Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají III.
Stanice Červený Vrch bude v hloubce 29 metrů mezi křižovatkami ulic Evropské s Hornoměřickou a s Kamerunskou. Stanice Veleslavín bude v hloubce 20 metrů pod Evropskou ulicí a pod železniční tratí. Stanice Petřiny bude v hloubce 37 metrů pod ulicí Brunclíkova. Stanice Motol bude v hloubce 7 metrů u Kuklovy ulice.
Nově budovaný úsek bude oproti těm stávajícím opatřen jednou novinkou, souběžné tunely budou po každých 200 metrech vzájemně propojeny. Toto propojení má sloužit jednak jako úniková cesta v případě potřeby, a zadruhé má odvádět vzduch, který před sebou hrne jedoucí souprava, a odstranit tak nepříjemný průvan, vznikající na nástupišti při příjezdu vlaku do stanice.
Tolik tedy holá fakta, nyní si dovolím připojit pár svých osobních názorů, nejprve jeden pozitivní. Díky bohu za každý nový úsek metra, dalším několika tisícům lidí odpadne zdlouhavé cestování povrchovou dopravou, a budou se moci rychle a relativně pohodlně dostat tam, kam potřebují. Tedy pokud cíl jejich cesty bude též „na metru.“
Propojovací tunely jako úniková cesta jsou jistě dobrou myšlenkou, ale pokud jde o odstranění toho nepříjemného průvanu na nástupištích při příjezdu soupravy, tak nevím. Efekt to bude mít pouze v případě, že v sousedním tunelu zrovna nepojede protijedoucí souprava, která by odvedený vzduch tlačila zpátky, a navíc k němu přidávala ten, který sama hrne před sebou.
Když jsem si tuto zprávu přečetl, vzpomněl jsem si na docela jiné opatření, se kterým jsem se před léty setkal na některých stanicích metra v Londýně. Na hraně nástupiště tam mají průhlednou stěnu, která odděluje vnitřní prostor stanice od kolejiště. Tato stěna je opatřena vysouvacími dveřmi, a když přijede souprava, zastaví s centimetrovou přesností tak, aby se její dveře kryly s těmi ve stěně. Takové opatření nejenže zcela odstraní zmíněný průvan, ale navíc má významný bezpečností rozměr, zabraňuje pádům čehokoli nebo kohokoli do kolejiště.
Propojovací tunely na nových úsecích asi musejí být, prý je to nějaký nový evropský standard. Kdyby však nebyly budovány každých 200 metrů, ale řekněme takových 500, jejich funkce únikové cesty by byla zachována, a ještě by možná zbyly prostředky na vybudování těch průhledných stěn. Pokud jsem slyšel, tak řízení vlaků je dnes už téměř automatické, tak snad lze předpokládat, že tu centimetrovou přesnost by pražské metro zvládlo podobně, jako to londýnské.
Novému úseku tedy přeji hodně štěstí, a ať ho neprovázejí žádné úřednické tahanice, ani technické problémy, které by oddálily jeho otevření. Sice do těch oblastí Prahy běžně nejezdím, ale jakmile bude nová trasa zprovozněná, rád si zajedu její stanice prohlédnout.
Související články: Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají I. II.
Zdroje: idnes.cz, deník Metro
Jan Pražák
Medvídek pro štěstí

Úplně poprvé mi ten kluk přinesl spíš smůlu než štěstí. „Dneska si promrskáme letopočty. Pokud uvidím někoho napovídat, dám rovnou pětku nejen tomu, kdo je u tabule, ale taky jemu!“
Jan Pražák
Nevěra

„Tatínku, já bych si moc přál brášku. Nebo ségru. Ostatní děti ve školce mají sourozence, jenom já žádného nemám. Ale radši toho brášku, abych měl parťáka,“ odpověděl jsem svému tátovi na otázku, co bych chtěl k pátým narozeninám.
Jan Pražák
Srážka s hulvátem

„Jauvajs...“ Spíš než pravověrné a procítěné citoslovce bolesti to bylo jenom takové potlačované syknutí. Jeho autorkou byla Maruška, která pozvedla šálek kávy pravou rukou, hned ho zas položila a k ústům si ho donesla levačkou.
Jan Pražák
Sláva babičkám

„Mami, jak ty to děláš? Tebe ty děti poslouchají jako hodinky, kdežto já s nimi mnohdy nedokážu hnout. Včera se obě tak zasekly, že do školky jsme dorazili o půl deváté a já pak měla co dělat, abych stihla poradu v práci.“
Jan Pražák
Radosti a strasti hodinového manžela

„Nedáte si kafíčko?“ „Mohla bych vám něco podržet?“ Neustále mi v přiléhavých a vyzývavě průsvitných domácích šatech něco nabízela rozvedená paní Procházková, zatímco jsem se vrtal v její porouchané automatické pračce.
Další články autora |
Poslední týden na daňové přiznání za rok 2024 online. Jak na to?
Nejen podnikatelé, drobní živnostníci a osoby samostatně výdělečně činné musí podat daňové...
Turek jel rychlostí přes 200 km/h a fotil se u toho. Policie věc prošetřuje
Europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě) se na svém účtu na Instagramu pochlubil fotkou, ze které...
Po rychlé jízdě zemřel řidič v hořícím autě. Turek spekuluje o krvi na rukou médií
Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po...
Papež František zemřel. Bojoval s nemocemi, bylo mu 88 let
Papež František v pondělí ráno zemřel. „Drazí bratři a sestry, s hlubokým smutkem musím oznámit...
Američané zadrželi na letišti mladé německé turistky. Musely se svléknout
Americká pohraniční stráž zadržela na Havaji dvě mladé německé turistky, protože neměly vybrané...
Rodiče hledají v taškách svých dětí zbraně. Kriminalita ve Švédsku klesá
Švédsko zaznamenává dramatický pokles násilné kriminality, zejména co se týče bombových útoků a...
Zhubněte! Tlusté břicho je v Číně symbol blahobytu, vláda vyráží do boje
Víc než polovina dospělých Číňanů trpí nadváhou nebo obezitou. V zemi, kde si lidé prošli léty...
Spory o vnoučata řeší soudy. Prarodiče se nebojí bojovat, aby je mohli vídat
Premium Mnohé prarodiče trápí, že kvůli rodinným neshodám nemohou vídat svá vnoučata, jak by chtěli....
Izrael musí bojovat. Pokud by přijal rady zvenčí, už by možná nebyl, říká český rabín
Premium „Je důležité vnímat, že konflikt s Hamásem se nedá plně pochopit z pohodlí místa, kde žijeme v...

ELEKTROPROJEKTANT (45-70.000 Kč)
Advantage Consulting, s.r.o.
Praha
nabízený plat:
45 000 - 70 000 Kč
- Počet článků 2235
- Celková karma 29,03
- Průměrná čtenost 1314x
Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.