- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážený pane,
buďte rád, že pan ministr neopisoval návrh pravidel silničního provozu v Norsku. To by bylo moc i na mne. Holandská bych bral všemi deseti.
Mě na dopravní politice fascinuje především stav, kdy řidič (nebo majitel vozidla), který nikoho neohrozil ani neomezil a překročil úředníkem stanovenou rychlost dostane po Ťokově zásahu likvidační pokutu ve výši třeba poloviny mého důchodu a řidič, který zaviní dopravní nehodu se škodou do 100 litrů vyplní evropský formulář a zůstává nepotrestán. Souhlasím s autorem. O bezpečnost tady vůbec nejde.
Dobry den!
Neargumentujete uplne spatne, ale opravdu si, pane Polanecky, myslite, ze automobil je prvnim a poslednim vyrazem svobody jednotlivce? A ze centrum Prahy - tedy v nasem konkretnim pripade Vaclavak - "zije" pouze projizdi-li skrz nej neustale kolony osobnich a dodavkovych (vetsinou tranzitujicich) aut? Pokud si to myslite, pak je mi z toho smutno a spatne a jsem nucen pripomenout Cimrmanovsky citat : " ze je tam (mineno Vaclavske nam.) malo zivo? No tak to nejak zaridte! Hlavni prujezd Prahou tam udelejte..."
Nesohlasim s vasimi argumenty. Byt MD, zavedl bych pravidla a pokuty presne jako ve Svycarsku nebo v Italii. A pridal bych na deset let dalsich deset procent navic. Pro provinilce, kteri udelaji stejny prestupek jiz po treti, pul roku povinnou praci na stavbach silnic a dalnic!!! Po trech letech, po uvaleni techto radu, projednat statistiku prestupku, a podle vysledku pravidla zlechcit nebo jeste vice ztvrdid. Snad by se cesky narod pomoci techto narizeni, dostal svym chovanim do roviny slusnych statu!!
Normálně to nedělám ale když tak moralizujete.Zlechcit , ztvrdid. Překlepy jsem vynechal. Poinnou práci na dálnici bych za to nedával ale doučování to asi ano.
Ministr argumentuje se zvýšenou nehodovostí. Myslím, že každý z řidičů zejména v letošním roce vychutnal neuvěřitelné množství uzavírek, objížděk a objížděk na objížďce. Dle mého soudu naprosto nesystémově vyřešených. Např. z našeho města bylo více než 50% výpadovek uzavřených. A situace aby se ještě více zkomplikovala tak v samotném městě celá řada dalších uzavírek. A stavěly se např. kruháče, které mohly v klidu počkat. Výsledek chaos a kumulace dopravy na zbylých vozovkách. Je jasné, že při kumulaci vozidel nad určitou mez stoupne nehodovost.Např. Půjde li po chodníku velké množství lidí začnou do sebe vrážet. To je jasné.
A pointa? Místo aby se vyvodily závěry z nesystémových rozhodnutí hodíme to na řidiče. Zvedneme pokuty. Já osobně to nevidím jako snahu snížit nehodovost. Vidím to jako další formu příjmů státního rozpočtu.
Mesta jsou v kompetenci mesta, ne MD. Chcete-li mit sve mesto hezke, musite neco vydrzet. Pomoci svym zastupcum s planovanim staveb. To vsak vyzaduje se zajimat, co se v meste deje. Jste takovym obcanem pane Tuma?
.... hezký .... ne, to je slabé slovo .... VYNIKAJÍCÍ článek!! Bez diskuzí karma!!
Žijeme asi ve stejné obci pane Flaška, máme podobný problém. Bohužel na motorkáře nebude platit podobná represe ani mýtné brány protože jsou rychlí a téměř neidentifikovatelní. Ve tmě doufám nedoufáte v nějakou přednost na přechodu, auto sice vidíte na kilometry ale on vás na pár metrů. Represe která dopadne hlavně na střední třídu není řešení.
Dobře, ale chybí mi ten návod jak z toho ven. Přeci se nesmíříme s tím, že to tak holt zůstane.
Třeba mi poradíte. V naší obci je rovná široká silnice, ve dne dost zacpaná. O víkendech je to lepší a v noci je prázdná. V noci se na přechodu bojíte přejít, když v dálce vidíte světla, protože si můžete na 90% být jist, že to auto 50 nejede, ale ve tmě neodhadnete jak rychle. Když pak náhodou těch 50 jede, tak si holt zbytečně počkáte. Motorkář to ohulí se všemi decibely své mašiny a v létě, kdy všichni spí s otevřeným oknem, je celá ulice rázem vzhůru. A proto se vás zeptám: jak tyto řidiče donutíte v noci těch 50 dodržovat? Neobhajuji návrhy ministra Ťoka, ale chci slyšet návod od vás, který ho kritizujete.
Chápu, že Ťoka neobhajujete, ale pomohou nějak radary na dálnici a úsekové měření obecně nějak Vaší situaci? Pokud je to z valné části tranzit, je logickou volbou obchvat. Určitě nesázejte na bizerativní semafory, dočkáte se pouze prudké akcelerace a emisí...