
Jan Pražák VIP
Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.
- Počet článků 2226
- Celková karma 30,08
- Průměrná čtenost 1315x
Jan Pražák
Stanice Černý Most aneb obrázky, které se vám asi nebudou líbit

Vždycky se snažím svými fotkami čtenáře pobavit nebo potěšit, ale tentokrát udělám výjimku. Podobně jako nám život nabízí líc a rub, tak i tento článek přináší pár pohledů snad hezkých a s nimi několik ošklivých.
Jan Pražák
Stanou se z našich aut hračky na dálkové ovládání?

Dovedete si představit, že jedete stotřicítkou v celkem hustém provozu na dálnici a najednou se vaše auto stane částečně neovladatelné? Jedete sice rychle, ale bezpečně, obratně předjíždíte pomalejší vozidla, ohleduplně před sebe pouštíte ta rychlejší, a v tom se vám vypne motor? Když budete šikovní a dostatečně vyježdění, tak to pravděpodobně zvládnete, ale i tak ohrozíte sebe a ostatní. A pokud budete nezkušený začátečník nebo zazmatkujete? Pak to, promiňte mi ten výraz, zavání hřbitovem.
Jan Pražák
Pražské Masarykovo nádraží

Masarykovo nádraží je jedním z nejstarších v Praze. Bylo postaveno v létech 1844 až 1845 podle návrhu kolejiště od Jana Pernera a budov od Antonína Jünglinga. Za dobu své existence prošlo několikerým přejmenováním. Před vznikem Československa se jmenovalo Praha státní nádraží, případně jenom Praha. V dobách nesvobody neslo jméno Praha Hybernské nádraží (za druhé světové války) a Praha střed (v období komunizmu). Před časem se prý dokonce uvažovalo o jeho zrušení, z tohoto záměru naštěstí sešlo. Nyní se naopak hovoří o jeho rekonstrukci a modernizaci, má být rozšířeno a obohaceno o železniční muzeum.
Jan Pražák
Proč brát ohledy na ostatní, že?

Následující obrázek jsem pořídil dnes dopoledne chvilku před desátou hodinou ve středočeských Čelákovicích před místní prodejnou Billa.
Jan Pražák
Dárek pro cestující

Asociace provozovatelů hromadné osobní dopravy (APHOD) přišla na počátku letošního roku se zajímavým nápadem. Tato asociace sdružuje dopravní podniky jednotlivých měst a dalších správních jednotek, a také všechny ostatní subjekty, které vozí lidi po silnicích a po kolejích. Členové této asociace přijali na svém lednovém zasedání rozhodnutí nainstalovat do všech spojů WiFi zařízení, které bude poskytovat cestujícím připojení k internetu, a to zdarma.
Jan Pražák
Jiřák není jen metro

Stanice pražského metra na náměstí Jiřího z Poděbrad je velice podobná té z minulého článku na náměstí Míru. Zdržíme se tedy u ní jen chviličku a pak se hned půjdeme pokochat krásami nahoře.
Jan Pražák
Když na Míráku prší

Původně jsem tento článek chtěl nazvat „Pražské metro - stanice Náměstí míru,“ podobně jako jeho starší bratříčky. Jenže považte sami, copak je možné navštívit tohle krásné místo a nevšimnout si jeho architektonických skvostů? Počasí bylo sice uplakané, ale to snad tolik nevadí, možná to přispělo k určité zadumanosti mých neumělých obrázků.
Jan Pražák
Motorkáři a já

Pokud čekáte článek plný kritiky arogantních a bezohledných motorkářů, tak raději ani nečtěte dál. Sám sice motorkář nejsem, s řízením těchto strojů mám jen pár zkušeností z mládí, ale musím se přiznat, že těmto lidem fandím. Samozřejmě nemám na mysli nechvalně známé drsné motorkářské gangy, ale normální lidi, kteří se od nás ostatních liší jen tím, že dvoukolé mašiny se staly jejich životem.
Jan Pražák
O fous

Váhal jsem, jestli mám o téhle bezvýznamné příhodě na silnici vůbec psát. Ale pak jsem se rozhodl, že ano, protože stačila maličko jiná souhra okolností, a její následky mohly být tragické.
Jan Pražák
Pražské metro - stanice Smíchovské nádraží

Tato hloubená stanice se nachází v bezprostřední blízkosti železničního nádraží Praha Smíchov, prostory obou objektů jsou propojené chodbami. Stanice byla otevřena v roce 1985 jako součást nejstaršího úseku trasy B, vedoucího odsud do stanice Florenc (tehdy Sokolovská). V roce 1988 byla trasa B prodloužena ze Smíchovského nádraží opačným směrem do stanice Nové Butovice.
Jan Pražák
Pražské metro - stanice Vyšehrad

Stanice je součástí vůbec nejstaršího úseku trasy C, který vedl z Florence na Kačerov, a který byl otevřený 9. května 1974. Z centra přijíždějí vlaky útrobami Nuselského mostu, na jehož jižním konci se tato stanice nachází. Dále pak pokračují tunelem do sousední stanice Pražského povstání.
Jan Pražák
Pražské metro - stanice Hůrka

Tato částečně prosklená povrchová stanice je součástí trasy B, konkrétně úseku z Nových Butovic do Zličína, který byl uveden do provozu v roce 1994. Stanice, jejíž původní název mohl znít Butovická nebo Slovenského národního povstání, je umístěná na Slunečním náměstí v Jihozápadním Městě. Přilehlé okolí včetně samotné stanice může na někoho působit poněkud studeným dojmem architektury kombinace betonu a skla.
Jan Pražák
Pražské metro - stanice Strašnická

Tato hloubená stanice je umístěná 7,5 metrů pod povrchem, je součástí trasy A, a byla otevřena v létě roku 1987. Její vestibul se nachází v prostranství mezi ulicemi V Olšinách, Starostrašnická a Mrštíkova. Podle původních plánů měla mít vestibuly dva, druhý měl ústit k plánovanému novému sídlišti, jež mělo být postaveno na místě, vzniklém po zbourání části starých Strašnic. Vilková čtvrť však byla zachována, sídliště nevzniklo, a uvnitř stanice zůstalo pouze druhé schodiště, vedoucí „do nikam.“ Na otázku neznalých, kampak že ty schody vedou, jsme občas s žertem odpovídali „ke komunizmu.“
Jan Pražák
Pražské metro - stanice Střížkov

Tuto prosklenou hloubenou stanici lze bez nadsázky považovat za jednu z nejhezčích v síti pražského metra. Je součástí doposud nejnovějšího úseku trasy C, vedoucího z Ládví do Letňan, který byl uveden do provozu v roce 2008.
Jan Pražák
Pražské metro - stanice Rajská zahrada

Zvláštností této modře pojaté zastřešené povrchové stanice je umístění jednotlivých kolejí nad sebou. Vlaky, směřující do centra tak jezdí nad vlaky, jedoucí opačným směrem. Stanice je součástí trasy B a byla uvedena do provozu v roce 1998 jako součást úseku IV. B, vedoucího z Českomoravské na Černý Most.
Jan Pražák
Pražské metro - stanice Náměstí Republiky

Stanice je umístěná v hloubce 40 metrů pod povrchem ve třech ražených tunelech. Její výstavba začala v roce 1977, do provozu byla uvedena roku 1985 jako součást trasy B. Přístup k ní je možný ze dvou vestibulů, jeden se nachází na Náměstí Republiky, druhý u Masarykova nádraží. Ten je však v současné době ze stanice nedostupný kvůli rekonstrukci eskalátorové soustavy.
Jan Pražák
Je libo do metra v trenkách?

Zrovna před chvilkou jsem jednoho takového potkal. Vagon byl poloprázdný, ale jeho nenapadlo nic jiného, než si přisednout vedle mě. Nemyslím si o sobě, že bych byl nějaká citlivka, ale jeho upocené záhyby tuku, přetékající až na mě jakmile začal usínat, zkombinované s odérem vyčpělého piva, mě vyhnaly ze sedačky.
Jan Pražák
Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají III.

Podle současných předpokladů by mělo na podzim příštího roku dojít zprovoznění čtyř nových stanic linky A pražského metra, které budou navazovat na dnešní konečnou stanici Dejvická. Nové stanice zatím nesou pracovní názvy Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol, oficiální názvy budou pravděpodobně Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Celková délka nového úseku bude 6 kilometrů, trasa povede v ražených tunelech.
Jan Pražák
Přeje si pražská vrchnost do ulic více automobilů?

Včera v podvečer proběhla v České televizi nenápadná zprávička o tom, že pražští radní jednali na neveřejném zasedání o případném navýšení ceny předplatného městské hromadné dopravy o zhruba 25% a zároveň o redukci počtu spojů. Sice jsem tuto informaci nezachytil z žádného jiného zdroje, nevím odkud ji ČT vyšťourala, ale pokud by byla pravdivá, a došlo k její realizaci, měli bychom se my, kteří do Prahy denně dojíždíme a ti, kdo tam bydlí, opět nač těšit.
Jan Pražák
Bude na našich silnicích veselo?

Poslanecká sněmovna dnes schválila změnu zákona, která mimo jiné umožní vlastníkům aut zvolit si registrační značku podle vlastního přání. Pokud změna projde senátem a schválí ji prezident, měla by nabýt účinnosti 1. ledna 2015.
Jan Pražák
Dopravní značky trochu jinak III.

Na závěr minisérie o humorných dopravních značkách předkládám už pouze jedinou. Prosím řidiče, kteří se na tuto cestu vypraví, aby jeli s maximální opatrností a ohleduplností.
Jan Pražák
Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají II.

Minulý „metro článek“ byl věcného charakteru, v tom dnešním bych se s vámi rád podělil o dvě příhody, které se v tomto dopravním prostředku nedávno odehrály. První je vážná, druhá humorná, a obě by mohly nést podtitul „setkání s lidmi v opojení.“
Jan Pražák
Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají I.

Krtkem na Slinták (pro nezasvěcené metrem na náměstí I. P. Pavlova) jezdíme v Praze už bezmála 40 let, tedy přesněji řečeno od 9. května 1974.
Jan Pražák
Dopravní značky trochu jinak II.

Dalších pár možná trochu neobvyklých značek pro polechtání bránice.......................
Jan Pražák
Dopravní značky trochu jinak

Pár značek, které nenalezneme ani u silnic, ani na stránkách učebnic pro autoškoly.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 | další |