Děkujeme za pochopení.
jarinka
Automobilismus
je morem současnosti a je velmi těžké ho při dnešní politické sestavě zkrotit. Je to vlastně asi zcela nemožné, protože i kdyby MHD byla bezplatná a benzín hodně podražil, z těžko pochopitelných důvodů budou lidi sedat za volant stále více. Po sametovce mnohé nahrávalo - invaze ojetých aut z ciziny, cenová dostupnost i těch nových aut, budování obrovských parkovišť, zdražování a omezování hromadné dopravy, falešné povědomí lidí, že dobrá životní úroveň znamená jezdit autem. Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let se náměstí tady u nás uzavřelo autům (krom zásobování), bokem města se vybudovala nová silnice, ale - před několika lety náměstí prošlo takzvanou revitalizací a mezi chodci a cyklisty zase jezdí auta.
mahdi
I vy demagogu
Nevím jestli ten text je myslen upřímně nebo je to cílená demagogie. Ad doprava: Obvchvaty pomohou jen "průjezdným vesnicím" větším městům pomohou málo. Podle toho, co mi říkali dopravní inženýři, tak tranzit, který obchvaty vyřeší tvoří max 15-20% dopravy. Zkušenost z Plzně a Olomouce říká, že úroveň dopravy ve městě zůstala skoro stejná i po dostavění obchvatu. Uvědomte si prosím, že intenzita dopravy ve městech je dána především kombinací "přece nebudu jezdit sockou" a "stejně nevím jak bych to MHD jezdí/funguje".
Ad průmysl: Růst HDP znamená růst životní úrovně jen jaksi v průměru a ani to bych neviděl tak jistě. Motorem vědy a výzkumu nejsou ani tak peníze, ale potřeba vyřešit problém. Navíc, proč zkoumat zvýšení efektivity průmyslových technologií, když povětšinou stačí koupit know-how.
z-VV-na-bliti
Nymand Liska? :o)))
Je jako obvykle mimo. Jesti je v Ostrave hlavnim problemem poletavej prach, auta jsou z obliga, protoze zadnej neprodukujou (teda kdyz nepocitam trochu dieselovejch sazi). Kdyz projde nejaky snizeni rychlosti, motory pobezi ve vyssich otackach a budou akorat produkovat vic smradu. Na MHD zdarma Ostrava nema prachy. A jezdit v zime na kole ... okej, i takovi se najdou.
mahdi
Re: Nymand Liska? :o)))
Trochu čísel: Emise "prachu" z automobilové dopravy jsou v Ostravě větší než z obou oceláren (Mittal a Vítkovice) dohromady.
vodní želva
dvakrát ano, jednou ne.
Souhlasím s Vašimi názory ohledně průmyslu a elektřiny. Moc nesouhlasím s tou dopravou, resp. vidím to jinak. Tady se domnívám, že by stát měl daleko více investovat do veřejné dopravy a finančně zvýhodnit nákladní železniční dopravu před nákladní dopravou silniční. Myslím si, že by to ve finále o moc víc nestálo (poničené silnice se opravovat musí) a i to životní prostředí by si trochu oddychlo.
Paeris Kiran
Re: dvakrát ano, jednou ne.
to je na nic... problém vlaku je že nedojede až do destinace... stejně to budeme muset nakládat do aut, překládat do vlaku a pak zase zpět do aut...
Obecně ve většině případů vyjde lépe i na emise když to to auto prostě převeze rovnou.
- Počet článků 154
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2232x