- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zřejmě každý známe nějakého jiného Halíka. O sekulárním státu se vyjadřuje např. v textu
http://halik.cz/cs/tvorba/clanky-eseje/nabozenstvi-spolecnost/clanek/40/
Nevšiml jsem si, že by se o něm vyjadřoval pejorativně, jen konstatuje jeho přednosti i nedostatky.
Pseudonáboženská symbolika marxismu-leninismu v kapli na Božetěchově byla opravdu mimořádná, Vaše popsané vystoupení oceňuji.
Díky za odkaz na článek. Považuji jej však za naprosto zmatečný. T. Halík ztotožňuje sekularizaci společnosti s jevem úpadku náboženskosti - z čehož má jako kněz pochopitelně obavy. Jedná se o dva naprosto nezávislé fenomény.
Pan T. Halík i v daném článku naprosto nechápe sekulární společnost jako základ demokracie.
Mám za to, že ani naprostá většina současných katolíků nemá zájem o život ve společnosti, která by byla přímo ovládána církví a kněžími.
Dále si T. Halík /na rozdíl např od T. G. Masaryka/ nedovede představit nenáboženskou etiku - což považuji za zásadní filozofické selhání.
Ta posluchárna v kostele na Božetěchově s Marxem, Leninem a Engelsem namísto oltářního obrazu je skutečně nezapomenutelná.
státy mame sekulární a bezkulární .o)
Srdečně pozdravuji paní sestru a připojuji se k jejímu dotazu,
Je vidět, že paní sestra pošetilého bratra je velice rozumná paní
Stát je vždy vázán na nějakou ideologii, protože ho řídí lidé, a proto neexistuje nikdy ani náboženská neutralita.