- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Možná jde jen o reakci na trend o kterým se příliš nemluví. Přicházejicí nařízená "elektromobilita" není jen o změněné pohonu ale zároveň jde i kompletní změnu současné představy o vlastnictví aut. Lidová mobilita kterou kdysi nastartoval Henry Ford a Volkswagen s auty "pro každého" tímto končí. Auta budou vzácná a drahá a nakonec jich bude na silnicich jezdit jen zlomek ve srovnání s tím na co jsme zvyklí dnes. Dominovat bude MHD a sdílená auta ve stylu autopůjčovny. A tak nová parkovací místa nebudou již potřeba. A pokud ano musela by být stejně vybavena nabíječkou a to bude výsada jen nejdražších sídel... Průměrný obyvatel Prahy bydlící v širším centru (na) auto mít nebude.
Tím pádem padne automobilový průmysl. Umíte aspoň jezdit koňmo?
Zde nejde o logiku, nýbrž o ideologii, kdy ve vedení města je politické uskupení, které je proti autům z principu, berou jej jako bezohlednost jedince vůči okolí a hodlají svůj světonázor společnosti touto formou vnucovat.
Pokud si pamatuji, tak novém stavebním zákonu je nějak zakotvena povinnost u všech novostaveb počítat s místem na parkování. Třeba v podzemí.
1. Experiment není něco, co v mnoha evropských městech už dlouho velmi úspěšně funguje. Tak třeba v slovinské Lublani už řadu let, abysme se nepohybovali jen na tom "Západě"[1].
2. Snížení neznamená, že město bude jenom a pouze pro pěší, znamená to jen posun ve prospěch pěších. Možná, než nějaké české slovo použijete, byste si měl zjistit, co vlastně znamená.
[1]