- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A zjevilo se Vám pane Janoto v tom snu také, kde vzít tu společnost, která bude schopná popisovaný stav realizovat? Nebo se domníváte, že budeme prožívat Váš sen, když budeme všichni volit levici? A teď ještě kterou? Rozhádanou ČSSD, rozhádané Zemanovce nebo snad rovnou KSČM?
Ten sen byl o slušnosti. Ne o politice. Byl o společenské odpovědnosti. Bylo by hezké, kdyby se sen týkal celé planety. Ale nikdo nedokáže sám změnit celý svět nebo celý stát. A ani by to neměl zkoušet. Stačí, když se každý člověk pokusí změnit k lepšímu ten malý kousek světa kolem sebe. Když to udělá každý bude změna světa celkem hračka. King byl bojovník proti chudobě. Nikdo nemůže být skutečně svobodný pokud nemá dobrou práci, za dobrý plat. Jeho vize demokratického socialismu v jeho době už dobře fungovala v Evropě. Říkalo se jí sociální, tedy společenský stát. Samozřejmě těžko předpokládat, že vizi demokratického socialismu budou naplňovat pravicové strany. I když sociální stát a jeho základy jsou dílem společensky odpovědných pravicových stran. I pravicoví politici v Evropě přišli na to, že stát není tak bohatý podle toho kolik má miliardářů a jaké jim vytvoří podmínky, ale naopak je tak chudý, kolik má bezdomovců, žebráků a lidí žijících pod hranicí chudoby. Kvalita života společnosti se neměří v daňových úlevách nejbohatším, ale v zajištění slušné kvality života pro všechny. Hlavně ty nejslabší. Mám rád svobodu. Ale moje svoboda je svoboda pro všechny. Ne Kalouskova svoboda beztrestně krást a prosazovat svou individuální svobodu bez ohledu na to, že zároveň potlačuji individuální svobodu ostatních.
Sen je to krásný.Snem ale zústane , je absolutně neuskutečnitelný. Jako kvadrarura kruhu, gay prezident Ruska nebo fotbalová Slavie vítěz Evropské ligy.
Pravdu má tentokráte p. Heřmánek starejme -se zodpovědně a poctivě o sebe svou rodinu. Bude-li to dělat KAŽDÝ, není co řešit.
Kdo se stará o sebe a zajišťuje štěstí své rodině na úkor štěstí ostatních rodin nic k lepšímu nezmění. Sobecké prosazování své individuální svobody na úloh individuální svobody ostatních v podstatě žádná svoboda není. Bezohlednost a sobectví nejsou společensky odpovědné vlastnosti. Když se nebudeme starat o ty nejslabší, o ty co sami nemohou i když by chtěli, kdo se postará o nás, když se řízením osudu ocitneme na jejich místě?
Tím, že se člověk dobře stará o sebe a svojí rodinu, tak dělá pro společnost to nejlepší, co může.
Samozřejmě pokud se nestará o svou rodinu na úkor jiných rodin.