- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jak se vlastně taková pojistka staví a které faktory hrají roli. Něco málo o tom vím a mohu Vám odpovědně říct, že to zase taková sranda není a vytvořit nový pojistný program, který by zohledňoval co nejvíce parametrů, to je práce na několik měsíců. Navíc, každý program stárne a to, co platilo před třemi roky, může být už dnes zastaralé. Ale pokud víte, jak na to, klidně oslovte některou pojišťovnu a je docela možné, že Vaše připomínky budou pro ni přínosem.
škodě, kterou způsobíte.
Takže když s amerikou s osmilitrovým motoren /vysokou sazbou/ přežehlíte Trabant způsobíte škodu minimální, když tímtéž Trabantem /nízká sazba/, ještě nepřežehleným, trefíte benzínovou pumpu bude škoda v desítkách možná i stovkách milionů.
výpočet základu pojištění jen podle objemu motoru je kardinální blbost, mělo by se to počítat z vícero hodnot, jako je výkon vozu, jeho stáří, hmotnost, kvalita brzd (zda má ABS), za celkový technický stav malusy a bonusy...
navíc bych zavedl, že by nějakou malou část (třeba 15% z průměrný částky pojištění, tedy něco kolem 400-600 Kč/rok) povinnýho ručení platil každej držitel řidičáku, protože je spousta lidí, kteří auto nevlastní a přeci jezdí (půjčeným, firemním atd.), je blbost, aby se pojištění vztahovalo jen k těm autům, když za nehody většinou můžou právě řidiči, tak ať má prostě každej řidič nějakou svou vlastní pojistku, no ne?
Ještě jsem neviděl auto, které by se samo od sebe rozjelo a způsobilo škodu. (Nezabržděná vozidla na kopci měla také poruchu mezi volantem a sedačkou). Takže za havárie nemohou vozidla, ale ta neporuchovější součástka systému. Pojišťoval bych tedy tuto součástku. Bez uzavřeného pojištění je ŘP neplatný. No a teď nám zbývá rozhodnout co bude základ výše pojištění. Jsou tři možnosti. Buď maximální výkon motoru, který smí takto pojištěný řidič ovládat, maximální celková hmotnost soupravy a nebo koeficient KW/Tuna. Já bych se přikláněl k hmotnosti . Je to údaj v dopravě zavedený, používaný, snadno ověřitelný a výrazně ovlivňující následky nehod. Pojištění řidiče by mělo výhodu ve výrazné adresnosti vůči řidičům z hlediska bonusů a malusů. Další výhoda je, může na jedno pojištění můžete řídit více vozidel. Nevýhoda je v případě, že se doma střídá více řidičů na jedno vozidlo. Ale nastřádáním bonusů se může tato nevýhoda eliminovat.