Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

AK

V Octavii IV si připadám jako v raketoplánu při předletové přípravě:

nastartovat, našmátrat a povypínat Start-stop, panikové brždění a hlídání jízdních pruhů

zapnout pás a vyjet.

Pokud někdo zažil jaký požitek je popojíždět třeba 150 metrů ve frontě, když vám za tu dobu Start-stop třeba 10x vypne motor a zase ho nastartuje - zejména pokud je to diesel - tak chápe proč ho vypínám.

Pokud někdo zažil, jak je to příjemné, když někdo jede před vámi, potřebuje zahnout přes chodník do průjezdu a hodně zpomaluje. V protisměru nic nejede a vy víte, že ho v pohodě objedete i kdyby zastavil. Jenže v tu chvíli vám asistent auto zastaví s takovou vehemencí, že jste rád, že máte pás a nerozbijete si hlavu o sklo. Tak to vypínám.

Pokud někdo zažil, jak to je příjemné, když jedete po okresce, proti vám jede traktor a tak uhnete víc ke kraji silnice. V tom vám asistent vezme za volant a vyšle vás proti traktoru. Tak to vypínám taky, protože i když to přeperu a s traktorem se nesrazím, nevidím důvod to řešit.

Jenže všechny tyhle nesmysly musím v ceně auta zaplatit a nemůžu si říct, že to nechci. Proč?

JR

Naštěstí ještě existují auta, kde se tyto hovadiny dají vypnout v základním nastavení a při dalším nastartování to zůstane tak...

LC

Jj, EU se stará o naše blaho. Moje auto až takové vylomeniny nedělá, ale sledování jízdního pruhu to je pošušňáníčko. Když je funkční, tak na dálnici bych to bral, ale okreska, bez vyznačené středové čáry zato s vyznačenými krajnicemi to je věc. Snažíte se vyhnout protijedoucímu náklaďáku a perete se s asistentem, který se snaží jít do čelního střetu. Natrvalo to vypnout nejde, naštěstí mám ještě ovládání tlačítky. Takže každé nastartování je trojklik. Startér, start/stop, hlídání jízdního pruhu.

RJ

Vás budeme chránit kdyby vás to mělo zabít. neboť my, úředníci, víme nejlépe co je pro vás dobré, bando.

Foto

Máte pravdu. Když budete telefonovat za volantem, dostanete (a po právu) pokutu. Problémy, které popisujete, jsou mnohem nebezpečnější, ale všichni odpovědní se tváří, že se nic neděje.

Foto

Mám všechny tyto vychytávky ve své 2 roky staré škodovce, používám je a užívám si s nimi jízdu. Když nastane oslnění kamery sluncem, jak popisujete, tak s tím dopředu počítám a reaguji. A nevím jaký máte motor, ale ta reakční doba, jak ji popisujete, se mi nezdá. Prostě zmačknu plyn a jedu. A když vidím, že nastavená rychlost tempomatu nesedí s dopravním značením, tak trvá tak sekundu než tempomat vypnu, nebo tu rychlost přenastavím.

Podle mě jste si měl koupit nějakého jednoduchého Číňana a řídit postaru. Techniku je taky potřeba umět ovládat, jinak si ji nepořizovat.

SL

Vyjímečně nesouhlasím ...

"tak trvá tak sekundu než tempomat vypnu, nebo tu rychlost přenastavím."

Dle mého názoru by se měl řidič věnovat řízení a ne hledání a přenastavování ... V kritické situaci to může být hřebíček do rakve (hlavně u řidičů s kloboukem) .

Foto

To je pro mě novinka, že asistent jízdního pruhu a adaptivní tempomat se nedají vypnout. Ani jeden z těchto asistentů není Evropskou unií nařizen.

Pokud používáte tempomat při jízdě do zatáčky, tak byste měl vrátit řidičák.

  • Počet článků 143
  • Celková karma 15,71
  • Průměrná čtenost 1215x
O legitimitě a dělbě moci,
o příbězích a hledání pravdy,
o svobodě, rovnosti a bratství,
Maners maketh man.