Marketingové blouznění pražského dopravního podniku

Budeme se v metru seznamovat, poslouchat koncerty vážné hudby... V pražském dopravním podniku (a také v Ropidu) jsou asi nějací noví manažeři marketingu a píár. Takže se máme na co těšit...

Pražský dopravní podnik oznámil, že zvažuje udělat z posledních vagonů metra seznamku (zde). Slovy mluvčího Ropidu p. Drápala tak reagují na situaci, kdy "nezadaných lidí je podle průzkumů bohužel čím dál více".

Takže teď už jenom udělají průzkum, zda by cestující stáli o to se v metru seznamovat. Paní Lojínová z dopravního podniku očekává, že průzkum také pomůže dát odpověď na otázku, zda mají "seznamovací" vagony jezdit s každou soupravou, nebo jen v některé hodiny či dny v týdnu. Paní Lojínová si umí představit, že by například jezdily každou středu. (Už vidím ty kampaně se sloganem "středa, je ho tam třeba...")

Chvíli jsem doufal, že je to nějaký vtip. Že je to taková rafinovaná píár kampaň dopravního podniku, aby se o něm začalo víc mluvit. Ale obávám se, že není. Že to ti lidé myslejí vážně. A budou se tím zabývat - dělat průzkumy, definovat procesy, budou probíhat jednání organizačních a marketingových komitétů, pak se najme agentura, která na to udělá kampaň... Utratí se spousta peněz za "marketingový koncept"...

Ach jo. Tomuhle se bohužel může taky říkat marketing. Takže se pak nedivím, že když někam přijdu a řeknu, že se živím marketingem, tak se na mě lidé koukají divně...

Pražský dopravní podnik nemá v poslední době snadnou pozici. Má problémy s financemi. Zvažuje další zdražení jízdného. Mění (a někdy redukuje) jízdní řády. Ne úplně šťastně nakoupil nové tramvaje, které jsou hlučné, málo větrají a rozbíjejí se. Je kolem něj mnoho skandálů s příchutí korupce - třeba systém prodeje jízdenek papírových i SMS.

A v téhle situaci si nějaký "marketingový odborník" usmyslí, že zavede seznamku v metru. A vykřičí to do světa. Vždyť je to tak smutné, když nám ty průzkumy ukazují, že jsou lidé nezadaní... Takže co bude dál? Předposlední vagon by mohl být předělán na útulek pro opuštěná zvířata - to je přeci také smutné a také je potřeba jim pomoci. No a kousek vagonu pro lidi, co jedou s kocovinou do práce a potřebují klid, by se také našel, ne? A co muslimští turisté v Praze - jejich ženy by měly cestovat odděleně od mužů - nenašlo by se také malé vyhrazené místečko? Co extra vagon pro lidi s knírem, lidi po padesátce a lidi s nadváhou...?

No nic, ještě že to zdražené jízdné umožní financovat i podobné skvělé marketingové nápady...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan NovákJan | pátek 17.5.2013 8:54 | karma článku: 13,85 | přečteno: 604x