Diskuse
Břemeno tradice
Děkujeme za pochopení.
pakoss
Až úchylný příspěvek, autore
nechte "břemeno tradice" na katolících.
Zjevně nemáte ponětí o čem píšete, neboť tradice je pro ŘKC důležitá.
Jako katolík žádné "břemeno" nevnímám......
Běžte si radši zaběhat, rádoby "problémy katolíků" nechcte nám, katolíkům
My se bez vašich rad a pseudoúvah obejdeme
antidepka7
Koukám, že
pánové Vlad a Spee vskutku prokazují bigotní katolickou fanatickou horlivost hodnou středověké (i pozdější) inkvizice. Ještěže Římsko-katolická církev už nemá tu moc, co kdysi. Už bychom si ani neškrtli. Ještěže moc ŘKC je omezena tak maximálně na souhlas s evoluční ideologií.
31pryc
Re: Koukám, že
A dokážete vzít na vědomí, že Ježíš ustanovil Církev?
31pryc
Nemohu si pomoci, pane Krausi,
ale pokud si já sám vybavuji, tak jsem konkrétně u pana Vereše argumentoval několikrát a dokládal jsem své argumenty konkrétními daty, informacemi a podobně. Někde jsem poukazoval na přímý logický rozpor jeho tvrzení, či na to, že v odkaze, na který poukazoval NENÍ ta informace, se kterou pracuje, případně tu informaci dezinterpretuje (jeho oblíbený argument, že dr. Horáková chtěla církvím majetek zabavit je "vycucaný z prstu". Dr. Horáková v dokumentu, který pan Vereš citoval, protestovala proti vrácení majetku jednomu řádu a nepožadovala zabavení majetku církvím).
Při svých diskusních příspěvcích se pokouším vždy argumentovat věcně, pakliže už neodpovídám na jiný diskusní příspěvek, který někoho uráží, či který přímo pracuje s lživou informací. Tam se vymezuji proti takovému tvrzení. A opět se aspoň v prvních reakcích snažím argumentovat věcně. Pakliže se ovšem někdo do mě "obouvá" urážlivě, hrubě a pohrdavě, nemůže očekávat, že si podobné osobní útoky nechám líbit trvale.
J.Oulický
Jan Kraus
Re: Nemohu si pomoci, pane Krausi,
Je jasné, že nikdo není schopen napsat blog na 100% a je pravda, že mnohdy je příní otcem myšlenky. Je pravda, že každý čtenář čte i blog samotný poněkud jinak.
Tudíž, pokud pan Vereš napíše blog o tom, jak Milada Horáková podávala interpelaci na klášter na Broumovsku, malinko to zavání zpochybněním právoplatnosti všeho majetku církve. Jestliže to potom přečte člověk, jako Vy, pane Oulický, který církev z důvodů silného osobního vztahu k církvi považuje i restituce v dané podobě za správné, vidí pod tímto činem útok až na vlastní osobu. Problém je, že pan Vereš se sice o zpochybnění majetkových restitucí malinko otře v úvodu článku, ale přímo to jako takový doklad neuvádí.
Atmosfére je vypjatá a chápu, že člověk snadno vypění. Potom ale od první věty považuje blog pana Vereše za útočný a tudíž i neobjektivní vůči sobě.
Nechci Vás tím nijak snížit. Myslím, že je to běžná treakce a že sám jednám taktéž velmi podobně v jiných situacích s podobným pozadím.
JaromírP.
Pane Krausi
Napsal jste blog s rozumnými argumenty, ale Vaši oponenti jako Vlad či Friedrich Spee jsou jako z ústavu choromyslných. Ty bláboly, které tady citují napsal kdo? Kritizují pány Siemka a Víta, ale jejich argumenty nemají ani trochu logiky... Skutečně neutekli odněkud z blázince?
Jinak karma za Vaši odvahu postavit se těmto "křesťanům", kteří skutečně jiného boha než chamtivost a mamon nemají a dělají ostudu všem věřícím.
Vladimir Krupicka
Re: Pane Krausi
Mimo urážek některých diskuterů, máte něco k článku a diskuzi?
Ladislav Jílek
Já mám jiný dojem
Několikrát jsem vstoupil do diskuse k blogům o církevních restitucích. Zdvořile jsem se ptal autora, co navrhuje s tím majetkem dělat. Privatizovat? Komu? V dosavadních privatizacích získali nejvíce majetku nomeklaturní kádři z minulého režimu a na druhém místě zahraniční investoři. Pokud je autor toho názoru, že nejlepším hospodářem je stát, pak se ptám, který majetek dále doporučuje zestátnit. Když autor napíše, že církev v minulosti napíchala mnoho zla, pak se ptám, zda protestoval, když automobilku Mladá Boleslav měli získat Němci, kteří v nedávné minulosti u nás napáchali mnoho zla. V žádném případě jsem nedostal odpověď. V této záležitosti se u většiny autorů uplatňují především emoce, což se pak projevuje i na nechutných nadávkách v diskuzi.
Vlad IV
Christus vincit,Christus regnat,Christus imperat!
http://www.youtube.com/watch?v=53ezCV77On8&feature=related
Suscipiat Dominus sacrificimus de manibus tuis ad laudatem et gloriam nomonis sui ad utilitate quoque nostram totiusque Ecclesiae sue santctae......
Vlad IV
Ustanovení oběti Mše svaté a Svátosti oltářní
I Kor. 11: 23-32
Co vám,odporní kacíři není jasné?
Friedrich Spee
Re: Ustanovení oběti Mše svaté a Svátosti oltářní
MInule mi na to autor odpověděl. Dejte citaci a odkud čerpáte
Friedrich Spee
Lubanku, Krausi
prosím o vysvětllení těchto slov
46Maria řekla: „Duše má velebí Pána
47a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli,
48že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení,
Vlad IV
Re: Lubanku, Krausi
Ale Panna Maria to myslela jinak,než tmářská Církev........
Jen oni neví zkrátka jak.......
Friedrich Spee
Jinak Krausi a Lubanku
K minule diskuzi. Víte co znamená logos? Vy používáte překlady Vulgaty, ale logos je řecký výraz a v dúsledku znamená ne slovo, ale předmět, řád, pořádek, je to prostě vícevrstvé slovo.
Proto Jeroným při překladu do latiny využíval řečtinu, hebrejštinu a aramejštinu což byl jazyk Krista a Apoštolů
- Počet článků 203
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1347x