- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
teda vy máte přesahy. ale ten divoký pán mě taky vždycky bavil. tedy poslouchat, zahrát se dá tak akorát to notoricky známé tady dady dady dady dááá. což je prý pro holčičku malou, aby nemusela dřít furt ty etudy
No, když člověk často sahá, tak občas přesáhne
No vida, Honzo, děkuji, to jsem vůbec netušila. Upřímně?
S něčím tisíckrát opravovaným bych dávno švihla...
Ale inspiroval jsi mne, prohrábnu desky po mamince v poličce, kde je "B", ofouknu prach z gramofonu...a něco si pěkně po staru pustím.
Jo, Beethoven to nesypal z rukávu s lehkostí Mozarta.
Pro něho byly úpravy, škrty a přepisování denním chlebíčkem.
„Když mu nebylo dopřáno najít radost ve svém okolí, vykouzlil si ji v Deváté symfonii;“
Někteří lidé tvoří zřejmě díky určité melancholii, těžkomyslnosti, studu či jakémusi „nedostatku“. Josef Čapek to geniálně popsal v eseji Kulhavý poutník – kvůli zmrzačené noze musí jít pomaleji než jiní lidé, a díky tomu vidí to, co jiní nevidí...
Někdy se musí člověk přímo zastavit, aby všechny ty vůně dokázal nasát.
Kdyby poslouchal Cimrmanovy rady, nemusel to tolikrát přepisovat!-)
.
A teď jsi jdu poslechnout tu hudbu ... úplně poprvé.
Mohl si také podle Cimrmanova vzoru (co si nepochválím sám, jiný za mě nepochválí) napsat kritiky a ta další přepracování si ušetřit, protože úspěšná by byla už ta první verze.
Honzo, moc děkuji. Perfektní souhrn informací o vzniku opery a Beethovenovi.
Bohužel, tu hudbu si pustím až zase budu u pc. Mám se na co těšit:-))