Děkujeme za pochopení.
P59a60v36e58l 64D71v96o61ř53á78k
Opět klasický omyl. Jako elektromobil lze označit vše, co má jako zdroj síly elektromotor. A ten je stále nejméně ztrátovým převodníkem z elektrické energie na mechanickou. Ovšem naše technikou nedotčené publikum stále vidí jako zdroj elektřiny akumulátor.
U lokomotiv, tramvají a trolejbusů to vyřešili drátem. Protože jízdní vlastnosti elektromotoru jen tak něco nepřekoná. A když drát není? Elektřinu lze získávat i pomocí palivového článku, do kterého vpouštíme vodík. Naše netechnická veřejnost má ovšem z vodíku hrůzu. Protože on z nádrže uniká! A přesto se i u nás dá zakoupit vodíkový auťák Toyota Mirai a Hyundai Nexo. Má to háček, zatím není moc míst, kde natankovat. Ale to v r. 1925 bylo stejné i s benzínem.
J48a52r24o12m27í36r 49K12r29á41l
Jojo, na dojíždění do práce si pořídím tramvaj !
J21o28s80e69f 61P92r85o77c14h49á22z83k23a
Teoreticky je elektromobil velmi lákavý, protože klasický spalovací motor přemění jen 30 % energie na kinetickou, tj, pohyb, zbytek je teplo. Zda se toto teoretické východisko podaří technicky dovést k použitelnému produktu ukáže praxe a čas. Bez plánování nemůže fungovat žádný podnik ani stát. Ale plánování není direktivní nařizování.
A12n70t54o76n55í50n 16K44o40u74n16o24v82s57k82ý
Teoreticky.
V praxi je to předražený nesmysl, který rozhodně není vhodný jako řešení individuální dopravy pro všechny.
J51a16r49o27s45l38a25v 40L79i66m95a
To co pisete pane Jane Ferenci je popsan diktat. Kazdy diktat skoncil v minulosti utrpenim mnohych. To utrpeni prijde i s timto diktatem.
Jen mala pripominka. I kdyz vyuzijeme termonuklearni reakce k vyrobe ciste energii v lacinem vydani, minim elektrine, jiz minule vykyvy pocasi nam ukazaly jak dalece ten elekromobil bude spolehlivy v te dnesni podobe. To nepocitam tezbu surovin, zpracovani a vyrobu vseho, co ten automobil potrebuje. Ukazka dnesniho pocasi v severni casti USA a pocasi v dnesni Australii, je dluzno rici, ta priroda je proti nasi vire ji pomoci. DIKTATEM. To opakuji vsem tem idiotum, kteri na tom diktatu trvaji. a ocenuji jej.
Mohu rozebrat dnesni vyrobu vseho, co ten automobil potrebuje a zjistim potrebu ropy, zeleza, specialnich nerostu a dalsiho materialu, ktery je nutny mit to auto v podobe, ktera se nam libi. I ta prima vyroba potrebuje nove stroje, roboty, barvy, vsak skladacka tohoto auta potrebuje min lidskych rukou a tim ztratu moznosti vydelku mnoha obcanu. Zde je treba toho trzniho hospodarstvi bez diktatu "vrchnich", aby cena byla dostupna.
Dnes prohlasuji. Diktat na zacatek vyroby elekromobilu jako jedineho mozneho vozidla, nebude splnen. Prekonani problemu ve vyrobe neni mozno naplanovat nebo nadiktovat.
F71i85l29i57p 13V65r64a39c22o40v71s59k93ý
Víte o tom, že kapitalismus vlastně vzešel z dobrého hospodaření ? O tom, že způsob jakým jdeme přes mrtvoly směrem k elektromobilitě je sebedestrukcí nerozporuji... jenže nějaká zvládnutá cesta k zeleným zdrojům je nezbytná. Dobrý hospodář nepočítá zlatáky v klidu na gauči když mu hoří stavení....
R61o23s96t79i52s73l54a77v 44J13e36z96e98k
Jenže právě v tom kapitalismu se ta cesta zvládá díky tomu, že je lepší než ta stará. Prosadí se sama. Kapitalista se čelem ke "globální změně" přizpůsobí, nebude bojovat proti větru dešti.
Hoří opravdu to stavení? Možná ale jednak ho nesmím hasit benzínem a ve druhé řadě nemůžu bojovat s ohněm tím, že ho zakáži.
A50n59t53o45n51í78n 56K55o65u32n41o44v86s16k21ý
Faktická připomínka:
Euro 7 má platit už od léta 2025. Pak už auto, které ji neplní, nehomologujete.
Dokud lidé věřili, že dojde na zásadní zlevnění elektromobilů a že přinesou úsporu provozních nákladů, byli ochotni k obětem, které spočívají v řadě uživatelských překážek a diskomfortu.
Jenže přišlo vystřízlivění:
elektrická auta výrobci zdražují a dobíjení z veřejných stanic už vychází dráž než benzín a nafta.
A zatvrzelých fandů elektrického pohonu není tolik, aby to stanovené cíle EU dokázalo naplnit.
R27o36s82t91i59s13l70a26v 53J35e10z96e49k
O tom, že jsou ty cíle nesplnitelné ovšem ti kteří rozhodují dávno vědí. Základní cíl totiž není "elektromobilizace" vozového parku ale jeho dramatické snížení.
- Počet článků 150
- Celková karma 16,43
- Průměrná čtenost 750x