanika.html?stupen=s&menu (odděleně testuje znalosti základní i střední školy)
http://www.e-fyzika.cz/priklady/ (středoškolská fyzika, ale těžší)
webfyzika.fsv.cvut.cz/2mech.htm (na rozhraní střední a vysoké školy)
Pomocí Google určitě najdete dalších příkladů přehršel.

J98a18n 35T85o70m19á77š70e25k
tak díky za doporučení - vůbec není od věci - jinak e-fyziku navštěvuju, a mám vytištěny nějaké materiály, ke kterým jsem se nedostal - jinak chápu, že tento přístup každému nemusí vyhovovat - ale aktuálně mi přijde přínosnější z konkrétních aplikací na přístrojích vracet zpětně ke vzorcům pro výpočty - jinak e-fyzika je poměrně dobrý portál, v tom souhlas
J51a33n 89V98l77k
Pohyb částí vozu je trochu složitější - např. kolo dělá přímý pohyb a současně pohyb rotační = relativní pohyb. Pro každý jsou samostatné rovnice. Nebo vyjádříme rotaci kola k bodu dotyku kola s vozovkou, hned jsme v diferenciálním počtu. Pokud kolo navíc zatáčí přidá se k tomu Coriolisovo zrychlení ( franc. matematik), 2 . ω 32 x V 21, Známý moment, když se snažíte pohnout řídítka u roztočeného kola, každý si vyzkoušel.

J97a51n 81T73o44m25á95š28e24k
no něco takového jsem se v příspěvku snažil naznačit - že kolo dělá současně dva pohyby a tak dále
Z59d16e71n71ě45k 65J82i52r78o48u92š62e94k
To, co tady již několik měsíců provozujete, je většinou náplň odborných předmětů Odborných učilišť. Jestli si doplňujete vzdělání, je to chválihodné. Ale většině jste pro srandu.
Příště něco o ČOV. Výroba plynu z extramantu.
V36o38k66o72u71n 24V11l18a91d29i77m64i21r
Tak to by bylo zajimave. Extramant Flexibilný kábel C360 C355 C4011
Ale vyroba bioplynu v pojeti pana Tomaska by byla urcite zajimava.

P33a52v94e13l 92D18v79o92ř75á78k
Pane Tomášku, když sednu na kolo a šlapu, tak jedu. I když podle Vašeho výkladu bych se měl točit dokola, stoupat po imaginární ose a zakopnou o nějakou omegu, což je podle mne pokrmový tuk.

J97a47n 42T15o42m97á54š50e16k
Tak asi Vám dám zapravdu, že příspěvek by se měl strukturovat jinak, jedná se o pokus nějak strukturovat fyzikální děje například při jízdě na kole, jako třeba různé formy rychlosti a jim přiřadit další veličiny typu moment síly či výkon
J25a13n 25V53l17k
Jen návrh - vysvětlení by mělo sledovat logickou linii :
nejdříve popsat geometrii, matematicky definovat prostor, pokračovat přes kinematiku, kde do prostoru matematicky vyjádřím hlavně rychlost a zrychlení. Nakonec přejdu na dynamiku, kde musí být započítány hmotnosti těles.

J70a53n 81T27o16m67á86š93e16k
tak díky za poznámku a rozčlenění - ale ono to nákresu tak do určité míry je - v horní části jsou obloukové míry a ve spodní například rychlost - jen malá poznámka na okraj - on je jistý problém že některé veličiny pod stejným názvem - jako například moment otáčení - mají třeba trochu jiný význam ve statice a jiný v kinematice - nicméně díky poznámku a podnět jak strukturovat příspěvek

S33t42a40n57i74s54l83a81v 11J59e58l67e35n
Máte neobyčejný dar zamotat i poměrně jednoduché věci do naprosté nesrozumitelnosti. V obrázku i textu navíc máte hromadu chyb.

J38a18n 67T20o46m77á71š48e17k
tak do určité míry máte pravdu, že by text šel napsat jinak, přeformulovat
V17o97k86o41u49n 35V62l86a18d91i14m41i18r
Na jednu si vzpominam. Byla to putna a uhliri ji vselijak seslapavali, aby vysetrili necoohli na prodej jinym.
- Počet článků 155
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 734x