Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jarinka

26. 11. 2011 10:10
Automobilismus

je morem současnosti a je velmi těžké ho při dnešní politické sestavě zkrotit. Je to vlastně asi zcela nemožné, protože i kdyby MHD byla bezplatná a benzín hodně podražil, z těžko pochopitelných důvodů budou lidi sedat za volant stále více. Po sametovce mnohé nahrávalo - invaze ojetých aut z ciziny, cenová dostupnost i těch nových aut, budování obrovských parkovišť, zdražování a omezování hromadné dopravy, falešné povědomí lidí, že dobrá životní úroveň znamená jezdit autem. Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let se náměstí tady u nás uzavřelo autům (krom zásobování), bokem města se vybudovala nová silnice, ale - před několika lety náměstí prošlo takzvanou revitalizací a mezi chodci a cyklisty zase jezdí auta.

0 0
možnosti

OliveraKatarina

25. 11. 2011 18:17
Naprostý souhlas !

R^[>-]

0 0
možnosti

mahdi

25. 11. 2011 16:54
I vy demagogu

Nevím jestli ten text je myslen upřímně nebo je to cílená demagogie. Ad doprava: Obvchvaty pomohou jen "průjezdným vesnicím" větším městům pomohou málo. Podle toho, co mi říkali dopravní inženýři, tak tranzit, který obchvaty vyřeší tvoří max 15-20% dopravy. Zkušenost z Plzně a Olomouce říká, že úroveň dopravy ve městě zůstala skoro stejná i po dostavění obchvatu. Uvědomte si prosím, že intenzita dopravy ve městech je dána především kombinací "přece nebudu jezdit sockou" a "stejně nevím jak bych to MHD jezdí/funguje".

Ad průmysl: Růst HDP znamená růst životní úrovně jen jaksi v průměru a ani to bych neviděl tak jistě. Motorem vědy a výzkumu nejsou ani tak peníze, ale potřeba vyřešit problém. Navíc, proč zkoumat zvýšení efektivity průmyslových technologií, když povětšinou stačí koupit know-how.

0 0
možnosti

z-VV-na-bliti

25. 11. 2011 13:06
Nymand Liska? :o)))

Je jako obvykle mimo. Jesti je v Ostrave hlavnim problemem poletavej prach, auta jsou z obliga, protoze zadnej neprodukujou (teda kdyz nepocitam trochu dieselovejch sazi). Kdyz projde nejaky snizeni rychlosti, motory pobezi ve vyssich otackach a budou akorat produkovat vic smradu. Na MHD zdarma Ostrava nema prachy. A jezdit v zime na kole ... okej, i takovi se najdou.

0 0
možnosti

mahdi

25. 11. 2011 17:02
Re: Nymand Liska? :o)))

Trochu čísel: Emise "prachu" z automobilové dopravy jsou v Ostravě větší než z obou oceláren (Mittal a Vítkovice) dohromady.

0 0
možnosti

Jan Ruzicka

25. 11. 2011 12:37
Správně!

Inverzní situaci přemůže jedině čistá politika!

0 0
možnosti

vodní želva

25. 11. 2011 12:37
dvakrát ano, jednou ne.

Souhlasím s Vašimi názory ohledně průmyslu a elektřiny. Moc nesouhlasím s tou dopravou, resp. vidím to jinak. Tady se domnívám, že by stát měl daleko více investovat do veřejné dopravy a finančně zvýhodnit nákladní železniční dopravu před nákladní dopravou silniční. Myslím si, že by to ve finále o moc víc nestálo (poničené silnice se opravovat musí) a i to životní prostředí by si trochu oddychlo.

1 0
možnosti

Paeris Kiran

25. 11. 2011 13:06
Re: dvakrát ano, jednou ne.

to je na nic... problém vlaku je že nedojede až do destinace... stejně to budeme muset nakládat do aut, překládat do vlaku a pak zase zpět do aut...

Obecně ve většině případů vyjde lépe i na emise když to to auto prostě převeze rovnou.

0 0
možnosti
  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2232x
Jsem pravicově smýšlející člověk se zájmem o domácí a zahraniční politiku.