Diskuse
Kam za parními lokomotivami?
Děkujeme za pochopení.
NTPT_POTRETI_ZAKAZANY
Přidejte tam i Osoblažku
kde o prázdninách jezdí v soboty a neděli výletní parní vláček jak z Harryho Potera .o) http://www.osoblazsko.com/
Astaroth
Re: Přidejte tam i Osoblažku
HP tahala lokomotiva typicky anglicke konstrukce a mam pocit ze s cervenym naterem. Tento maly strokr co jezdi na Osoblazce je uzkorozchodny modry stroj.
hafusak2
Díky za odkazy i hezké fotky.
Jen mě tak v souvislosti s lokomotivami řady 52 trklo, že kdysi jsem někde četl. že k těmto na maximum zjednodušeným strojům se měla vyrábět i unifikovaná řada stejně zjednodušených vagonů. Takže: Nevíte náhodou, jestli se ty vagony skutečně začaly dělat nebo byly jen prototypy? Jestli existují nějaké popisy a snímky? Lokomotivám se pozornost věnuje, ale vagony jako by neexistovaly.
colonel32
Re: Díky za odkazy i hezké fotky.
Pan Mahel vám vzkazuje toto: Myslím,
že vozy MCi-43 (u ČSD řada Ciz resp. Biz) jsou dostatečně známé, ve
větším počtu se vyráběly také podobné služební vozy Pwgs 44 (údajně asi
4700 kusů) a údajně v počtu několika desítek vozů také čtyřnápravové
MC4i-44. Takže rozhodně nešlo o prototypy.
Astaroth
275
Se znovupostavila alespon ve forme obriho modelu, jeden pan s nim jezdi po akcich a vystavach, ma to rozchod cca 15cm
colonel32
Re: 275
Myslím, že po vzoru Německa a Velké Británie by i Česká republika měla být schopna postavit funkční repliku parní lokomotivy ve velikosti 1:1. Možná to nebude tak skvělé, jako kdyby se byla bývala povedla zachránit 010... ale když nám onehdy vyhořelo Národní divadlo, také jsme se na jeho obnovu složit zvládli.
amenhotep16
Díky.
Karma a ještě by stálo za připomenutí Slovensko. V Bratislavě "Rendez". Více na http://www.mdc.sk/ anebo http://www.vlaky.net/
colonel32
Re: Díky.
Určitě. Bratislava je pro některé Čechy trochu z ruky, ale pokud jste třeba z Brna, tak to nebude vůbec špatný výlet. A také tam mají pár docela raritních věcí. Přijde mi, že sice mají minimum vozidel z doby před rokem 1900, ale o to lépe se starají o vozidla, která mají.
boooom
Super,
děkuji za krásný tip na výlety. Už se těším až uvidím lokomotivy ve skutečné kráse.
Díky!
Bertiiinus
Nádhera
"Kouřovky" byly vždy těmi skutečnými lokomotivami, tedy pro mě určitě. Měl jsem to štěstí, že jsem si jich ještě relativně užil, než zmizely v lepším případě do míst, o kterých píše autor, v tom horším do šrotu. Určitě se přimlouvám za další popisy, které by se postupně mohly rozšířit na další témata, dle zájmu lidí.
Faustino
Re: Nádhera
Tisíce jisker za okny, když topič za tmy přiložil nebo prohrábnul rošty. Taky to v létě na podél trati téměř ustavičně hořelo. Před žněmi někdy přeskočil oheň i do lánu obilí.
Žhavé uhlíky létaly i otevřenými okny do vagónů.
Nebo tak vidět, jak se z budky lokomotivy za jízdy vysoukal topič, běžel po lávce (po "prukně") podle kotle s kladivem v ruce a jediným úderem vepředu na kotli uvolnil zaseklou záklopku kompresoru nebo výronek napáječe.
Dnes již nepoznaná romantika.
- Počet článků 20
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2107x