Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Marlen2

3. 8. 2012 9:02
zajímavý

článek a pro mne i tip,kam na výlet:-)

0 0
možnosti

NTPT_POTRETI_ZAKAZANY

3. 8. 2012 8:40
Přidejte tam i Osoblažku

kde o prázdninách jezdí v soboty a neděli výletní parní vláček jak z Harryho Potera .o) http://www.osoblazsko.com/

0 0
možnosti

Astaroth

3. 8. 2012 8:55
Re: Přidejte tam i Osoblažku

HP tahala lokomotiva typicky anglicke konstrukce a mam pocit ze s cervenym naterem. Tento maly strokr co jezdi na Osoblazce je uzkorozchodny modry stroj.

0 0
možnosti

vladimir.t.gottwald

2. 8. 2012 22:00
Potěšil jste mne.

:o)

0 0
možnosti

hafusak2

2. 8. 2012 21:42
Díky za odkazy i hezké fotky.

Jen mě tak v souvislosti s lokomotivami řady 52 trklo, že kdysi jsem někde četl. že k těmto na maximum zjednodušeným strojům se měla vyrábět i unifikovaná řada stejně zjednodušených vagonů. Takže: Nevíte náhodou, jestli se ty vagony skutečně začaly dělat nebo byly jen prototypy? Jestli existují nějaké popisy a snímky? Lokomotivám se pozornost věnuje, ale vagony jako by neexistovaly.

0 0
možnosti

colonel32

3. 8. 2012 0:21
Re: Díky za odkazy i hezké fotky.

Pan Mahel vám vzkazuje toto: Myslím,

že vozy MCi-43 (u ČSD řada Ciz resp. Biz) jsou dostatečně známé, ve

větším počtu se vyráběly také podobné služební vozy Pwgs 44 (údajně asi

4700 kusů) a údajně v počtu několika desítek vozů také čtyřnápravové

MC4i-44. Takže rozhodně nešlo o prototypy.

0 0
možnosti

Astaroth

2. 8. 2012 16:37
275

Se znovupostavila alespon ve forme obriho modelu, jeden pan s nim jezdi po akcich a vystavach, ma to rozchod cca 15cm :-)

0 0
možnosti

colonel32

2. 8. 2012 17:38
Re: 275

Myslím, že po vzoru Německa a Velké Británie by i Česká republika měla být schopna postavit funkční repliku parní lokomotivy ve velikosti 1:1. Možná to nebude tak skvělé, jako kdyby se byla bývala povedla zachránit 010... ale když nám onehdy vyhořelo Národní divadlo, také jsme se na jeho obnovu složit zvládli.

0 0
možnosti

wiki5

2. 8. 2012 16:30
skvely

R^... klidne dalsi, rad se poucim a pokocham

0 0
možnosti

amenhotep16

2. 8. 2012 15:53
Díky.

Karma a ještě by stálo za připomenutí Slovensko. V Bratislavě "Rendez". Více na http://www.mdc.sk/ anebo http://www.vlaky.net/

0 0
možnosti

colonel32

2. 8. 2012 17:55
Re: Díky.

Určitě. Bratislava je pro některé Čechy trochu z ruky, ale pokud jste třeba z Brna, tak to nebude vůbec špatný výlet. A také tam mají pár docela raritních věcí. Přijde mi, že sice mají minimum vozidel z doby před rokem 1900, ale o to lépe se starají o vozidla, která mají.

0 0
možnosti

boooom

2. 8. 2012 15:15
Super,

děkuji za krásný tip na výlety. Už se těším až uvidím lokomotivy ve skutečné kráse.

Díky!

0 0
možnosti

Bertiiinus

2. 8. 2012 14:51
Nádhera

"Kouřovky" byly vždy těmi skutečnými lokomotivami, tedy pro mě určitě. Měl jsem to štěstí, že jsem si jich ještě relativně užil, než zmizely v lepším případě do míst, o kterých píše autor, v tom horším do šrotu. Určitě se přimlouvám za další popisy, které by se postupně mohly rozšířit na další témata, dle zájmu lidí.

0 0
možnosti

Faustino

2. 8. 2012 16:19
Re: Nádhera

Tisíce jisker za okny, když topič za tmy přiložil nebo prohrábnul rošty. Taky to v létě na podél trati téměř ustavičně hořelo. Před žněmi někdy přeskočil oheň i do lánu obilí.

Žhavé uhlíky létaly i otevřenými okny do vagónů.

Nebo tak vidět, jak se z budky lokomotivy za jízdy vysoukal topič, běžel po lávce (po "prukně") podle kotle s kladivem v ruce a jediným úderem vepředu na kotli uvolnil zaseklou záklopku kompresoru nebo výronek napáječe.

Dnes již nepoznaná romantika.

0 0
možnosti

+R/-W

2. 8. 2012 14:43
dobry pocinek, podekovani a karma.

0 0
možnosti
  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2107x
Prý Homo sapiens. Občas bych byl radši Homo habilis, protože inteligencí naše společnost opovrhuje, zatímco zručnosti si váží.

Seznam rubrik