Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mychal.B

14. 2. 2010 19:53
Bylo by možno specifikovat,

jakému zákonu že se to vyhýbají řidiči náklaďáků tím, že nejedou po placených úsecích?

0 0
možnosti

marav

14. 2. 2010 19:45
a nemyslíte, že je to hlavně nesmyslným systémem mýtného ?

Proč se musely nutně stavět brány, když se stehně do budoucna počítá se systémem satelitním a mohli jsme ho mít rovnou ? Kolik myslíte, že Šimonovský od Kapsche dostal ? Stačilo jednoduché řešení pro tranzity - na hranicích si zaplatit povinně mýtné přesně podle trasy dálnice kudy pojede - nikomu by se pak nevyplatilo někam odbočovat. a pro ostatní ........ stačí aby obce zakázaly vjezd kamionů, pokud nejedou nakládat nebo vykládat do obce. A kontrolovat kamiony ,které do obce vjedou .....

0 0
možnosti

Aaron71

14. 2. 2010 19:52
Re: a nemyslíte, že je to hlavně nesmyslným systémem mýtného ?

Souhlas

0 0
možnosti

jhk2

14. 2. 2010 19:23
to je

ach joooo to je tu zas odborniku na vsechno :)

vite ze mi pripominate jihoceske matky ? :)

0 0
možnosti

Pavel_D

14. 2. 2010 18:15
Co s tím?

V Českém ráji se několik let přetřásá zamýšlená stavba R35. Ve dvou možných řešeních (to třetí bychom nezaplatili) hrozí to, o čem je blog. Že si to kamiony budou zkracovat přes nezpoplatněné úseky, tzn. přes obce a města. Vyvstává tedy otázka, proč tedy tu novou silnici stavět, když se jí budou vyhýbat. Podíváte-li se do zákona o pozemních komunikacích, možností najdete několik. Např. §38a umožňuje vážení vozů i na silnici 1. třídy. Podobně lze limitovat dovolenou váhu vozu. A umístit zákaz vjezdu nákladních vozidel s určitými rozměry (má to podmínku, možnost jet jinudy). A pak stačí policajt, který nezbedníky skásne. Jak zde někdo uvedl platy řidičů, tak vznikne tlak na dopravce - šéfe, už tam nepojedu. Když zvýší ceny přepravného, ztratí zájemce. Takže nakonec nutně musí vzniknout tlak na to, aby se dálková přeprava přesunula na železnici, tak jako v jiných zemích. U nás je železničná síť zastaralá, např. neelektrifikovaná trať Liberec - Turnov - Praha.

0 0
možnosti

Pavel_D

14. 2. 2010 18:24
Re: Co s tím?

Tato trať také nedovoluje vyšší rychlost než cca 40 km/hod. Za vše může špatná vládní dopravní politika. Za současného stavu je doprava po železniči pomalá, ale to lze změnit. Jen nasypat korunky (a eura) jinam. Železniční doprava je levnější, může být i rychlejší než kamionová, je bezpečnější (viz havárie na D1) a hlavně je ohleduplná k životnímu prostředí. Umíte si představit TIR, jedoucí rychlostí 400 km/hod.? Nové typy vlaků to dokážou, využívají magnetickou levitaci a jezdí leckde ve světě. Zájemci si mohou vygooglit řadu odkazů.

0 0
možnosti

smycka

14. 2. 2010 17:50
Účelové

Pane Hrdinka,myslím si že ten důvod je ůplně jinde.Vlády od roku 89 nemají zájem udělat něco pro tuto republiku,oni jsou u moci proto,aby dostaly zpět majetky po kolaborantech rodičích,zaopatřily své rodiny na několik generací,ale pro stát jako takový,to je vůbec nezajímá.Stačilo se po tzv.revoluci podívat v demokracii na západ a měli jsme vše na dlani.Stačilo od každé země okopírovat něco,zdravotnictví u Němců,dopravu u Rakučáků atd.Jenže ti kabátnícj,kteří převlékly kabáty si udělali zákony pro sebe,aby mohli drancovat tuto republiku.A kamiony?Proč se vyhodily miliardy a kolik se jich ještě vyhodí zbytečně za špatný projekt a špatné smlouvy,které asi dělali právníci z Plzně pro naše politiky?Kdyby se platily silnice jako ve Švýcarsku,byla by práce pro lidi na hranicích,kde by stály mýtné brány a pro česká auta se mohla udělat jiná sazba a všichni mohli jezdit po dálnici a kdyby tyto peníze byly samostaně,dálnice by se mohla spravovat  bez problémů dodnes a ušetřilo by se sto miliard

0 0
možnosti

PatrikCZ

14. 2. 2010 17:41
Řidiči

Nevinil bych přímo řidiče kamiónů, ani pro ně není příjemné trmácet se polními cestami pochybné kvality.

Jelikož pár řidičů kamiónů znám, vím, že jejich povolání není jednoduché. Vinil bych jednoznačně majitele přepravních firem, kteří svým řidičům platí minimální mzdu a veškeré "problémy" jim pak strhnou z výplaty.

0 0
možnosti

smycka

14. 2. 2010 17:54
Re: Řidiči

A horší je,že u státní firmy řidič jezdící v česku má hrubou mzdu na autě do 12 tun 18000kč a řidič který jezdí s kamionem na celý týden mimo republiku,bere hrubou mzdu 12000kč.Kontrolní orgány a vláda jsou slepé a neví,kde utíkají  ročně miliardy????

0 0
možnosti

steve01

14. 2. 2010 17:12
Trochu nedomyšlené?

Trochu dost nedomyšlené, co? Když postavíme na každou silnici "krásné" mýtné brány, sice vyženeme kamiony na dálnice, ale ty obludnosti se tím pádem nerentují a já osobně bych s těmi ocelovými krámy na každé křižovatce vesnické silničky žít nechci. A tady už to zaznělo: zvýšené náklady zase zaplatíme jen a jen my v ceně housek, které se nějak přivézt musí, stejně tak maso, mléko, pivo..... všechny tyhle daně nakonec zaplatíme my a ne podle těch líbivejch keců verstvy s vyššímy příjmy. Nemějte nás všechny za blbce. To ale neznamená, že nechápu lidi na silničkách nižších tříd. Jsem pro, aby auta zůstala na dálnicích. Ale nekonečné danění spadne zase jen na nás dolů.

0 0
možnosti

Alfie

14. 2. 2010 17:56
Re: Trochu nedomyšlené?

Mýtné brány nejsou jediný způsob vybírání mýtného, ba dokonce zdaleka ne ten nejlepší. To jen kapschesní lobby tady zařídila výstavbu těchto předražených monster :-(

0 0
možnosti

pavel 99

14. 2. 2010 17:02
Ale jistě - zpoplatněte všechny cesty

a nejlépe dvakrát. Jenom drobný dotaz - kdopak ty zvýšené náklady na dopravu zaplatí? Že by konečný zákazník?:-)

0 0
možnosti

231

14. 2. 2010 17:02
No nevím,

ale nepřipadá mi jako obcházení zákona, když kamion nejede po placeném úseku, ale vybere si neplacený. To byste mohl tvrdit, že se dopouštím daňového úniku, když nekouřím a tudíž neodvádím státu spotřební daň z tabáku.

0 0
možnosti

BořekŠikula

14. 2. 2010 16:54
A proto zpoplatníme obchvaty měst a obcí

A proto zpoplatníme obchvaty měst a obcí, aby se vyždímaly dálniční známky z pár osobních aut, ale kamióny v rámci šetření, pěkně sjedou a vezmou to neplaceně přes obec, hlavně v noci.

Praha se dočká brzy na novém obchvatu, na Brno to taky plánují, v Ostravě to už zavedli.

0 0
možnosti
  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1598x
Scripto ergo sum.