Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

kladivar2

29. 6. 2011 13:46
Problem je v lidech

v DE urcite nepotkate silence co se vam nalepi na auto s odstupem 3-5m pri rychlosti 160 a vic.

1. pokud ho chytnou, a to je jen otazka casu; tak dlouho si nezajezdi a levny to taky neni.

2. pri prejizdeni z pruhu do pruhu v Nemecku pouzivaji ridici zrcatka a blinkr, v cechach jak kdy jak kdo.

az pojedete v cechach 200 a nejakej trouba jedouci pred vami 30-50m rychlosti 120-130 vam to strihne z pravyho do levyho aniz to budete cekat (protoze nevi co je zpetny zrcatko a blinkr) tak s panembohem.

1 0
možnosti
PKL

Politicky korektní lež

18. 6. 2011 16:32
no myslím, že vzhledem ke kvalitě dálnic

by musela být značka lokálního omezení skoro všude.

A většina zemí omezenou rychlost má, tak proč si brát příklad zrovna z Německa?

0 0
možnosti
JR

raz

18. 6. 2011 16:10
Pro ty, kdo nepochopil, co autor píše

1) I na našich silnicích jedou šílenci 200 a více, ale většina respektuje na dálnicích rychlost 120-140km/hod. a to ne, že je nařízeno,ale že jim to tak vzhledem k technickému stavu vozidla a řidičskému umění vyhovuje.

2) Pan Huml a jemu podobní "experti" žijí v přesvědčení, že jakýkoliv zákaz,či omezení je preventivní opatření, což je hloupost. Zodpovědný řidič nebude bourat častěji, když pojede na dálnici 160 než když pojede 130 a nezodpovědného stejně žádný zákaz, či omezení od toho aby jel rychleji neodradí

3) Autor říká, že na nebezpečných místech (díky hrozné kvalitě na D1, např.) by byla rychlost omezená dopravní značkou. V současné době zákon nedovoluje rychlost na kvalitních a přehledných úsecích rychlost zvýšit, takže se i na málo frekventované dálnici s kvalitním povrchem musíme v moderních autech vybavených i elektronikou, která auto sama zabrzdí a dalšími vymoženostmi courat raději 120 než 140, aby nás náhodou nějaký "Huml" v Passátu nezměřil a nevybodoval.

0 0
možnosti
C

cojanato

18. 6. 2011 11:49
Spěchej pomalu.....

:-)....Ty hrdino !!

0 0
možnosti
JD

Judge Dredd

17. 6. 2011 21:36
Pane až pojedete do toho Německa

tou neomezenou rychlostí, tak si jen tak pro legraci přeměřte poloměr zatáček, promile stoupání a klesání.... Tam kde je povolena ta neomezená, tak tam ta dálnice odpovídá. Neřku-li šíře jízdních průhů, která podle mezinárodních pravidel u A musí být nejméně 4,5 metru... naše "dálnice" má obvykle 3,5-4 metry.

V ČR odpovídají některé malé úseky tzv. "dálnic", a to ještě ne vždy, protože se tam stále něco reje a kope (viz např. D1 Praha-Mirošovice).

Mimochodem, víte, že naše dálnice nejsou vlastně ani dálnice... z mezinárodněprávního hlediska s ohledem na mezinárodní úmluvy se v Evropě DÁLNICE v pravém slova smyslu číslují jako A(a číslo). Podívejte se třeba na solnici Praha-Plzeň-Mnichov... z naší D se dvěma jízdními pruhy + odstavným o šíři pruhu 3,5 metru se najednou kus za hranicemi od nultého kilometru jejich A mění na tři jízdní pruhy + odstavným o šíři skoro pět mětrů...

.

A to je ten rozdíl - ano bude-li tui dálnice typu A, a ne lokální D :-//

0 0
možnosti
NŠP

Neznám špinavé peníze

17. 6. 2011 19:36
200 km

Průměrnou rychlostí 200 km/h = hodina na cestě. Průměrnou rychlostí 130 km/h = 92 minut. Skutečně stojí 32 minut úspory času za zhruba 300 Kč ve zvýšené spotřebě na tuto vzdálenost a několikanásobně vyšším riziku nehody?

0 0
možnosti
L

Leinad

17. 6. 2011 19:58
Re: 200 km

Možná nestojí, já bych ne vždy jel maximálkou. Riziko nehody však vždy záleží zejména na řidiči a u nových aut je menší (vyšší provozní rychlost, lépe drží v zatáčce, různá elektronika,... - něco jiného, než u auta s konstrukční rychlostí 140km/h)

0 0
možnosti
PK

dolch

17. 6. 2011 17:23
Kupodivu

ani u nás, ani jinde ve světě nebyl v sedmdesátých letech důvod k omezování rychlosti touha chránit zdraví obyvatel, ale ropná krize. Od omezení rychlosti si vlády slibovaly úspory paliva. Z dnešního hlediska se pak lpění na rychlostních limitech jeví ještě absurdnější.

0 0
možnosti
LH

zdeseny obcan

17. 6. 2011 18:26
Re: Kupodivu

Pred nejakym casem snizili ve Spanelsku rychlostni limity. Ta zeme je na hunte a vlada si od toho slibuji nizsi dovoz drahe ropy.

U nas nehospodarime o nic lip, takze cekejte lpeni a zprisnovani.

0 0
možnosti
PA

Pepan A2

17. 6. 2011 16:58
Nesouhlasím.

Zkuste porovnat vozový park u nás a třeba v Německu. Auta, kterých se na západě zbavují, se dovážejí k nám a prodávají jako zánovní. A kolik se pohybuje na vozovkách aut starších třeba dvaceti let: Náraz do takového vozu při vysoké rychlosti by jej doslova roztrhal na cucky a posádku taky. A uvědomte si, že kupní síla u nás je podstatně menší než třeba v tom zmiňovaném Německu a nelze tudíž nařídit, že na dálnice mohou jenom auta do určitého věku. Takže smůla a asi to zůstane zatím tak, jak to je.

0 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

17. 6. 2011 17:15
Re: Nesouhlasím.

Maximální rychlost není předepsaná. Každý ať jede tak, jak mu auto a schopnosti dovolí. Co se týče bezpečnosti, 20 let staré auto má stejné deformační vlastnosti jako nová plechovka, jen bude mít méně airbagů. 

                                                                                                        

Kupní síla je u nás asi 70-80% té německé, ale např. Praha převyšuje i německý průměr. Navíc vozový park se myslím už dost tomu západnímu vyrovnal, dokonce se už hodně přestaly kupovat ojetá auta, soudě podle toho, že autobazary citelně zlevňují.

0 0
možnosti
I

Ironhouse

17. 6. 2011 16:52
Rychlost není nebezpečná!!!

Rychost nezabijí. Skutečnost, že jednou zastavíte vás většinou dostane : )

Myslím, že celý problém je v toleranci. V ČR na dálnicích jezdí 2 skupiny, které spolu vedou naprosto otevřenou válku.

Ve skupině jedné jsou ti, kteří jedou 160 (přiznejme si, že většina moderních aut s touto rychlostí problém nemá a pocitově to je jako by jste ve 20 let starém autě jeli tak 70). Nejedná se o žádné piráty, jsou to normální lidé, vaši kamarádi a sousedé. Stošedesátka z nich přece nedělá společenské vyvrhely. 

A ve skupině druhé jsou tzv pohodáři. Většinou řídí starší či menší auta (většinou felicie, fabie, 206,...) Auta, která  v rychlostech nad dálničním limitem jsou uvnitř velice hlučná a dosahují spotřeby Hummra. Tito řidiči pohodáři tedy většinou cestují rychlostí okolo 120. Nikomu nevadí, s nikým nesoutěží, nezávodí...

0 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

17. 6. 2011 17:16
Re: Rychlost není nebezpečná!!!

R^R^R^

0 0
možnosti
T

tromi12

17. 6. 2011 15:38
když můžou jezdit papaláši neomezeně rychle

tak proč ne všichni. Nebo pro hlavouny neplatí fyzikální zákony?

0 0
možnosti
JD

Judge Dredd

17. 6. 2011 21:40
Re: když můžou jezdit papaláši neomezeně rychle

Ale platí - viz Dubček....

0 0
možnosti
  • Počet článků 153
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3590x
Prosazuji svobodu, kapitalismus a minimální vměšování státu do života jednotlivců. Bez politické příslušnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy