Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P32a34v86e64l 33D22v28o61ř75á93k
Opět klasický omyl. Jako elektromobil lze označit vše, co má jako zdroj síly elektromotor. A ten je stále nejméně ztrátovým převodníkem z elektrické energie na mechanickou. Ovšem naše technikou nedotčené publikum stále vidí jako zdroj elektřiny akumulátor.
U lokomotiv, tramvají a trolejbusů to vyřešili drátem. Protože jízdní vlastnosti elektromotoru jen tak něco nepřekoná. A když drát není? Elektřinu lze získávat i pomocí palivového článku, do kterého vpouštíme vodík. Naše netechnická veřejnost má ovšem z vodíku hrůzu. Protože on z nádrže uniká! A přesto se i u nás dá zakoupit vodíkový auťák Toyota Mirai a Hyundai Nexo. Má to háček, zatím není moc míst, kde natankovat. Ale to v r. 1925 bylo stejné i s benzínem.
J28a37r59o59m77í84r 22K77r17á65l
Jojo, na dojíždění do práce si pořídím tramvaj !
J56o31s16e72f 59P72r69o51c69h36á15z92k90a
Teoreticky je elektromobil velmi lákavý, protože klasický spalovací motor přemění jen 30 % energie na kinetickou, tj, pohyb, zbytek je teplo. Zda se toto teoretické východisko podaří technicky dovést k použitelnému produktu ukáže praxe a čas. Bez plánování nemůže fungovat žádný podnik ani stát. Ale plánování není direktivní nařizování.
A77n97t56o27n37í93n 56K59o91u49n76o80v44s19k40ý
Teoreticky.
V praxi je to předražený nesmysl, který rozhodně není vhodný jako řešení individuální dopravy pro všechny.
J42a58r57o71s48l81a14v 11L27i23m14a
To co pisete pane Jane Ferenci je popsan diktat. Kazdy diktat skoncil v minulosti utrpenim mnohych. To utrpeni prijde i s timto diktatem.
Jen mala pripominka. I kdyz vyuzijeme termonuklearni reakce k vyrobe ciste energii v lacinem vydani, minim elektrine, jiz minule vykyvy pocasi nam ukazaly jak dalece ten elekromobil bude spolehlivy v te dnesni podobe. To nepocitam tezbu surovin, zpracovani a vyrobu vseho, co ten automobil potrebuje. Ukazka dnesniho pocasi v severni casti USA a pocasi v dnesni Australii, je dluzno rici, ta priroda je proti nasi vire ji pomoci. DIKTATEM. To opakuji vsem tem idiotum, kteri na tom diktatu trvaji. a ocenuji jej.
Mohu rozebrat dnesni vyrobu vseho, co ten automobil potrebuje a zjistim potrebu ropy, zeleza, specialnich nerostu a dalsiho materialu, ktery je nutny mit to auto v podobe, ktera se nam libi. I ta prima vyroba potrebuje nove stroje, roboty, barvy, vsak skladacka tohoto auta potrebuje min lidskych rukou a tim ztratu moznosti vydelku mnoha obcanu. Zde je treba toho trzniho hospodarstvi bez diktatu "vrchnich", aby cena byla dostupna.
Dnes prohlasuji. Diktat na zacatek vyroby elekromobilu jako jedineho mozneho vozidla, nebude splnen. Prekonani problemu ve vyrobe neni mozno naplanovat nebo nadiktovat.

F60i52l75i91p 48V88r34a45c81o60v30s66k83ý
Víte o tom, že kapitalismus vlastně vzešel z dobrého hospodaření ? O tom, že způsob jakým jdeme přes mrtvoly směrem k elektromobilitě je sebedestrukcí nerozporuji... jenže nějaká zvládnutá cesta k zeleným zdrojům je nezbytná. Dobrý hospodář nepočítá zlatáky v klidu na gauči když mu hoří stavení....
R83o59s16t64i80s38l91a24v 63J38e18z20e78k
Jenže právě v tom kapitalismu se ta cesta zvládá díky tomu, že je lepší než ta stará. Prosadí se sama. Kapitalista se čelem ke "globální změně" přizpůsobí, nebude bojovat proti větru dešti.
Hoří opravdu to stavení? Možná ale jednak ho nesmím hasit benzínem a ve druhé řadě nemůžu bojovat s ohněm tím, že ho zakáži.
A86n55t97o36n78í22n 91K72o87u88n74o48v29s88k31ý
Faktická připomínka:
Euro 7 má platit už od léta 2025. Pak už auto, které ji neplní, nehomologujete.
Dokud lidé věřili, že dojde na zásadní zlevnění elektromobilů a že přinesou úsporu provozních nákladů, byli ochotni k obětem, které spočívají v řadě uživatelských překážek a diskomfortu.
Jenže přišlo vystřízlivění:
elektrická auta výrobci zdražují a dobíjení z veřejných stanic už vychází dráž než benzín a nafta.
A zatvrzelých fandů elektrického pohonu není tolik, aby to stanovené cíle EU dokázalo naplnit.
R88o95s23t67i80s69l56a78v 36J18e63z90e63k
O tom, že jsou ty cíle nesplnitelné ovšem ti kteří rozhodují dávno vědí. Základní cíl totiž není "elektromobilizace" vozového parku ale jeho dramatické snížení.
- Počet článků 164
- Celková karma 19,08
- Průměrná čtenost 731x