Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L15u87m26í36r 59V81i24t74h64a
U turbovrtulového motoru u letouni Il 18
90 % hybnosti vychází z vrtulového pohonu a 10 % z trysky
Zdroj: https://jantomasek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=77978...
To je úplný nesmysl. Turbíny turbovrtulových motorů pracují na zcela jiném principu než proudové motory. Turbíny turbovrtulového pohonu mají za úkol co nejvíc kinetické energie plynů, které proudí přes jejich lopatky, přeměnit na otáčivý pohyb hřídele a ten přenést na vrtuli. Rychlost plynů vystupujících z turbíny je velmi nízká. Tak nízká, že některá letadla (např. L 410) mají obrácený (protisměrný) průchod plynů motorem - sání vzadu a výfuk vpředu.

J38a89n 59T28o52m61á40š94e71k
ale vždyť mám napsáno totéž - zcela prvotní je u turbovrtulového motoru pohon vrtule (90%) - i když tento příspěvek je spíše o pohybu letadla jako celku z hlediska kinematiky - díky za poznámku - například motor pro L 410 my byl poněkud záhadou - například ve srovnání s motorem Il 18
- Počet článků 155
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 735x