Dlouhá zima má neblahý vliv na úsudek voličstva

Dlouhá zima neohrožuje jen naše zdraví zvýšeným rizikem zlomených končetin, vymknutých kloubů a respiračních onemocnění, ale může také nemalou měrou ovlivnit politický život v zemi na další čtyři i více roků. Dlouho vytrvávající sněhová pokrývka, minimum slunečního svitu a nízké teploty totiž značně ovlivňují politickou manipulovatelnost obyvatelstva. Aspoň dle studie docenta Hanse-Joachima Fuchsenschwanze z Bavorské univerzity v Mnichově(BUM), vedoucího katedry meteo-politologických studií.

Studie, která měla sloužit jen pro účely spolkové země Bavorsko však vzbudila velký zájem na české politické scéně, podle slov Fuchsenschwanze si jí jedna z majoritních českých stran objednala hned několik desítek výtisků, ale autor odmítá prozradit, která ze stran to byla. Vnímavému čtenáři však po přečtení několika bodů z této práce určitě brzy dojde, který politický subjekt to mohl být.

Nedostatek slunečního svitu

Absence přirozeného slunečního záření voliče ubíjí, udržuje ve stavu letargie a snižuje základní rozlišovací schopnosti, správnou politickou kontraindikací by měl být slib, který naváže budoucí dostatečný přísun přírodního světla ve spojení se zvolením té či oné strany. Může to být Slunce, Měsíc, ale třeba i jasná hvězda, volič, ale potřebuje vědět, že po zvolení cílové strany budou jeho zítřky světlejší.

Nízké teploty

Když teploty delší dobu setrvávají pravidelně pod bodem mrazu, volič začíná být apatický k politickým tématům a do popředí zájmů vystupuje jen snaha o zachování holé existence a tělesných funkcí. Proto je třeba, aby politici v chladném období spojili výběr politických témat, která se cílových voličských skupin bytostně dotýkají ( penzistů důchody, matek mateřské příspěvky, nemajetných zdanění bohatých, atd.) s vlídným ujištěním a teplým lidským slovem. Ujistětě voliče, že se o ně zajímáte, že za jejich zájmy stojíte a bojujete za ně, nic tak dobře nezahřeje v mrazivých dnech voliče na duši jako dobře cílený slib. 

Sněhová pokrývka trvající déle než měsíc

ochuzuje voličovo oko o běžné vizuální podněty, na které je zvyklý. Nevidí trávu, listí na stromech, oblohu, prostě nic. Je proto potřeba zahájit masovou bilboardovou kampaň, nebát se použít hodně barev, nejvhodnější jsou odstíny teplých barev(třeba oranžová), nešetřit na počtu umístění a začít brzo, i když do voleb zbývají ještě měsíce. Volič si vybuduje ke straně, která mu laskavými vizuálními podněty pomohla přežít zimu, pozitivní vztah a s největší pravděpodobností se toto projeví i ve volbách.

Na závěr studie doc. Fuchsenschwanz uvádí, že zima je vůbec nejideálnějším ročním obdobím pro předvolební kampaně, vzhledem k nízkému výskytu jiných stimulů a volnočasových aktivit a strany, které dostatečně akcentují body z této zprávy, mají v zimním období velkou naději na úspěch. Možná proto pořadatelka loňského mistrovství v klasickém lyžování Kateřina Neumannová dostala zakázku na zajištění sněhu pro města v ČR, která mají více než padesát tisíc obyvatel, až do konce května. Zadavatelem zakázky měla být "jedna úplně běžná politická strana z Prahy." Stejný zadavatel figuruje i pod objednávkami na asi tisíc zařízení na výrobu technického sněhu a nejspíš stojí i za sabotážemi na meteorologické stanice ČHMÚ.

Autor: Jan Matuška | úterý 16.2.2010 14:24 | karma článku: 11,46 | přečteno: 1135x